AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Enten dere har konkrete utfordringer i forholdet eller ting jevnt over er bra, er begge opptatt av å vedlikeholde relasjonen og ta opp problemer? Hos oss har vi noen utfordringer og jeg opplever at begge er opptatt av å jobbe med dem, men på litt ulik måte. Han har ikke troen på parterapi og gidder ikke lese noen bok om parforhold eller lytte til podkaster om relevante tema (til tross for at han er totalt podkast-avhengig). Men snakker gjerne om ting. Mens jeg er på evig jakt etter tips og triks som kan hjelpe oss, men litt dårlig på å sette det ut i praksis. Anonymkode: 2f2f7...b47
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Vi begge er som din partner 😊 Vi har hatt våre utfordringer i løpet av våre 16 år sammen, men har blitt flinkere og flinkere til å kommunisere, lese hverandre og forstå hverandre. Kan ikke huske sist vi hadde en konflikt nå. Har det generelt veldig fint og føler vi står sterke til å møte eventuelle utfordringer som måtte komme. Så ja, vi begge er like dedikerte til å arbeide med forholdet. Anonymkode: 2edcc...f3e 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Ja, begge bryr seg, men jeg vil heller si det som at vi er dedikerte til å jobbe med oss selv og våre vaner, og ved det bedrer forholdet. Anonymkode: d8280...ceb 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 Nei, samboer er en godværs kjæreste som ikke snakker om følelser, og skjer det noe i forholdet så skyver han det bare bort så er vi ferdig med den saken. Jeg er stikk motsatt. Vi har vært i terapi, men det skjedde absolutt ingen endring hos han. Anonymkode: 7970f...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Sammen i over 22 år. Vi har blitt veldig bevist på å jobbe med forholdet no når barna har flytta ut. Ting skuret og gikk når vi var fult opptatt. Men no er vi veldig bevist. Vi er flink til å finne på ting sammen. Datetime er viktig for oss begge. Er det noe som plager meg så sier jeg det med en gang. Verken jeg eller han er i hodet på hverandre. Så det er viktig å snakke sammen Anonymkode: 4e8a3...666 2 1
SPOCA Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 Ja, vi er like interesserte i å holde det vedlike og i god stand, om jeg kan si det slik.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Skrevet 27. mai 2024 Du leter etter tips og triks i bøker fordi du vil ha en magisk pille eller triks som fikser alt - enkelt. Mens mannen din er mer realistisk og skjønner at her må det jobbes. Anonymkode: 5d6e8...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Skrevet 27. mai 2024 Det er bare jeg (mann) som aktivt jobber med forholdet. Jeg er både den som leter etter tips og triks og den som tar det opp. Hun våkner først når det er snakk om å gjøre det slutt. Det vil hun ikke. Anonymkode: 32f7e...949
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 Som mann merket jeg at med eksen måtte jeg gjøre så ekstremt mye for å få ting til å fungere. Jeg hadde liksom ikke lov til å ha det dårlig i perioder Merket at jo mer jeg kjempet for det forholdet, jo mer mistet hun følelser. Gidder ikke det lenger, så går det dårlig i dette forholdet får det bare gå sin gang Anonymkode: bbe16...592
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du leter etter tips og triks i bøker fordi du vil ha en magisk pille eller triks som fikser alt - enkelt. Mens mannen din er mer realistisk og skjønner at her må det jobbes. Anonymkode: 5d6e8...2b5 Nja, det kan bli bare mye tomt prat også uten endring. Anonymkode: 3626f...b0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå