AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Jeg er i slutten av 40-årene og jeg merker at jeg har mistet mye av sexlysten. Det er ikke det at jeg føler ulyst, eller at sex byr meg imot, for det funker helt fint når jeg bare kommer i gang. Og jeg onanerer fortsatt relativt hyppig. Men jeg føler sjeldent på noe behov for å ha sex med mannen. Han er fortsatt en attraktiv mann og han tar seg godt ut både med og uten klær, men jeg tenker liksom ikke så mye i de baner lenger. Det går mye i barn, barnebarn, jobb, fritidsaktiviteter, hus, hage, sosiale forpliktelser osv. Vi har alltid hatt et godt sexliv og utforsket mye både innenfor bdsm og cuckolding etc. Jeg er lei av de tingene. Han tenner fortsatt veldig på slikt og jeg har bare NULL interesse. Jeg vil bare ha helt vanlig sex og syns det er mer enn nok. Han på sin side vil gjerne at jeg skal fortelle om mine skitne fantasier, slik jeg alltid hadde, men jeg har jo ingen lenger. For å presisere: Mannen min klager absolutt ikke og legger ikke press på meg, men jeg vet jo at han savner hvordan ting var, og hvordan jeg var. Problemet er at det gjør ikke jeg. Jeg er nemlig på vei inn i overgangsalderen, og har fortalt han at det ofte medfører lavere libido, tørre slimhinner etc. Så hvordan skal vi komme oss gjennom dette på en måte som fungerer for begge to? Er det noen som har erfaring og som har funnet gode løsninger? Anonymkode: ee22d...084
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Jeg er kvinne på samme alder som deg, har aldri hatt mer lyst enn nå. Jeg har brukt mye tid og energi på å si nei til omtrent den samme typen sex som du beskriver (cuckolding, bdsm) siden den erfaringsmessig* påvirker kvinner negativt, og føler jeg får igjen for det nå. *har lest mye om dette og tatt på alvor det kvinner sier selv Hva overgangsalderen gjelder, så er det det samme. Der har jeg også lest meg til hva som fungerer best for kvinner, og det er HRT. Livet er mye bedre med det. Kan bare anbefale deg og andre damer å lese og forske på ting, ikke bare la livet skje helt uplanlagt eller på mannens premisser. Anonymkode: bad53...8b1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Har litt mindre spontan lyst enn før, men er seksuelt på når jeg merker at partner er responsiv eller han tar initiativ. Vi jobber begge mye, i tillegg til å trene + en del verv og fritidsaktiviteter hos meg, det brenner livsforsikring reint fysiske men det kommer fram ved hvile/pause. Kink har en stor plass i vært liv. Jeg føler på en måte at jeg har slutta med sex og begynt med kink 😉 Jeg vet ikke om jeg har skikkelig fantasier, for meg er det bare helt vanlig å ville henge ham i takkampa for å si det sånn. Begge opplever at sex/kink får oss litt ut av hverdagen og forpliktelser, og over i lek, nytelse og hvile. Vi liker også banale ting, som planter og en god film. Jeg er ikke kommet i overgangsalderen- jeg har tom mensen akkurat nå og blør like mye som en foss som da jeg var 20 - men jeg merker jo at jeg får tørrere hud, hår, slimhinner etc med alderen. Jeg har brukt oljer og kremer i flere år. Det som funker best, er babyolje når jeg vasker meg, og fett (feks den rosa) fra Vossabia inne i glufsa. Det gir utholdenhet og stimulerer egen våthet. Ellers, fikse alle vondter så snart som mulig. Droppe det meste av alkohol. Ta kosttilskudd, det finner et eget for vaginal tørrhet. Finnes også urter som kan hjelpe, og hormoner om du trenger det. Anonymkode: 16bf5...60b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er i slutten av 40-årene og jeg merker at jeg har mistet mye av sexlysten. Det er ikke det at jeg føler ulyst, eller at sex byr meg imot, for det funker helt fint når jeg bare kommer i gang. Og jeg onanerer fortsatt relativt hyppig. Men jeg føler sjeldent på noe behov for å ha sex med mannen. Han er fortsatt en attraktiv mann og han tar seg godt ut både med og uten klær, men jeg tenker liksom ikke så mye i de baner lenger. Det går mye i barn, barnebarn, jobb, fritidsaktiviteter, hus, hage, sosiale forpliktelser osv. Vi har alltid hatt et godt sexliv og utforsket mye både innenfor bdsm og cuckolding etc. Jeg er lei av de tingene. Han tenner fortsatt veldig på slikt og jeg har bare NULL interesse. Jeg vil bare ha helt vanlig sex og syns det er mer enn nok. Han på sin side vil gjerne at jeg skal fortelle om mine skitne fantasier, slik jeg alltid hadde, men jeg har jo ingen lenger. For å presisere: Mannen min klager absolutt ikke og legger ikke press på meg, men jeg vet jo at han savner hvordan ting var, og hvordan jeg var. Problemet er at det gjør ikke jeg. Jeg er nemlig på vei inn i overgangsalderen, og har fortalt han at det ofte medfører lavere libido, tørre slimhinner etc. Så hvordan skal vi komme oss gjennom dette på en måte som fungerer for begge to? Er det noen som har erfaring og som har funnet gode løsninger? Anonymkode: ee22d...084 Jeg har mer lyst nå enn jeg hadde i 30-årene (er i 40-årene nå), men tror det er pga jeg gikk fra min mann og har fått ny partner. Så for meg kan det se ut som om lysten sitter i hodet, ikke fysisk. Anonymkode: 65e43...452
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Ta deg en tur til legen for å vurdere hormon behandling for overgangsalderen. Anonymkode: c4497...95d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Jeg har mye mer lyst nå (50-årene) enn da jeg var yngre. Angrer på at jeg ikke hadde mye mer sex da jeg var ung. Har dessverre funnet meg en mann som har svært lite lyst 😕, men som jeg elsker Anonymkode: 07b5f...9b9
Pingvinen Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Jeg hadde ett oppsving i sexlyst i 40 årene. Etter fylte 50 har det gått gradvis nedover. Nå har jeg ikke sexlyst. Hrt er ikke aktuelt pga gener. Og siden jeg er singel og trives veldig godt med det. Andre plager løste seg med ashwagandha.
Gjest Luksusbia Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har mye mer lyst nå (50-årene) enn da jeg var yngre. Angrer på at jeg ikke hadde mye mer sex da jeg var ung. Har dessverre funnet meg en mann som har svært lite lyst 😕, men som jeg elsker Anonymkode: 07b5f...9b9 Så kjipt. Tror menn også kan få potensproblemer i oa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå