AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Skulle rengjøre huset med kraftvask. Vet at kraftvask er etsende så sørget for å dekke til kroppen og bruke hansker mens jeg vasket. Men allikevel har jeg vært uheldig og klart å få noe kraftvask på underarmene og på føttene / ved anklene. Gikk inn og skylte med vann med engang etterpå. Neste dag hadde jeg fått sånne rosa/røde prikker der. Men de var ikke vonde og ikke noe blemmer med væske i eller noe sånt. Nå et par dager senere har disse prikkene hevet seg og klør helt forferdelig. Noen andre som har opplevd dette eller har råd til hva jeg kan f.eks. smøre huden med for å hjelpe med kløen? Det klør helt forferdelig, tror jeg nesten blir gal. Har forsøkt å smøre områdene med decubal og bepanthen. Begge hjelper, men bare en kort stund. Anonymkode: 88f95...533
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 https://forstehjelp.net/etseskader.html Anonymkode: 57a25...8c5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://forstehjelp.net/etseskader.html Anonymkode: 57a25...8c5 Jeg ser ikke noe der som hjelper meg.. Virker som det er for mer alvorlige skader. Jeg fikk jo litt kraftvask som var blandet ut med mye vann på meg. Og jeg så ikke at det ble noe skade på huden der og da. Men vasket / spylte med vann lenge etterpå. Var i dusjen i kanskje 45 min. Og når jeg søker opp skader fra kraftvask står det at man får væskefylte blemmer som er vonde. Men jeg har ikke det. Har bare noen små rosa prikker som er litt hevet fra resten av huden rundt og som klør... Anonymkode: 88f95...533
hohumpf Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Finn databladet på produktet du brukte og les deg opp på på tiltak i avsnittet om førstehjelp.
Hedda-78 Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Eurax er kløestillende krem, reseptfritt på apotek. Lukter fælt, men funker fjell. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 Kontakteksem, ikke noe farlig. Kraftvask utblandet er ikke så sterkt, men man kan jo reagere på det Anonymkode: d3793...491 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå