Gå til innhold

Er det flere enn meg som synes at «alle» klær virker stygge og billige nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at ungdommen sverger til kvalitetsting fra vintagesjapper.

Jeg trenger nye klær og har kikket litt på merker som jeg har likt før.

Tiger of Sweden, Marlene Birger, Max Mara, Boss osv. Forventer liksom kvalitet og tidløst design som sittet fint, men det er jo de samme håpløse passformene og billige materialene som billigmerkene.

Hvor kan man finne skikkelige klær som er fine?

Er det flere enn meg som synes at «alle» klær virker stygge og billige nå?

- Kvinne 35

Anonymkode: d354d...db4

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på en kort handletur i dag, da jeg lette etter noe spesielt. Jeg skulle ønske jeg hadde 100.000 å handle for, for fant SÅ mye fint! Mye tjukk bomull, lin, silke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sententia skrev (3 minutter siden):

Jeg var på en kort handletur i dag, da jeg lette etter noe spesielt. Jeg skulle ønske jeg hadde 100.000 å handle for, for fant SÅ mye fint! Mye tjukk bomull, lin, silke. 

Hvor? Hvilke butikker var du på? Jeg trenger å lete på nye steder tydeligvis

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte ny etuikjole fra Tiger of Sweden senest sist uke. Merker ingen forandring i kvalitet sett mot de jeg har fra før. 

Hva slags plagg er du ute etter egentlig? 

Anonymkode: 83104...0df

AnonymBruker
Skrevet

Så sinnsykt enig. Handlet mye klær, bestillte på nett, å alt føltes ut som noe drit sammenlignet med klærne jeg kjøpte før.

Syns de er så late på passform og tøy.

Anonymkode: f9a6b...ee2

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Det eneste man kan gjøre for å virkelig se fin ut i klærne er å trene og slanke seg til en fin, veltrent kropp. 

Anonymkode: a61cb...af1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Det eneste man kan gjøre for å virkelig se fin ut i klærne er å trene og slanke seg til en fin, veltrent kropp. 

Anonymkode: a61cb...af1

Ja, enig. Men før i tiden så fantes det fine klær for den som var normalvektig med vanlige kvinnelige former også. Synes alle klær virker boksete og billig sydd nå. Eneste veien rundt er å kjøpe klær som er litt tettsittende i tykt stoff med litt elastikk i.

• Liker 9
Skrevet

Jeg går ikke rundt og legger merke til hva slags klær folk går med.

AnonymBruker
Skrevet
Odhrán Ó Máille skrev (14 minutter siden):

Jeg går ikke rundt og legger merke til hva slags klær folk går med.

Du leser ikke innlegg før du svarer heller ser jeg

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg har tydeligvis langt lavere budsjett enn deg :fnise: Synes at før var det lettere å finne klær av helt grei kvalitet på H&M, Cubus, Bik Bok, Zara, mens de siste årene har nesten alt vært polyester og andre dårlige stoffer som "lyser" billig. Før kunne rimelige klær også vare lenge om man tok vare på dem, nå føles det som om ingenting er laget for å vare.

Anonymkode: 92d1c...fe5

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes fargene har vært triste og ikke noe fine på klær det siste året. Alt er grått, svart, hvitt. Bare kjedelige farger. Jeg liker rosa, lilla, grønn. Det liver opp og gir mer farge til ansiktet.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Synes det er veldig vanskelig å finne klær for tiden, og mye som er dyrt i forhold til kvaliteten. Mye stygge klær og håpløse passformer. Jeg ønsker meg en motreaksjon i trendbildet og at noe nytt skal komme og revolusjonere motebildet. Men har ikke store håp. 

Anonymkode: 912c6...1bd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Part Two har kule klær og myenaturmaterialer. Tror det skjer en kvalitetsreduksjon av typen krympflasjon om dagen, de lager verre og billigere ting for å opprettholde omsetninga.

Anonymkode: 9ba36...d6b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Part Two har kule klær og myenaturmaterialer. Tror det skjer en kvalitetsreduksjon av typen krympflasjon om dagen, de lager verre og billigere ting for å opprettholde omsetninga.

Anonymkode: 9ba36...d6b

Kikket litt. De har jo noen klassiske jobb-bukser og jakker, og noen greie ting i lin, men synes ca alle toppene så posete ut i passformen…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye dyre merker med klær i polyester feks.

Lin er som dere sier fint, men hvor fin er en linbukser med knær og rumpemerker? Er det gode bruksklær? Eller står dere hele tiden mens dere har linbukser på?

Anonymkode: 2c033...83b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe seg en synmaskin og lage kvalitetsplater selv hvis en har problemer med at alt var så mye bedre kvalitet i gamle dager, så er det jo bare å lete etter stoff og måle hvordan du vil ha lengder og måke rundt armer og ben samt midje/ hofte/ bryster. Fordelen er jo at du får plagg som er unike og de stoff/ farge osv du savner?

Anonymkode: 54982...9cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er jg ikke enig i. Finner fortsatt mye jeg

Anonymkode: a06ab...919

AnonymBruker
Skrevet
Natalie91 skrev (16 timer siden):

Jeg synes fargene har vært triste og ikke noe fine på klær det siste året. Alt er grått, svart, hvitt. Bare kjedelige farger. Jeg liker rosa, lilla, grønn. Det liver opp og gir mer farge til ansiktet.

Hæ? Det er da masse farger overalt i år

Anonymkode: a06ab...919

AnonymBruker
Skrevet

Finn.no

Anonymkode: 16c57...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har handlet en del klær i kvalitetsmaterialer på Etsy, hvor en god del forhandlere tilbyr å sy klærne etter egne mål. 

Anonymkode: 1f2e7...e86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...