Gå til innhold

Afrodisakum

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg nesten helt blottet for sexlyst, og det har jeg gjort siden jeg begynte på p-piller. Jeg bytta til p-ringer for omtrent 2 år siden, men det er godt mulig at både p-ringer og p-piller har ødelagt sexlysten min. Vi har sex 1-2 ganger i uka, men jeg gjør det bare fordi jeg føler at jeg "skylder" ham det som en kjæreste, og synes han fortjener det.

Ihvertfall så plager dette meg en del, og kjæresten min ville ikke akkurat sagt nei-takk til at jeg fikk mer sexlyst heller.

Det slo meg i et annet innlegg her på seksualitetsforumet at jeg kanskje kunne bruke noe afrodisakum. Rosenrot ble nevnt et sted, men det skulle visst være vektreduserende, og det vil jeg ikke ha noe av. Har problemer nok fra før med å gå opp i vekt, takket være en ernæringssykdom.

Så, er det noen som har tips til et afrodisakum av den art at jeg kan ta litt hver dag for å få en jevnt bedre sexlyst? Jeg snakker ikke om spansk flue og denslags som gir panglyst i en kort periode.

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Leste nettopp at kaffe kan øke sexlysten. Men om det stemmer, er jo en annen sak. Ellers har damiana fungert for meg. Noen har også effekt av feminol, men det har ikke funket på meg. Ellers gjelder det å spise sunt, trene, og tenke erotikk ofte, f.eks lese erotiske noveller.

Skrevet
Leste nettopp at kaffe kan øke sexlysten. Men om det stemmer, er jo en annen sak. Ellers har damiana fungert for meg. Noen har også effekt av feminol, men det har ikke funket på meg. Ellers gjelder det å spise sunt, trene, og tenke erotikk ofte, f.eks lese erotiske noveller.

Kaffe liker jeg ikke, tenke erotikk og lese om erotikk har jeg prøvd uten suksess, spise sunt gjør jeg, og ingen av linkene fungerte:p Men takk for forslagene hehe

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, da så. For slapp til å ordne opp i llinkene nå, men de som vil, kan jo søke i stedet. :)

Skrevet

Hvor får man tak i Damania? Hva er det, er det noe piller e.l?

Har samme problem nemlig, og har akkurat snakket litt om det med kjæresten.. Han stryker og koser på meg, mens jeg sitter her og er helt blank..

Skrevet
Rosenrot ble nevnt et sted, men det skulle visst være vektreduserende, og det vil jeg ikke ha noe av. Har problemer nok fra før med å gå opp i vekt, takket være en ernæringssykdom.

Jeg har tidligere brukt rosenrot og det hadde ingen påvirkning på vekta.

Faktisk første gang jeg hører den påstanden.

Skrevet

kaffe funker på jenta mi. men dersom det blir for regelmessig så blir det mindre effektivt hehe

mange jenter blir jo nedtrykt av p piller og kanskje det har noe å si på sexlysten?

prat med noen på apoteket eller helsekost

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er en artikkel om manglende sexlyst i Dagbladet (papir) i dag.

Gjest G-shock
Skrevet
Har problemer nok fra før med å gå opp i vekt, takket være en ernæringssykdom.

Lege er jeg ikke og liker heller ikke å leke lege.. men kan tenkes det er sammenheng mellom "sykdommen" din og manglende sexlyst!?

Mangler overskudd/energi kanskje??

Har du snakket med legen din om det?

Kardemommeby.. her kommer jeg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Lege er jeg ikke og liker heller ikke å leke lege.. men kan tenkes det er sammenheng mellom "sykdommen" din og manglende sexlyst!?

Mangler overskudd/energi kanskje??

Har du snakket med legen din om det?

Kardemommeby.. her kommer jeg

Det er mulig, det er et utall måter sykdommen viser seg på, inkludert diverse former for humørforandringer.

Men det er ikke noe å gjøre med isåfall. Jeg har fått diagnosen, og det eneste jeg kan gjøre nå er å unngå gluten som jeg ikke tåler, slik at næringsopptaket forhåpetnligvis blir normalt før eller siden. Det skulle egentlig vært ganske bra igjen nå som det har gått et år uten gluten, men forbedringene er få.

Men det er også veldig mulig at det skyldes p-ringene, for det er mange bivirkninger man kan få av hormonprevansjon, og jeg fikk migrene da jeg brukte p-piller. Jeg kan ikke bare slutte med hormonprevansjon heller, og jeg synes ellers ringene er veldig greie å bruke, så jeg har ingen planer om å bytte.

Jeg satser på å enten prøve Rosenrot eller finne noe annet slikt middel, og se om det hjelper. Tviler på at det stor noe hjelpelig i Dagbladet, artikler av den typen i Dagbladet og VG pleier bare å fortelle om hvor vanlig noe er og hvordan folk opplever det, og lite av medisinske årsaker osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...