AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Kort fortalt om meg. Ung kvinne, 29 år, ufør. Jeg har nå bodd på vestlandet i snart 2 år etter å ha bodd noen år på østlandet. Er egt fra trøndelag. Har noe familie her jeg bor nå. Problemstillingen min nå er at jeg ikke aner hvor jeg vil bo. Jeg har så klart fordeler og ulemper med begge stedene. På østlandet fra den byen jeg bodde i har jeg flere bekjente og venner. Folk der er veldig lette å bli kjent med og er veldig joviale folk. Det er finere sommer der borte, men lengre vinterer. Kortere reisevei til sverige så jeg sparer litt penger på mat. Mye billigere for meg å bo der mtp boligprisene. På vestlandet eller i Stavanger hvor jeg nå bor har jeg fått kun 1 venn, og det etter å ha bodd her i snart 2 år. Jeg opplever folk som mer reserverte her borte og jeg må selv ta mer initiativ til kontakt, men det er unaturlig for meg og jeg redd for å bli oppfattet som pågående og masete på folk. Det jeg liker bedre med denne byen eller vestlandet er at naturen er litt finere, og det er mye tidligere og finere vår her borte. Men ulempen er at jeg opplever å få venner her borte som mer vanskelig. Også liker jeg ikke at det regner så mye og er så mildt på sommeren. Jeg vurderer enda etter 2 år å flytte tilbake, men jeg er redd ting ikke skal bli som det var før. Jeg har enda kontakt med et par venner der borte fra og de vil ha meg tilbake. Men jeg har ingen familie i den byen, men jeg klarer meg fint for det om. Jeg vet ikke hvor jeg føler meg hjemme, men jeg klarer ikke se for meg at stavanger er byen for meg å ville slå meg til ro i. Dette er sååå vanskelig!! Jeg blir gal Hvordan vet man hvor man vil bo og hører til? Anonymkode: 4d299...084 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Hvilken by på østlandet med mye senere vår? Se på Fredrikstad, vakrere sommerby finnes ikke! Mye mindre regn og vind en i Stavanger også. Herlig natur og idyll på Hvaler, kort vei til Strømstad ++ Anonymkode: 2e8bf...09b 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvilken by på østlandet med mye senere vår? Se på Fredrikstad, vakrere sommerby finnes ikke! Mye mindre regn og vind en i Stavanger også. Herlig natur og idyll på Hvaler, kort vei til Strømstad ++ Anonymkode: 2e8bf...09b Sarpsborg er det snakk om. Er mye tidligere og finere vår i Stavanger, men det gjør lite opp for at sommeren her er stort sett kald, mye vind og regn. ts Anonymkode: 4d299...084
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Hva har du gjort for å bli kjent med folk i Stavanger? Anonymkode: e85e8...224
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva har du gjort for å bli kjent med folk i Stavanger? Anonymkode: e85e8...224 Har prøvd "hey girl", vært med på ting, men føler jeg må ta initiativet selv til å bli videre kjent. Det er slitsomt og det ligger ikke naturlig for meg. I Sarpsborg der jeg bodde i 4 år var det veldig enkelt å bli kjent. Jeg trengte ikke å gjøre stort selv. Anonymkode: 4d299...084 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Ut fra det du skriver tenker jeg uten tvil Sarpsborg. Anonymkode: 44c06...0b3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ut fra det du skriver tenker jeg uten tvil Sarpsborg. Anonymkode: 44c06...0b3 Men hva om ting ikke er det samme som før? Anonymkode: 4d299...084
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 Ut fra det du skriver så tenker jeg at du bør finne deg noe å fylle dagene med, for å få flere folk å bli kjent med. Jobb litt i frivilligheten, som besøksvenn, leksehjelper eller på besøksgård, eller noen timer som støttekontakt/fritidshjelp. Finn deg en hobby, syng i kor, gå på strikkekafé eller foredrag av noe slag. Du trenger å skape et nettverk, da vil du finne trivsel og ikke bare «jage rundt». Anonymkode: 14d6a...1b8 2
Menchit Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva om ting ikke er det samme som før? Anonymkode: 4d299...084 Er vennene dine i Sarpsborg i samme livssituasjon som før? I slutten av tyve årene/begynnelsen av 30 årene er det jo mange som får barn og etablerer seg så det kan være at ting er anderledes, men etter bare to år borte så er det kanskje ikke så sannsynlig at alt er snudd opp ned? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå