AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Litt merkelig opplegg. Jeg er på jobb hele dagen og normalt sett går det helt fint. Jobber i en kommune og det er til tider mye møter. Merker at jeg noen dager blir ekstremt «sliten» av å føre en samtale. Både på jobb, men også på privaten. I ettermiddag har vi vært en time på besøk hos svigers og etter 20 min så kjente jeg nesten en panikk for å komme meg bort og få det litt stille. Det blir en sånn merkelig følelse i hodet. Lydene blir intense og jeg kjenner som sagt nesten som en panikk. Når vi drar går det en god stund før denne følelsen gir seg helt. Jeg er forsåvidt ganske lydsensitiv i utgangspunktet. Ikke glad i støy. Men dette er ekstremt ubehagelig. Noen som opplever noe lignende? Hva kan man gjøre med det? Anonymkode: 1e733...198 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Ja, har det sånn hele tiden. Har Asperger, sent diagnostisert. Anonymkode: a1211...325 2
lillevill Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Litt for mye input. Du har ikke stort nok oppmerksomhetsvindu. Hjernen sier vent litt, så er det litt mye å holde styr på. Ta det roligere.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 Kjenner det enda er bomull i hodet og ørene og har måtte legge meg på soverommet en stund for å slappe av. Kjennes faktisk skikkelig ubehagelig ut. Har ikke vært sånn bestandig, men kjenner at dette blir verre og verre. Sikkert en sammenheng med stress, men vet ikke. Anonymkode: 1e733...198 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Kjenner til det ja. Uansett hvor hyggelig og greit jeg har det, så blir jeg sliten av å være sosial og snakke med folk. Er jeg sliten og trøtt i utgangspunktet tåler jeg omtrent ingenting før jeg zoomer helt ut og mister helt fokus. Og så føler jeg meg helt skutt etterpå. Anonymkode: 35eef...745
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 Mitt sosiale batteri er mindre enn hva det pleide å være. Jeg jobber fulltid og har barn, oftere ønsker jeg bare å ligge stille i et mørkt rom eller drive med håndarbeid i stillhet. Når barna er lagt orker jeg ikke lyd fra tv eller telefonsamtaler med venninner. I de verste periodene orker jeg ikke en gang å svare på meldinger. Jeg er bare brukt opp på jobb og med barn og mann. Anonymkode: de9a7...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå