Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har vert gift 25 år til sommeren, jeg ville skille meg for lenge siden,men har holdt ut til de 3 yngste har flyttet ut, de var bare 8 og 10 da jeg følte at jeg egentlig ikke orket mer, de 2 største var da 20 og 23 og studerte i andre byer.

Men nå er yngstemann 21 og flytter ut til sommer og til studier i en annen by, tvillingene på 23 flyttet for 2 år siden.

Jeg har nevnt dette for mannen,men han slår seg helt vrang. Jeg er ufattelig glad i han,men føler at jeg er ferdig. vi har vert sammen i 32 år og er snart 56 i år begge 2.

Jeg vil ikke leve slik jeg gjør idag, føler ikke at vi gjør noe sammen lengre, jeg finner på ting med mine venner og han hans, vet ikke om dette egentlig høre hjemme her,men dette er jo om familie og barn.

Skal jeg bare fortsette og bli eller gå når yngste flytter til sommern?

Anonymkode: f59f3...b0d

• Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort for å prøve å endre på dette da?

Anonymkode: 54f4c...39a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har du gjort for å prøve å endre på dette da?

gjort det jeg kan i 10 år nå, har ikke så mye og gi mer

• Liker 1
  • Hjerte 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

gjort det jeg kan i 10 år nå, har ikke så mye og gi mer

Hva konkret? Du sier dere gjør ting hver for dere, hva har dere gjort for å endre på det? Lite opplysninger i hi og for meg virjer det som lite er prøvd før man går

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han kan jo ikke bestemme for deg, er du ikke lykkelig så skiller du deg. 

Anonymkode: 2b794...84a

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva konkret? Du sier dere gjør ting hver for dere, hva har dere gjort for å endre på det? Lite opplysninger i hi og for meg virjer det som lite er prøvd før man går

Tror du ikke at TS har forsøkt forskellige ting etter å ha vært gift i 25 år? KG er jo ikke det første man tyr til, vil jeg tro.

• Liker 31
  • Nyttig 14
Gjest Bromance
Skrevet

Du trenger ikke hans tillatelse for å skille deg 💌

Det er bare å sette igang prosessen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut fra at når du sier "prøvd alt" så mener du at dere har gått rundt i hverdagen og ikke tatt tak i evt problemer, uenigheter, ulikheter, men fokusert på AS Familien - noe han er fornøyd med men som du ikke er? At du er "ufattelig glad i han" er kanskje en måte å beskrive en slags følelse på men at den faktisk er kjærlighet virker tvilsomt - så mitt spørsmål er hva legger du i "ufattelig glad i"  egentlig? 
Og å "holde ut" for barna er sikkert fint for noen men for meg blir det et svik mot dem, de vil garantert skjønne at du ble pga dem, og ikke minst - hva med barnebarn og familien ellers når du går og han ikke vil? Det er ikke noe galt i å leve for seg selv, men det blir helt feil å si at man har "holdt ut" for noen andre når det er et valg du har tatt helt alene.. 

Og ikke minst, hvis du vil gå så gå - det er ikke behov for en lang diskusjon rundt det, ikke behov for andres tanker eller meninger - å gi rom for dem betyr at du har tvil, og kanskje den tvilen er den du bør være mest ærlig på, for din egen del.. 

Anonymkode: b6a17...b89

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

må dere skilles med det samme? Hva med å bare flytte fra hverandre i første omgang? Få avstand. Ta små skritt 

Anonymkode: 9536b...128

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (14 minutter siden):

Tror du ikke at TS har forsøkt forskellige ting etter å ha vært gift i 25 år? KG er jo ikke det første man tyr til, vil jeg tro.

Ikke alle prøver nei

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest Hailly
Skrevet (endret)

Du har oppdratt 5 unger sammen med han over 32 år? Jeg vil si jobben er gjort og vel så det. 

Endret av Hailly
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Gjør det som er rett for deg. Han trenger ikke å være enig. 

Anonymkode: 1bf8e...4c0

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg og min mann har vert gift 25 år til sommeren, jeg ville skille meg for lenge siden,men har holdt ut til de 3 yngste har flyttet ut, de var bare 8 og 10 da jeg følte at jeg egentlig ikke orket mer, de 2 største var da 20 og 23 og studerte i andre byer.

Men nå er yngstemann 21 og flytter ut til sommer og til studier i en annen by, tvillingene på 23 flyttet for 2 år siden.

Jeg har nevnt dette for mannen,men han slår seg helt vrang. Jeg er ufattelig glad i han,men føler at jeg er ferdig. vi har vert sammen i 32 år og er snart 56 i år begge 2.

Jeg vil ikke leve slik jeg gjør idag, føler ikke at vi gjør noe sammen lengre, jeg finner på ting med mine venner og han hans, vet ikke om dette egentlig høre hjemme her,men dette er jo om familie og barn.

Hvis du føler deg helt ferdig med han, så må du bare ta sats og hoppe i det. Det kan bli en kronglete og kanskje hard vei, men du vil komme ut som en fri og sterkere person på andre siden. Ikke la han sutre seg til at du skal bli. Du må tenke på deg selv og ditt liv. 
Begynn å undersøk muligheter vedr. bosted og lag en plan slik at alt er klart nå du sier det til han. 

Ønsker deg masse lykke til og heier på deg 😍

Anonymkode: 29d99...a95

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har du prøvd å endre det ? Foreslå en reise ilag om dere liker det kan dere gjøre det årlig eller 2 ganger i året, bare du og han, prøv nye restauranter ilag, dra på sykkelturer ilag, meld dere på turer ilag. Nå er virkelig sjansen å prøve. Om det etter det forsatt ikke går så har du hvertfall  prøvd. 

Anonymkode: 64c8b...0ea

• Liker 5
Gjest Blåmonster
Skrevet

Men hvorfor? Dere kan jo heller åpne opp forholdet eller noe… sikker på at du egentlig ikke har det bra men kanskje kjeder deg? Du er i den alderen hvor mange menn er late, gresset er ikke grønnere på den andre siden… men kanskje du skulle unnet deg litt ny pikk? Og romantiske middager samt nye opplevelser. 

Skrevet

Problemet her er jo at du på et eller annet nivå tenker at du trenger hans velsignelse for å skilles. Sånn er det i en del land, men heldigvis ikke her.

Hvorfor gjør du han til en fangevokter?

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Er han villig til å jobbe for ekteskapet? Eller er han fornøyd slik det er? Vil han bli med i samlivsterapi?

Anonymkode: f8fab...ef6

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det trengs to for å si ja, en for å si nei. Han kan ikke bare si at dere ikke skal skilles, for det er nemlig ikke opp til den som ønsker å forbli gift. 

Anonymkode: 5bb3a...8eb

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Dere trenger ikke å være enige. Hvis en vil skille seg så er det nok.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

stå på ditt, livet er fort kort og skjørt til å bare la det skure. du vil antagelig få det bedre alene, bare fordi det er bedre å være alene enn å være sammen med en man ikke føler tilhørighet med.

men gjør det varsomt og vis forståelse for ham også, for å ikke ende som uvenner.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...