AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Eventuelt hvorfor ikke? Anonymkode: 5afc9...1bb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Nei det er heldigvis ikke lov i kommunen her, jeg hsr tidligere jobbet steder det har vært lov og det har aldri fungert Anonymkode: 07ea4...ac4
Lukia Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Jeg har jobber med flere som hadde barn i samme barnehage. Fungert for noen av de. Jeg har selv valgt å ha mitt barn et annet sted. Dessverre er det så mye sykefravær der min sønn går at jeg vurderer å butte han over til min barnehage. Vi er bare en avdeling så dette er ikke optimalt.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 Ja, fordi det kun er en barnehage på øya her. Men hadde det ikke fungert så hadde jeg funnet meg en annen jobb Anonymkode: f8835...72e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Jeg har barna i samme barnehage, men ikke samme avdeling. Det er både praktisk og kjekt. Praktisk pga logistikken, kjekt fordi jeg har dem i nærheten og får kjenne vennene deres og de ansatte rundt dem godt. Samme avdeling tror jeg derimot kunne blitt utfordrende med treåringen min. Hun søker mye til meg, og jeg ville antagelig være nødt til å avvise en del for jeg jo er på jobb. Jeg ville personlig ikke hatt egne barn i samme småbarnsavdeling som jeg selv jobbet. De minste er for små til å skjønne at en er mamma hjemme, men har en annen rolle på jobb. I storbarnsavdeling tror jeg det kunne gått fint med min eldste, men altså vært mer utfordrende med den yngste. Anonymkode: 08054...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Jeg har barnet i samme barnehage, men jeg får ikke lov til å jobbe på hans avdeling. Synes det fungerer greit, fordi jeg som mor er trygg på personalet, det er lett å formidle beskjeder, og lett med logistikken siden vi skal samme plass om morgenen. Vi opplever litt utfordringer de ukene barnet er hos far (vi har 50/50) fordi barnet oppsøker meg på jobb. Han er så liten enda at jeg tror dette går seg til når han forstår at jeg er på jobb i barnehagen. Selv om dette fungerer for oss så ville jeg nok ikke gjort det igjen. Om jeg eventuelt får flere barn ville jeg hatt barnet i en annen barnehage minst til barnet begynner på storbarnsavdeling. Vi har mange personalbarn hos oss og det varierer veldig om det fungerer eller ikke. Noen foreldre (ansatte) blir så opphengt i eget barn at fokuset på jobben faller bort. Det handler ikke bare om hvordan barnet takler det, men også foreldrene. Anonymkode: ca673...426 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Her hadde det ikke funket. Tror begge trenger en pause fra hverandre. Det er godt for mitt hode å kunne sitte 15min i bil før jeg henter han. Pluss at bhg jeg jobber i, sogner ikke til skolen som den han går i gjør. Anonymkode: 370cf...edc
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 Det er fullstendig uprofesjonelt å ha egne barn i samme barnehage som man jobber. Å ha eget barn på samme avdeling er uhørt og såpass uprofesjonelt at det bør ikke forekomme i det hele tatt. Anonymkode: 4fd86...f66
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er fullstendig uprofesjonelt å ha egne barn i samme barnehage som man jobber. Å ha eget barn på samme avdeling er uhørt og såpass uprofesjonelt at det bør ikke forekomme i det hele tatt. Anonymkode: 4fd86...f66 Er helt vanlig å ha barn på en annen avdeling, men i samme barnehage Anonymkode: 79832...481 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er helt vanlig å ha barn på en annen avdeling, men i samme barnehage Anonymkode: 79832...481 Der hvor der er en bhg ja men ellers burde det aldri vært lov Anonymkode: 07ea4...ac4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 11.55): Nei det er heldigvis ikke lov i kommunen her, jeg hsr tidligere jobbet steder det har vært lov og det har aldri fungert Anonymkode: 07ea4...ac4 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er fullstendig uprofesjonelt å ha egne barn i samme barnehage som man jobber. Å ha eget barn på samme avdeling er uhørt og såpass uprofesjonelt at det bør ikke forekomme i det hele tatt. Anonymkode: 4fd86...f66 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Her hadde det ikke funket. Tror begge trenger en pause fra hverandre. Det er godt for mitt hode å kunne sitte 15min i bil før jeg henter han. Pluss at bhg jeg jobber i, sogner ikke til skolen som den han går i gjør. Anonymkode: 370cf...edc Beklager, men dette er bare tull og tøys. I barnehagen der barnet vårt går, så er det to foreldre og en besteforeldre som har sine respektive barn og barnebarn på en annen avdeling enn de selv jobber. Det er fullstendig uproblematisk. Jeg kjenner mange som har barn i de forskjellige barnehagene i kommunen; så og si alle klager på barnehagene sine, bortsett fra de som har barna i vår barnehage. Anonymkode: 338e5...b05 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager, men dette er bare tull og tøys. I barnehagen der barnet vårt går, så er det to foreldre og en besteforeldre som har sine respektive barn og barnebarn på en annen avdeling enn de selv jobber. Det er fullstendig uproblematisk. Jeg kjenner mange som har barn i de forskjellige barnehagene i kommunen; så og si alle klager på barnehagene sine, bortsett fra de som har barna i vår barnehage. Anonymkode: 338e5...b05 Nei det er ikke uproblematisk! Men klart forekdrene sier det går bra, de ansatte derimot . Du som foreldre vet faktisk ikke at det er uproblematiske Anonymkode: 07ea4...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #13 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er ikke uproblematisk! Men klart forekdrene sier det går bra, de ansatte derimot . Du som foreldre vet faktisk ikke at det er uproblematiske Anonymkode: 07ea4...ac4 Barnehagen har ekstremt liten turnover, og alle ansatte skryter av hvor fint de har det på jobb. Dette er super gjeng, og du er bare misunnelig. Anonymkode: 338e5...b05
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Skrevet 28. mai 2024 Jeg har barna i egen barnehage. Det har også de andre ansatte her. Ikke uproblematisk, men vi gjør så godt vi kan og bytter barn når trassen mot mor/far melder seg mest. Dette er en liten barnehage, så det blir også den samme avdelingen man jobber på. Anonymkode: b7a47...b77 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #15 Skrevet 28. mai 2024 I barnehagen til barna mine er det en ansatt som har barn i samme barnehage. Begge er på småbarn, men i ulike grupper. Alle småbarnsgruppene har mye med hverandre å gjøre, og hver gang de er samlet henger barnet i armen til mora. Dette skjer feks hver gang de er ute. Det gjør at hun har redusert kapasitet til å følge opp barna på hennes gruppe (hvis hun feks går inn for å bytte bleie på et annet barn, står hennes barn igjen ved døra og hylskriker til hun er tilbake). Jeg jobber ikke der selv, men for meg virker det som en vanskelig situasjon for alle parter. Anonymkode: 195c8...07f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #16 Skrevet 28. mai 2024 Hvorfor mener dere at det ikke burde vært lov? Fordi det beste er å skille foreldre og barn? Fordi dere er redde for at vi ikke klarer å se forskjell på eget barn og andres? For en merkelig problemstilling🙈 Anonymkode: b7a47...b77 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #17 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Barnehagen har ekstremt liten turnover, og alle ansatte skryter av hvor fint de har det på jobb. Dette er super gjeng, og du er bare misunnelig. Anonymkode: 338e5...b05 😂 oh lord dette må være det dummeste jeg har lest Anonymkode: 07ea4...ac4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 oh lord dette må være det dummeste jeg har lest Anonymkode: 07ea4...ac4 Så heldig du er, som har levd så beskyttet hele ditt liv ❤️ Anonymkode: 338e5...b05
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, men dette er bare tull og tøys. I barnehagen der barnet vårt går, så er det to foreldre og en besteforeldre som har sine respektive barn og barnebarn på en annen avdeling enn de selv jobber. Det er fullstendig uproblematisk. Jeg kjenner mange som har barn i de forskjellige barnehagene i kommunen; så og si alle klager på barnehagene sine, bortsett fra de som har barna i vår barnehage. Anonymkode: 338e5...b05 Jeg er helt enig med deg i at at det feil at det alltid er uprofesjonelt eller problematisk. Men jeg er ikke enig i at det siste innlegget du siterte er tull og tøys. Det varierer om det funker, og når den moren (eller faren) sier at det ikke hadde funket, så vet vedkommende det best selv. Ellers er det stor forskjell på både barn og foreldre og barnehager. Og det er stor forskjell på en ettåring og en femåring. Å jobbe i samme avdeling som ettåringen sin, tenker jeg så og si alltid er problematisk, men med forbehold om at jeg ikke kjenner alle barnehageansatte med ettåringer her i landet, og at det kan finnes unntak. Anonymkode: 08054...0e7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #20 Skrevet 28. mai 2024 Var i praksis under studiet og der hadde pedleder sitt eget barn på avd. det fungerte dårlig.. Når jeg fikk eget barn søkte jeg bevisst plass i en annen barnehage enn jeg jobbet i, men fikk ikke plass i de andre barnehagene så det endte med at hun måtte gå samme sted som jeg jobbet. Hun gikk heldigvis på en annen avdeling, men i samme bygg. For oss så har det vært uproblematisk at hun har gått i min barnehage. Anonymkode: 0b237...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå