Gå til innhold

Regler/begrensninger etter fremfallsoperasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg opererte fremfall av bakre skjedevegg for noen uker siden fikk jeg kun beskjed om (muntlig og et skriv) at jeg ikke skal løfte over 5 kg, trene eller gjøre tungt husarbeid på 6 uker. Jeg har lest litt selv nå og kom over en nettside hvor disse reglene står og skal da gjelde resten av livet:

«Rules to observe for after 6 weeks

At the gym:

• Never do anything resembling a sit-up, curl-up or crunch. See below for a list of safe exercises to do at the gym.
  • Never do double leg lifts or a full plank. A plank from the knees is safe as long as you brace first and feel no downward strain.
  • Never lift heavy weights. Do not lift over 15 kilos for the rest of your life .
  • Never use machines at gyms where you are in a scrunched position with your feet on a plate and pushing the heavy weights with your feet.
  • Avoid rowing machines and any machines that increase your intra-abdominal pressure.
  • Take care in pilates, yoga and stretching classes to avoid crunches»

Er det virkelig slik??? Hvorfor har isåfall ingen informert meg om dette? Eller gjelder der andre typer fremfallsoperasjon?

her er linken til nettsiden:  https://urogynaecology.com.au/long-term-post-operative-care-following-continence-surgery/

Anonymkode: 01533...e69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...