Gå til innhold

Litt skuffa over at ingen venner vil besøke baby. Kan jeg invitere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er fem uker, og ingen av venninnene mine har spurt om å få komme på besøk og hilse på. Kanskje tror de at jeg er for sliten for besøk? Er litt skuffa, har jo lyst å vise frem baby til vennene mine, og trodde det var vanlig at venner kom på besøk når man hadde født. Kan jeg invitere på besøk selv? 

For ordens skyld - jeg vet at ikke alle er spesielt interessert i andre sine babyer, men alle venninnene mine har egne barn så det er ikke det at de ikke liker barn. 

Anonymkode: 88f89...9cb

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be de over med sine barn :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Baby er fem uker, og ingen av venninnene mine har spurt om å få komme på besøk og hilse på. Kanskje tror de at jeg er for sliten for besøk? Er litt skuffa, har jo lyst å vise frem baby til vennene mine, og trodde det var vanlig at venner kom på besøk når man hadde født. Kan jeg invitere på besøk selv? 

For ordens skyld - jeg vet at ikke alle er spesielt interessert i andre sine babyer, men alle venninnene mine har egne barn så det er ikke det at de ikke liker barn. 

Ja, inviter selv. Det er mange mødre nå som har blitt ganske sære angående besøk, og vil gjerne ikke ha besøk av familie engang før etter noen uker, fordi de selv skal bruke tiden på å bli kjent med baby først selv. Så venninnene dine vil kanskje ikke legge press på deg?

Anonymkode: b8de8...e81

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet (endret)

Slik som man leser her på Kg ønsker ikke nybakte mødre besøk før dem er klar for det selv. Kanskje dem ikke ønsker å mase på deg. 

Men selvfølgelig kan du kontakte å spørre om de vil komme over,bli med på trilletur. 

Endret av Anonyme-meg
AnonymBruker
Skrevet

Inviter i vei

Anonymkode: 6b2c6...589

• Liker 1
Skrevet

Tipper at de er redd for at du er sliten og ikke vil trenge seg på. Inviter i vei ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

image.jpeg.5b9ff1cf721ff38900f1da78d0978933.jpeg

Anonymkode: 96559...681

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at de nok kommer med sine barnehagebarn, som skal klappe og klemme...

Anonymkode: f377d...1c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke vil ha syk baby - be de over uten egne småbarn.

Barnehager er smittefabrikker…,

Anonymkode: 6c8be...615

Skrevet

Jeg orket lite besøk de første ukene, så jeg ville ikke spurt om å besøke tidlig, men har blitt invitert av venninne til 3 uker gammel baby, og da besøkte jeg selvfølgelig 🙂

Skrevet

Inviter dem, eller gi en generell beskjed om at du gjerne vil ha besøk. Jeg kommer gjerne og hilser på nyfødte babyer, men tar ikke initiativ til det selv - det varierer sånn hva nybakte mødre ønsker og orker av besøk og kontakt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare inviter :) jeg har ei venninne som fikk barn noen uker før 17.mai. vanligvis spør vi hverandre om å treffes da. Men jeg tenkte at hun nok ikke kommer til å orke å fly rundt i byen eller dra på besøk/ ha besøk, så jeg spurte henne ikke. Fikk samtidig litt dårlig samvittighet over å ikke høre i det hele tatt. Det er jo tross alt hyggelig å bare vite at man er tenkt på. Om hun absolutt hadde hatt lyst til å treffes likevel, så kunne hun jo bare spurt. Nå spurte vi om å komme på besøk senere, da. Men jeg tror mange kanskje tenker litt at de ikke vil forstyrre. Spesielt om man har småbarn selv og det blir litt styr. Har du venner med barn, så kan du jo invitere til en trilletur til en lekeplass :)

Anonymkode: 9e22d...0ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vanlig å vente flere uker før man ymter frempå om besøk. Noe annet er ufint - foreldre og barn har som oftest mer enn nok å gjøre på den første tiden, og bare nesevise gamle damer uten normal folkeskikk inviterer seg selv de første ukene. 

Du må derfor i klartekst si at du ønsker besøk. 

Anonymkode: 0366a...89c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er høflegheit sikkert.

Anonymkode: 3b711...50a

Skrevet

Inviter i vei :) En god venninne fikk akkurat baby og jeg ga henne klar beskjed før fødsel at hun fikk invitere meg når HUN følte seg klar. Jeg ville nemlig ikke at hun skulle føle at hun måtte si ja til besøk når hun egentlig ikke orket. Hun satt stor pris på det og inviterte meg etter noen uker - men ga beskjed om at besøket måtte bli kort 😅

Mest sannsynlig ønsker de ikke å trenge seg på TS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, inviter! Jeg venter selv på invitasjon (jeg har gjort det klart at jeg gleder meg til å komme på besøk når de er klare for det da). In this day and age skal man lissom holde avstand til mor er klar. 

Anonymkode: e7a15...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...