AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #21 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du skjønner ikke premisset for ts sitt spm Anonymkode: 28c04...9dc Det er jo nettopp det som er mitt poeng? Alle disse familiene jeg nevnte eksempler fra i mitt innlegg hadde veldig mange barn. Fra 5-6 barn og oppover. Mitt inntrykk er da at man, i enkelte kulturer, tydeligvis tar veldig lett på sikkerheten, som f.eks lar barna sykle uten hjelm, sitte på fanget til bestemor i bilen, reke ute langt på kveld uten tilsyn etc etc - for det er kanskje ikke så nøye om man skulle miste et barn eller to? 🤷♀️ Anonymkode: 0899d...2b9 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #22 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo nettopp det som er mitt poeng? Alle disse familiene jeg nevnte eksempler fra i mitt innlegg hadde veldig mange barn. Fra 5-6 barn og oppover. Mitt inntrykk er da at man, i enkelte kulturer, tydeligvis tar veldig lett på sikkerheten, som f.eks lar barna sykle uten hjelm, sitte på fanget til bestemor i bilen, reke ute langt på kveld uten tilsyn etc etc - for det er kanskje ikke så nøye om man skulle miste et barn eller to? 🤷♀️ Anonymkode: 0899d...2b9 Det var nettopp dette jeg siktet til. Virker som de tar lettere på hvert enkelt barn liksom. ts Anonymkode: 572b4...367 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #23 Skrevet 27. mai 2024 ajP0rGx_460svav1.mp4 Anonymkode: e6633...b48 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #24 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var nettopp dette jeg siktet til. Virker som de tar lettere på hvert enkelt barn liksom. ts Anonymkode: 572b4...367 «Virker som» Ok, i dine øyne kan det virke sånn. Men det er selvsagt ikke sånn. Anonymkode: 403ef...85a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #25 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): «Virker som» Ok, i dine øyne kan det virke sånn. Men det er selvsagt ikke sånn. Anonymkode: 403ef...85a I videoklippet over innlegget ditt er det sånn iflg kvinnen i videoen. Til og med barna vokser opp med lærdommen at liv ikke er verdt noe, det spiller ingen rolle om noen dør. De bare jubler hvis det er en selvmordsbomber etc. Anonymkode: 004dc...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #26 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 19.46): Nei, det er kun norske kvinner som er glad i barna sine, og når jeg sier norske så mener jeg selvsagt lyse i huden med blondt hår. Muligens noen svenske også. Alle utlendinger ellers er barnemishandlere. Anonymkode: dcd3d...998 Ja, de er spesielt glade i barna sine om det i tillegg til det er sensitiv omsorg. Åh, herregud, som jeg spyr av de selvhøytidelige kjerringene. Anonymkode: 35cce...25d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #27 Skrevet 30. mai 2024 …og vi ser hvordan det går. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W0bLda/arina-aamir-om-ungdomskriminalitet-mange-med-innvandrerbakgrunn-er-overrepresentert 8 (!) av 10 som begår gjentatt kriminalitet har innvandrerbakgrunn. Her må media slutte å dalle med disse tallene og skylde på økonomisk og sosial ulikhet. Eller huff her må vi ikke skjære alle over en kam. Faktumet er at en stor andel av foreldre med innvandrerbakgrunn er elendige foreldre. Anonymkode: 6d69b...c60 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #28 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): …og vi ser hvordan det går. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W0bLda/arina-aamir-om-ungdomskriminalitet-mange-med-innvandrerbakgrunn-er-overrepresentert 8 (!) av 10 som begår gjentatt kriminalitet har innvandrerbakgrunn. Her må media slutte å dalle med disse tallene og skylde på økonomisk og sosial ulikhet. Eller huff her må vi ikke skjære alle over en kam. Faktumet er at en stor andel av foreldre med innvandrerbakgrunn er elendige foreldre. Anonymkode: 6d69b...c60 Vold avlar vold. Så lenge bv og politi ikke griper inn vil de fortsette å slå barna sine. Som vi også gjorde. Tror ikke kjærlighet automatisk gir kunnskap og man må ha begge deler for å være gode rollemodeller for barn. Men tror at de aller fleste foreldre er glad i barna sine Anonymkode: 4d7a6...8a1 1
Sugerøret Skrevet 4. juni 2024 #29 Skrevet 4. juni 2024 On 5/27/2024 at 8:03 PM, AnonymBruker said: Jeg har faktisk inntrykk av at mange fra andre kulturer later til å være mindre glad i barna sine enn hva mange nordmenn er. Bodde i et veldig innvandrertett område i Oslo i fem år, og hadde også barn i barnehage der i to år. Jeg så utrolig mye spesielt når det gjaldt mange av foreldrenes barneoppdragelse - og da tenker jeg kanskje spesielt på ting jeg og andre foreldre jeg kjenner gjør for barna nettopp fordi vi er glade i dem. Noen av tingene jeg observerte (alle disse tingene er observert MANGE ganger) som gjør at jeg stilte spørsmålstegn ved hvorvidt disse barnas foreldre var like glade i barna sine som jeg er: - barn i alle aldre som sykler uten hjelm - babyer og småbarn som sitter på fanget til en voksen mens bilen kjører - barn som fraktes i eldgamle, fillete bilseter - barn helt ned i 4-5 års alder reker ute uten voksentilsyn på fellesområdene til LANGT etter normal leggetid for barn i den alderen - barn som konstant har en kjærlighet i munnen, en kjeks i hånda e.l, og saft på drikkeflasken i bhg/på skolen - barn som leker ute med så fulle og hengete bleier at de nesten ikke greier å bevege seg rundt - barn som får kake, kjeks o.l i matpakken HVER dag - barn som bruker smokk opp til 5-6 år - barn som mangler gummistøvler, regntøy, skikkelige votter til vinteren +++ - og enda mye mer, men orker ikke ramse opp mer nå, føler poengene over illustrerer det godt. Nå kommer det sikkert innlegg om «annen kultur», «dårlig råd» osv. Men man trenger ikke være norsk for å vite eller forstå at det er farlig å sykle uten hjelm, at det er skadelig å spise godteri og kake hver dag osv. Og man kan få tak i mye bra og billig barnetøy på Finn - mye gis til og med bort gratis. Hvis man er glad i barna sine, gjør man en innsats for å skaffe slike ting. Anonymkode: 0899d...2b9 Dette skulle jeg til å skrive. Enig 👍
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #30 Skrevet 10. juni 2024 " Glad i" er helt irrelevant, der jeg er fra. Man får barn fordi det er det som er forventa og sånn er der bare. Barn skal være lydige, pliktoppfyllende og takknemlige for at foreldre tar seg av dem. Thats it. "Glad i" har ikke noe med saken å gjøre. Anonymkode: 78d12...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #31 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 0.53): ajP0rGx_460svav1.mp4 Anonymkode: e6633...b48 Blir nok aldri fred i de landene hvor et stykke jord er mer verdt enn et menneskeliv. Anonymkode: 7351b...e95
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #32 Skrevet 10. juni 2024 Så min norsk bestemor med 9 barn va mindre glad i barna sine? Anonymkode: 8ce7c...24e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #33 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Blir nok aldri fred i de landene hvor et stykke jord er mer verdt enn et menneskeliv. Anonymkode: 7351b...e95 Et stykke "hellig" jord, muslimene og de muslimske landene rundt kommer ikke til å gi seg før den siste jøden er fjernet fra Israel. De kommer heller ikke til å stoppe med Israel siden ekspansjon, erobring og undertrykkelse av alle som ikke tilhører denne dødskulten er en sentral del av Islam. Er ikke rart det blir sånn når barna er hjernevasket fra de er små, derfor så er de heller ikke så nøye på at barn dør i Islam sitt navn. Anonymkode: e6633...b48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå