Gå til innhold

Hvor fort kjører DU over fartshumper?

AnonymBruker

Fartshumper  

47 stemmer

1. 1. Hvor fort kjører DU over fartshumper?

• Det som fartsgrensen er
      14
    • OVER fartsgrensen
      2
    • Ca. 5-10 km/t under fartsgrensen
      18
    • Ca. 10-20 km/t under fartsgrensen
      3
    • Bremser ned til gangfart før hver hump
      10

Anbefalte innlegg

kaarebjarne skrev (9 minutter siden):

Jeg snakket om at vedkommende ikke har dårlig tid i boligfelt. Om strekningen er vurdert til 40, så er 40 trygt. Ikke noen grunn til å gå ned til 15 over demperen av hensyn til trafikksikkerheten på stedet da. Da er det utelukkende av hensyn til at demperen er feilbygd.

Om folk har dårlig tid eller ei er vel ikke du noen til å bestemme.

Kan si ene veien vi kjører er det fart 50 og dumper og der har bussen, lastebil og biler ødelagt bilene pga hvordan dumpa er laget. Tilogmed lensmann her sier at å holde 50 der er å be om å ødelegge bilen. Ene sonen med 40 er og dumpa laget feil. Tilogmed meste har vært der og sagt det er feil på dumpa. Så i en periode så slipte de ned enkelte for at det skulle bli bedre, men når ny asfalt kom på ble det problemer igjen.

Nå står det merket med kjegler hele veien pluss merket telehiv hele året fordi dumpere er feil

Tilogmed gubben som har jobbet en del med vei sier dumpere er feil i forhold til skilting på vei. Han sier den det er 50 burde vært 40 sone, den som ligger i 40 sone burde vært 30 sone. For at det ska være greit å kjøre over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jegerrinne skrev (40 minutter siden):

Kan si ene veien vi kjører er det fart 50 og dumper og der har bussen, lastebil og biler ødelagt bilene pga hvordan dumpa er laget. Tilogmed lensmann her sier at å holde 50 der er å be om å ødelegge bilen. Ene sonen med 40 er og dumpa laget feil. Tilogmed meste har vært der og sagt det er feil på dumpa. Så i en periode så slipte de ned enkelte for at det skulle bli bedre, men når ny asfalt kom på ble det problemer igjen.

Nå står det merket med kjegler hele veien pluss merket telehiv hele året fordi dumpere er feil

Tilogmed gubben som har jobbet en del med vei sier dumpere er feil i forhold til skilting på vei. Han sier den det er 50 burde vært 40 sone, den som ligger i 40 sone burde vært 30 sone. For at det ska være greit å kjøre over

Kan du ikke lese?

Jeg snakker om trafikksikkerheten på stedet og valget av fartsgrense.

Jeg snakker IKKE om høyden på fartsdemperen.

Er det så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
kaarebjarne skrev (2 timer siden):

Jeg snakket om at vedkommende ikke har dårlig tid i boligfelt. Om strekningen er vurdert til 40, så er 40 trygt. Ikke noen grunn til å gå ned til 15 over demperen av hensyn til trafikksikkerheten på stedet da. Da er det utelukkende av hensyn til at demperen er feilbygd.

Om folk har dårlig tid eller ei er vel ikke du noen til å bestemme.

Du er fra byen du😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
kaarebjarne skrev (1 time siden):

Kan du ikke lese?

Jeg snakker om trafikksikkerheten på stedet og valget av fartsgrense.

Jeg snakker IKKE om høyden på fartsdemperen.

Er det så vanskelig?

Hvorfor er du så sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (2 timer siden):

Hvorfor er du så sint?

Jeg er ikke sint. Kan ikke du lese heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det varierer. Kjører heller for sent enn for fort, for har ikke lyst å ødelegge bilen. Noen steder holder jeg 50 over humpene i 50-sona fordi jeg er kjent i området og vet at det går bra. Andre steder kjører jeg i 15 i 40-sona forbi bilen slår nedi hvis jeg kjører fortere. På ukjente steder kjører jeg sakte i tilfelle humpene er laget på en måte som kan ødelegge bilen. 

Anonymkode: 6ff0b...c30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmonster skrev (3 minutter siden):

😂

Ordforrådet så dårlig på bygda altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjører så fort/sent at bilen ikke smeller nedi, men fortsatt sånn at ingen bilister bak hadde irritert seg.

Kjører sjeldent over fartsgrensa på de, for da tar jeg nedi

Anonymkode: a6516...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...