Gå til innhold

Hvor mye penger har dere brukt på IVF?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye penger har dere brukt på IVF? Hvor mange forsøk hadde dere og gikk dere privat eller offentlig

Anonymkode: 8d5d3...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

2 forsøk. Gikk offentlig.

Har brukt 30.000 på medisiner. Ca. 20.000 på reise og opphold. Så noen tusenlapper ekstra på konsultasjon v/privatklinikk og legetimer. Så noen tusenlapper på kosttilskudd. Så forsvant det ca 20.000,- de dagene jeg måtte ta ubetalt fri. (er selvstendig næringsdrivende). Til sammen rundt 80.000,-
Får vel tilbake rundt 18.000 av dette fra Helfo og Pasientreiser. 😕

Anonymkode: 21d26...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt tre insemineringer og et IVF-forsøk. Tipper jeg har brukt godt over 120.000 til nå. Det er kostnader inkludert donor. Fremdeles ikke gravid 😞

Anonymkode: 78389...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første forsøk kostet 17 000 i medisin + 30 000 for egguttak og narkose. Ble ikke noe å sette tilbake. 

Andre forsøk holder vi på nå, og har hittil brukt 19 000 på medisin, men det får vi refundert. 

Anonymkode: 95d63...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tør nesten ikke tenke på det...

Hadde 3 offentlige uttak med 7 innsett hvor 3 var fersk-innsett. Men siden alt er refundert så blir det bare 19k.

Deretter har vi gått privat og kjøpt pakke på 100k og hatt like dyre medisiner på alle fryseforsøkene som ved uttak, så 60k på medisiner. Nå skal jeg stimuleres igjen for nytt uttak og det er 20k i medisiner igjen.

Utenom dette har jeg brukt 50k på naturpreparater og tilskudd. Og rundt det samme på akupunktur og private gynekologtimer. Jeg har også gått til privat psykolog hver tredje uke i 4 år, 1k per gang.

Veldig gøy å føle at man bare brenner penger i peisen... 

Anonymkode: fd46a...ef5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

200 000+ før vi bestemte oss for at nok var nok, rent mentalt. 

Anonymkode: 54641...02c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

200 000+ før vi bestemte oss for at nok var nok, rent mentalt. 

Hadde dere barn fra før? Hvordan var det å ta valget om å forbli barnefri? Hilsen meg med veldig mange forsøk bak meg og fortsatt barnefri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 400 000. 350 000 for å få barn nr 1. ca 50 000 på fryseforsøk på søskenforsøk, foreløpig uten suksess. 

Anonymkode: 42ff1...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

150 000,-. Gikk privat. Tre forsøk.

Anonymkode: 8e2d3...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20000 til medisiner.. Ca 9000 til reise utenlands. Og ca 59000 til IVF og donor

Et forsøk privat

Anonymkode: f50b4...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stemmer det at staten dekker det meste for ufrivillig barnløse eller er det slutt på det? Mener at både venninne og søskenbarn fikk alt dekket. Søskenbarn og kone hadde til og med fått barn før uten hjelp og fikk statlig støtte til barn nr 2.

Anonymkode: c91af...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 150 000 før vi bestemte oss for at det ikke var verdt å gå videre med.

Anonymkode: f5ba0...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde dere barn fra før? Hvordan var det å ta valget om å forbli barnefri? Hilsen meg med veldig mange forsøk bak meg og fortsatt barnefri...

Nei. Vi var i begynnelsen av 30 årene, og alt var på stell for barn, så var ganske fortvilende. 

Det var en stor lettelse da vi satt strek. Da hadde det preget hverdagen vår i tre år, og begynte også å prege forholdet. Jeg har aldri angret på når vi satt strek, selv om livet vårt ble barnefritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemmer det at staten dekker det meste for ufrivillig barnløse eller er det slutt på det? Mener at både venninne og søskenbarn fikk alt dekket. Søskenbarn og kone hadde til og med fått barn før uten hjelp og fikk statlig støtte til barn nr 2.

Anonymkode: c91af...1f4

Nå er det en del år siden jeg stod i det. Men de dekker de første tre forsøkene. Medisiner betaler du selv, ca 20 - 30 000. Og så er det en del tilknyttede kostnader, mange har blant annet en del i reisekostnader. Etter det dekker du alt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...