AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 I fjor måtte jeg oppsøke lege mens jeg var på ferie i Hellas. Jeg har reiseforsikring hos Tryg og ringte dem, som da skaffet meg en legetime hos et kontor ca 1 km unna der jeg bodde. For et par uker siden skulle jeg melde inn skaden, men et eller annet stoppet opp på nettsiden deres og kravet ble ikke registrert. Fikk beskjed av en kundebehandler om å sende en mail med kvitteringer og forklare hva som hadde skjedd. I dag ringte en kundebehandler meg og skulle ha kontonummer, i løpet av samtalen kom det frem at jeg ikke hadde sendt inn kvittering eller krevd tilbake penger for medisiner. Var litt opptatt og vet ikke helt hvor kvitteringene var så jeg sa det var ikke så farlig for det var uansett bare rundt 200 kr. Fikk beskjed om at medisiner dekkes så hun skulle legge til beløpet! Synes det var så utrolig bra service, ble så godt humør at jeg ville fortelle det til noen, dessuten er det jo ferietid og mange skal sikkert snart kjøpe eller fornye forsikringe sine så kanskje nyttig for noen også. For ordens skyld så har jeg ingenting annet med Tryg å gjøre enn kunde, kjenner heller ingen som jobber der 😅 Anonymkode: 62002...169
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Du er fornøyd fordi du ikke kjenner til hvordan forsikring fungerer. Det er en grunn til at de er så ivrige og på hugget. Og det er fordi du nå har brukt forskringen. Det betyr at du vil høyere forsikringspremie fremover. Og ikke bare hos Tryg. Om du skulle bytte selskap vil du bli spurt om du har brukt forskring de siste årene, og du må svare ja, siden de sjekker i sentrale registeret. Og boom, så får du en høyere pris enn oss andre. Dette gjelder også for helt andre forskringer enn reise. Skal du i fremtiden f.eks forsikre en bil, så vil denne forsikringssaken gjøre at du fær høyere pris og lavere bonus enn en som ikke har brukt forsikringen. Det er en grunn til at de fleste velger å ikke involvere forsikringsselskapene når skadene og beløpene er "små". Fordi det blir dyrere i lengden. Anonymkode: 3d240...a2e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er fornøyd fordi du ikke kjenner til hvordan forsikring fungerer. Det er en grunn til at de er så ivrige og på hugget. Og det er fordi du nå har brukt forskringen. Det betyr at du vil høyere forsikringspremie fremover. Og ikke bare hos Tryg. Om du skulle bytte selskap vil du bli spurt om du har brukt forskring de siste årene, og du må svare ja, siden de sjekker i sentrale registeret. Og boom, så får du en høyere pris enn oss andre. Dette gjelder også for helt andre forskringer enn reise. Skal du i fremtiden f.eks forsikre en bil, så vil denne forsikringssaken gjøre at du fær høyere pris og lavere bonus enn en som ikke har brukt forsikringen. Det er en grunn til at de fleste velger å ikke involvere forsikringsselskapene når skadene og beløpene er "små". Fordi det blir dyrere i lengden. Anonymkode: 3d240...a2e Det der stemmer ikke. Forsikringens pris øker jevnt og trutt uavhengig, etter omlag 2/3år bør man bytte til nytt selskap. Det som stemmer er at de utøvere god service og godvilje nettopp fordi kundene ikke skal bytte etter 2/3 år og at de kanskje har de i 10 år med god fortjeneste. Anonymkode: 006a4...76e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er fornøyd fordi du ikke kjenner til hvordan forsikring fungerer. Det er en grunn til at de er så ivrige og på hugget. Og det er fordi du nå har brukt forskringen. Det betyr at du vil høyere forsikringspremie fremover. Og ikke bare hos Tryg. Om du skulle bytte selskap vil du bli spurt om du har brukt forskring de siste årene, og du må svare ja, siden de sjekker i sentrale registeret. Og boom, så får du en høyere pris enn oss andre. Dette gjelder også for helt andre forskringer enn reise. Skal du i fremtiden f.eks forsikre en bil, så vil denne forsikringssaken gjøre at du fær høyere pris og lavere bonus enn en som ikke har brukt forsikringen. Det er en grunn til at de fleste velger å ikke involvere forsikringsselskapene når skadene og beløpene er "små". Fordi det blir dyrere i lengden. Anonymkode: 3d240...a2e Dette med høyere bilforsikring er ikke korrekt. Anonymkode: 700c3...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå