Gå til innhold

Er det virkelig nødvendig med flere barn i norge?...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns at det burde bli slutt på fødsler da vi er så mange mennesker i dette landet, og med tanke på hvordan ting er blitt økonomiskt (alt er dyrt), og værre skal det bli så fatter jeg ikke at unge ønsker og få barn, spesielt ikke de som har dårligst råd jeg ble mamma når jeg var 18,20,23,28 og 32 men jeg hadde en eksmann som hadde en god inntekt og vi var gjerrige av natur, men når jeg tenker på uføretrygdede alenemødre som sier, at det er barnebidraget som gjør at de klarer få hjulet til og gå rundt, da tenker jeg at den personen ikke burde ha fått barn for skal du ha barn, så bør du sørge for at du har råd til og gi barnet/barna det de trenger 

Anonymkode: 95af2...8cc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt trenger vi mye mange flere barn! Noen må holde samfunnet igang når eldrebølgen kommer for fullt. Vi må ha barn så livet i distriktet kan opprettholdes. Gjerne 4 pr familie! 

Anonymkode: 26d0f...001

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et gift par som rett og slett ikke har råd til barn.

Anonymkode: 64ad3...eca

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg syns at det burde bli slutt på fødsler da vi er så mange mennesker i dette landet, og med tanke på hvordan ting er blitt økonomiskt (alt er dyrt), og værre skal det bli så fatter jeg ikke at unge ønsker og få barn, spesielt ikke de som har dårligst råd jeg ble mamma når jeg var 18,20,23,28 og 32 men jeg hadde en eksmann som hadde en god inntekt og vi var gjerrige av natur, men når jeg tenker på uføretrygdede alenemødre som sier, at det er barnebidraget som gjør at de klarer få hjulet til og gå rundt, da tenker jeg at den personen ikke burde ha fått barn for skal du ha barn, så bør du sørge for at du har råd til og gi barnet/barna det de trenger 

Anonymkode: 95af2...8cc

Så du har selv satt minst 5 barn til verden, men mener at alle andre burde slutte å få barn? 

Endret av Traktor
  • Liker 3
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis nordmenn inne begynner å få flere barn så blir det sharialover her i Norwegistan da vi blir eldre, og da kan du glemme eldreomsorg med mindre du konverterer til islam.

Anonymkode: 8d6b7...cae

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle til å si det. Satt fem barn til verden selv, men nå skal ingen andre få lov. 🤣🤣

Anonymkode: 07c74...0df

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt trengs ikke flere barn. Det er dog greit med noen arbeidere, men om verdensbofolkningen går, kanskje det blir mer bærekraftig. Eldrebølgen kommer uansett, men det er ikke en grunn til at noen skal føle seg forpliktet til å få barn. Alle skal dø en gang uansett.

Vær sin lyst.

Anonymkode: 7719d...03c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi er et gift par som rett og slett ikke har råd til barn.

Anonymkode: 64ad3...eca

Så sinnsykt galt kan en samfunn være. Samtidig bruker politikerne flere millioner pr år på mange fremmedkulturelle som kommer til Norge. Det burde være lønnsomt å få barn, det er en investering i framtiden. Nå investeres det i fattigdom.

Anonymkode: b3f65...e9e

AnonymBruker
Skrevet

Håper dine 5 barn skriver bedre enn deg, innlegget ditt var slitsomt å lese. 

Anonymkode: 65f09...ed4

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger at det fødes mer norske barn hvis vi skal ha ett lite håp om å beholde vår egen kultur. Jeg har ingen ønske om at islamistene skal ta over Norge med sine forskrudde leveregler/lover så da må nordmenn vi få flere barn og innvandringen må minskes.

Anonymkode: a1b5b...663

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk du selv fem barn om du har disse meningene? Hvorfor er det viktig at DU skal få hele FEM barn, også unner du ikke andre å få barn i det hele tatt? Spesiell tankegang

Anonymkode: 19601...bb0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Selvsagt trenger vi mye mange flere barn! Noen må holde samfunnet igang når eldrebølgen kommer for fullt. Vi må ha barn så livet i distriktet kan opprettholdes. Gjerne 4 pr familie! 

Yngrebølgen med sjuke,unge uføre er større.

https://sykepleien.no/2023/12/yngrebolgen-blir-dyrere-enn-eldrebolgen-sa-mye-mer-koster-en-hoykostnadsbruker

Anonymkode: c8808...c10

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Om vi føder færre barn unngår vi fremtidige eldrebølger. At folketallet hele tiden øker er egentlig bare en ond spiral som ikke fører til noe annet enn en overbefolket verden. En verden som allerede er på bristepunktet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det ikke bærekraftig med den eksplosive befolkningsveksten vi har på planeten, helt uavhengig av land. Det skjønner alle.

Anonymkode: 1b3dd...481

AnonymBruker
Skrevet

Eldrebølgen er jo nettopp en bølge. Gi det 10-15år så er den over, det er ingen grunn til å få mange barn

Anonymkode: 5138f...233

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvis nordmenn inne begynner å få flere barn så blir det sharialover her i Norwegistan da vi blir eldre, og da kan du glemme eldreomsorg med mindre du konverterer til islam.

Anonymkode: 8d6b7...cae

Ja, det er jo derfor etniske nordmenn bør få så mange barn som mulig.

Anonymkode: 2f195...51e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eldrebølgen er jo nettopp en bølge. Gi det 10-15år så er den over, det er ingen grunn til å få mange barn

Anonymkode: 5138f...233

Her har du nok misforstått.. Vi lever lengre og lengre...

Anonymkode: 2f195...51e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Punktum, kvinne.

Ellers blir det vel ikke født så mange barn lengre? Det er store nedskjæringer i oppvekstetaten for tiden fordi det begynner færre barn i barnehagen, enn som går ut av grunnskolen. 

Anonymkode: 1053a...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den norske kulturen skal bevares trengs det flere norske barn. 

Selv om jeg syntes det norske forsvinner mer og mer allerede. 

For å takle eldrebølgen er vi nødt til å tenke nytt for å få det til å gå rundt. 

Er heller ingen garanti for at nok folk ønsker seg inn i helsevesenet. 

Verden blir bare mer og mer automatisert og digitalisert. Så mange jobber vil også forsvinne. 

Men ønsker man å få barn, så få ikke fler enn du kan forsørge, selv om livet skjer. 

Anonymkode: 5a04b...f35

Skrevet

Du har født fem barn selv men mener andre skal avstå fra å få barn? Finn fem feil..... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...