Gå til innhold

reste til Mexico , Playa del carmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei meg og min samboer reiser til Mexico i julen og blir i 2-uker.

vi skal bo en uke i playa del carmen. vi vurderer også å bo noen dager i Tulum og Cancun. noen som har noen tips til hva vi burde gjøre og hva vi ikke burde gjøre ? 

vi er I 20 og 30 årene 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guidet tur til Chicken Itza er verdt det, men søk opp og les anmeldelser før dere velger selskap å bestille hos.

Bade i cenoter er en kul opplevelse! 

Flere tilbyr båttur for å se på dyrelivet i Tulum og omegn i alle fall, vi hadde en fin utflukt hvor vi så delfiner og kunne sett sjøkuer hvis vi hadde vært heldige.

Tulum er pregløs, ville heller søkt etter andre mer autentiske steder som Valladolid og lignende. En lokal guide sa også at maten er bedre andre steder i Mexico - og den beste maten spiste vi på utflukt utenfor Tulum, så det stemte for oss.

Vær oppmerksom på at det periodevis er mye tang og tare på strendene. Vi var i Tulum i mars ifjor og jeg badet i havet kun én gang. Det lå metervis med tang i sjøkanten og masse tang i vannet, så det skuffet oss ganske mye. Derfor lurt å ha et sted med basseng i alle fall deler av turen.

I Tulum var det vanskelig å ta ut penger, det var kun én fungerende minibank da vi var der, så ta ut penger når dere kan.

• Liker 1
Skrevet
On 5/27/2024 at 11:01 PM, Aviale said:

Guidet tur til Chicken Itza er verdt det, men søk opp og les anmeldelser før dere velger selskap å bestille hos.

Flere tilbyr båttur for å se på dyrelivet i Tulum og omegn i alle fall, vi hadde en fin utflukt hvor vi så delfiner og kunne sett sjøkuer hvis vi hadde vært heldige.

Tulum er pregløs, ville heller søkt etter andre mer autentiske steder som Valladolid og lignende. En lokal guide sa også at maten er bedre andre steder i Mexico - og den beste maten spiste vi på utflukt utenfor Tulum, så det stemte for oss.

Vær oppmerksom på at det periodevis er mye tang og tare på strendene. Vi var i Tulum i mars ifjor og jeg badet i havet kun én gang. Det lå metervis med tang i sjøkanten og masse tang i vannet, så det skuffet oss ganske mye. Derfor lurt å ha et sted med basseng i alle fall deler av turen.

I Tulum var det vanskelig å ta ut penger, det var kun én fungerende minibank da vi var der, så ta ut penger når dere kan.

tusen takk for tips! opplevde dere noe skummelt på turen ? 

AnonymBruker
Skrevet
Aviale skrev (På 27.5.2024 den 23.01):

Chichen Itza, heter det. Uten K.  Det har ingenting med kyllinger å gjøre.

Anonymkode: 44cc9...0a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Chichen Itza, heter det. Uten K.  Det har ingenting med kyllinger å gjøre.

Anonymkode: 44cc9...0a5

Autocorrect! Vet selvfølgelig at det heter Chichen Itza 😊

Hjelmesett skrev (2 timer siden):

tusen takk for tips! opplevde dere noe skummelt på turen ? 

Nei, ingenting. Vær litt obs om dere går ute på kvelden mtp hvilke områder dere går i, så går det bra.

Skrevet
33 minutter siden, Aviale said:

Autocorrect! Vet selvfølgelig at det heter Chichen Itza 😊

Nei, ingenting. Vær litt obs om dere går ute på kvelden mtp hvilke områder dere går i, så går det bra.

takk. bodde dere noe i cancun ? 

Skrevet
Hjelmesett skrev (17 timer siden):

takk. bodde dere noe i cancun ? 

Nei, bodde bare i Tulum, men kjørte gjennom Cancun. Begge steder er veldig turistifiserte, vil dere oppleve det ekte Mexico bør dere reise/bo litt andre steder. Vi ville gjort det annerledes om vi visste hvor pregløs og turistifisert Tulum var, i alle fall når strendene også var fulle av tang. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Mexico 3 ganger, jeg har reist i fra Cancun til Sør-øst kysten. Jeg vil anbefale å reise ut til en av øyene. Holbox er en nyyydelig øy, uten biler, fine strender. Isla Mujeres er også kjempe fint. Begge øyene ligger et par timer fra Cancun. Til holbox tok vi buss og båt, men jeg mener du kan ta båt direkte fra cancun til isla mujeres. Mexico er nydelig, men pass på verdisakene. Jeg ble ranet av 2 tenåringer midt på lyse dagen i Puerto Escondido :P Tulum er veldig fint, men eksklusivt og det har begynt å bli ganske dyrt der. Masse pengesterke folk som reiser dit. 

Ville heller ikke brukt 1 uke i cancun/playa del carmen, det er nok med 2-3 dager! 

Anonymkode: f389e...452

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært i Mexico 3 ganger, jeg har reist i fra Cancun til Sør-VEST kysten. Jeg vil anbefale å reise ut til en av øyene. Holbox er en nyyydelig øy, uten biler, fine strender. Isla Mujeres er også kjempe fint. Begge øyene ligger et par timer fra Cancun. Til holbox tok vi buss og båt, men jeg mener du kan ta båt direkte fra cancun til isla mujeres. Mexico er nydelig, men pass på verdisakene. Jeg ble ranet av 2 tenåringer midt på lyse dagen i Puerto Escondido :P Tulum er veldig fint, men eksklusivt og det har begynt å bli ganske dyrt der. Masse pengesterke folk som reiser dit. 

Ville heller ikke brukt 1 uke i cancun/playa del carmen, det er nok med 2-3 dager! 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært i Mexico 3 ganger, jeg har reist i fra Cancun til Sør-øst kysten. Jeg vil anbefale å reise ut til en av øyene. Holbox er en nyyydelig øy, uten biler, fine strender. Isla Mujeres er også kjempe fint. Begge øyene ligger et par timer fra Cancun. Til holbox tok vi buss og båt, men jeg mener du kan ta båt direkte fra cancun til isla mujeres. Mexico er nydelig, men pass på verdisakene. Jeg ble ranet av 2 tenåringer midt på lyse dagen i Puerto Escondido :P Tulum er veldig fint, men eksklusivt og det har begynt å bli ganske dyrt der. Masse pengesterke folk som reiser dit. 

Anonymkode: f389e...1 452

tusen takk for gode tips ! vil absolutt sjekke ut disse øyene! noen tips til ting vi burde gjøre på øyene og overnattet du på øyene? : ) 

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for gode tips ! vil absolutt sjekke ut disse øyene! noen tips til ting vi burde gjøre på øyene og overnattet du på øyene? : ) 

Jeg elsker å dykke, så var mye ute på havet. Dykket blant annet med hvalhai! Du kan også snorkle med hvalhai, men det kommer an på når du er der:) Der er også krokodiller, om det er noe man har lyst til å se. Holbox er en rolig øy, fint til å ligge på stranden, og jeg tenkte når jeg var der at jeg vil dit sammen med kjæresten engang :)

Isla Mujeres er litt samme greia, bare litt større:) https://www.islandlifemexico.com/isla-mujeres-guide/ 

jeg overnattet der, tror jeg bodde på begge øyene ca 1 uke på hver øy:) Det er noen år siden jeg var der sist, så det er sikkert mange nye overnattingsmuligheter nå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var to uker alene i Playa Del Carmen og storkoste meg, hadde hotell på stranden rett nedenfor hovedgaten. Var der i julen og kom hjem på dagen på nyttårsaften eller dagen før, husker ikke helt! 

Var på minibusstur til Chichen Itza (gå på guidet tur!!), badet i cenote og var også på tur til Coba og besteg den ene pyramiden der (det var en interessant opplevelse, det var slitemerker etter alle som akte seg ned) og Tulum. 

Hadde LETT dradd dit igjen. Er over ti år siden nå. Det var tildels mye tang på stranden som andre nevner, typ VEGG å forsere. Da badet ikke jeg! Været var litt ustabilt også, regnet som faen på julaften mener jeg å huske, ble matforgiftet på Subway av alle steder (og da hadde vi spist autentisk street food i en park ørten ganger uten å bli dårlig) og våget meg ut på kvelden for å kjøpe takeaway i papirpose som nesten gikk i oppløsning på den korte turen hjem 😆

Ble litt shopping også, men syntes Wal-Mart var skuffende i forhold til USA sine 🤪

Jeg opplevde ikke noe skummelt, men spesielt å bli tilbudt tatovering og kokain av samme innkaster på gata. Vi rotet oss ut av turistløypa noen ganger (ble kjent med andre alenereisende) og havnet på bar med bare lokale der kvinner ønsket betalt for dans med menn i følget og jeg ble forsøkt sjekket opp av diverse menn som rakk meg ca til armhulen. Vi var plutselig på bryllupsreise, takket for oss og stakk 😆

Anonymkode: 6d605...1b1

• Liker 1
Skrevet
On 6/10/2024 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Jeg var to uker alene i Playa Del Carmen og storkoste meg, hadde hotell på stranden rett nedenfor hovedgaten. Var der i julen og kom hjem på dagen på nyttårsaften eller dagen før, husker ikke helt! 

Var på minibusstur til Chichen Itza (gå på guidet tur!!), badet i cenote og var også på tur til Coba og besteg den ene pyramiden der (det var en interessant opplevelse, det var slitemerker etter alle som akte seg ned) og Tulum. 

Hadde LETT dradd dit igjen. Er over ti år siden nå. Det var tildels mye tang på stranden som andre nevner, typ VEGG å forsere. Da badet ikke jeg! Været var litt ustabilt også, regnet som faen på julaften mener jeg å huske, ble matforgiftet på Subway av alle steder (og da hadde vi spist autentisk street food i en park ørten ganger uten å bli dårlig) og våget meg ut på kvelden for å kjøpe takeaway i papirpose som nesten gikk i oppløsning på den korte turen hjem 😆

Ble litt shopping også, men syntes Wal-Mart var skuffende i forhold til USA sine 🤪

Jeg opplevde ikke noe skummelt, men spesielt å bli tilbudt tatovering og kokain av samme innkaster på gata. Vi rotet oss ut av turistløypa noen ganger (ble kjent med andre alenereisende) og havnet på bar med bare lokale der kvinner ønsket betalt for dans med menn i følget og jeg ble forsøkt sjekket opp av diverse menn som rakk meg ca til armhulen. Vi var plutselig på bryllupsreise, takket for oss og stakk 😆

Anonymkode: 6d605...1b1

tusen takk ! 

gleder meg veldig !!

var Coba verdt å dra å se ? :)

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk ! 

gleder meg veldig !!

var Coba verdt å dra å se ? :)

Ikke den du spurte, men JA Coba er verdt å se! Kanskje ikke like spektakulært som andre, men du får stedet nesten for d g selv. Lite turister i forhold til andre lignende steder. 

Anonymkode: 5819f...61f

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke den du spurte, men JA Coba er verdt å se! Kanskje ikke like spektakulært som andre, men du får stedet nesten for d g selv. Lite turister i forhold til andre lignende steder. 

Anonymkode: 5819f...61f

kult we will check it out :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...