Gå til innhold

Venninne vil komme på besøk med sin 2- åring. Jeg er ikke int. Hvordan avvise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 barn, to eldre og en attpåklatt som også har blitt to år. Mannen skal i sommeren ta med seg alle 3 barn på tur med en kompis og han sine barn. Venninnen min og jeg hadde planlagt tur til en storby i Europa. Nå har imidlertid hun og mannen valgt å gå fra hverandre, slik at hun har datteren sin den helgen. Det blir derfor ikke storby, men hun har lyst til at vi skal ta det rolig hos meg, siden jeg likevel ikke har planer de dagene. Når jeg en sjelden gang er uten barn, så er det uaktuelt å bruke de dagenes et annet barn. Hvordan kan jeg formulere meg uten at dette blir sårt for henne? Som sagt, jeg har hatt barn i snart 15 år, mens hun fikk dette barnet i sen alder og alt omkretsen dette barnet i hennes liv

Anonymkode: 0fe9c...90a

• Liker 2
  • Hjerte 27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veeeldig godt :) Tror du bare må være ærlig å si at du har sett frem til denne helgen/disse dagene uten barn og ønsker å prioritere det disse dagene. Jeg tenker jeg sånn at en hver person med barn vil forstå at man ikke ønsker andres barn når man selv har barnefri på den måten. 

Anonymkode: 7ad5e...9c1

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Bare si at du hadde gledd deg til barnefri helg, og heller vil nyte alenetid uten mann og barn. De får heller komme på besøk en annen gang, sikkert artigere for barnet hennes også det, å komme når din unge er hjem.

• Liker 33
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er slik så vanskelig? Hvorfor er det så vanskelig å være ærlig om at man vil slappe av alene? Om du ikke greier å si det så si at du har planlagt noe for deg selv. 

Anonymkode: cf57c...3b8

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen din er i livskrise også skal du ditche henne pga dette? Synes faktisk ikke dette er greit.

Anonymkode: cc167...4e2

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Barnefri og storbyhelg eller barnefri og besøk av venninne med 2åring? Vet glatt hva jeg hadde valgt😀

Anonymkode: 7cc30...92b

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dra på storbytur den helgen som planlagt? 

Anonymkode: b7e1f...033

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Så hyggelig at dere vil komme! Akkurat denne helgen har jeg gledet meg til barnefri, men jeg håper virkelig at vi kan finne en annen helg dere kan komme. Da blir det også kjekkere for xx som får noen å leke med."

Anonymkode: 3c0c0...3bb

• Liker 27
  • Hjerte 5
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dra på storbytur den helgen som planlagt? 

Anonymkode: b7e1f...033

Jeg vurderer faktisk å bare reise alene ja

• Liker 7
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Så hyggelig at dere vil komme! Akkurat denne helgen har jeg gledet meg til barnefri, men jeg håper virkelig at vi kan finne en annen helg dere kan komme. Da blir det også kjekkere for xx som får noen å leke med."

Anonymkode: 3c0c0...3bb

Jeg får sende noe sånt. Tusen takk

• Liker 12
Skrevet

hadde vært ærlig, OG  reist alene på storbytur!

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Venninnen din er i livskrise også skal du ditche henne pga dette? Synes faktisk ikke dette er greit.

Helt enig. Hadde blitt så skuffet

Anonymkode: 8de4e...e07

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner deg godt. Barnefri og storbyhelg eller barnefri og besøk av venninne med 2åring? Vet glatt hva jeg hadde valgt😀

Anonymkode: 7cc30...92b

Jeg hadde selvsagt valgt venninne i livskrise 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt det rett ut. Jeg har ikke hatt en barnefri dag på 7 år og skulle jeg plutselig hatt mulighet for en hel helg så hadde jeg avlyst hva som helst for å få den sjeldne muligheten. Jeg hadde bare vært ærlig og foreslått en annen helg dere kan finne på noe.

Anonymkode: c3d92...240

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vurderer faktisk å bare reise alene ja

Gjør det. Omg. 

Anonymkode: befe5...410

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har 3 barn, to eldre og en attpåklatt som også har blitt to år. Mannen skal i sommeren ta med seg alle 3 barn på tur med en kompis og han sine barn. Venninnen min og jeg hadde planlagt tur til en storby i Europa. Nå har imidlertid hun og mannen valgt å gå fra hverandre, slik at hun har datteren sin den helgen. Det blir derfor ikke storby, men hun har lyst til at vi skal ta det rolig hos meg, siden jeg likevel ikke har planer de dagene. Når jeg en sjelden gang er uten barn, så er det uaktuelt å bruke de dagenes et annet barn. Hvordan kan jeg formulere meg uten at dette blir sårt for henne? Som sagt, jeg har hatt barn i snart 15 år, mens hun fikk dette barnet i sen alder og alt omkretsen dette barnet i hennes liv

Si det rett ut. At du har noen dager barnefri og ønsker å gjøre helt ingenting. Foreslå å utsette fellesferien til en annen gang. Gjerne da din 2åring også kan være med som selskap til hennes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden det er så sjelden man har fullstendig barnefri så ville jeg insistert på å gjennomføre storbyferien som planlagt. Enten må venninnen ordne barnevakt eller så drar du alene eller med noen andre. Og det er faktisk bare å si det rett ut. 

Anonymkode: 07606...928

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært ærlig og som mor med 2-åring hadde jeg forstått det om en venninne med 3 barn endelig fikk en helg der far dro vekk med alle 3. Bare si at du uannsett vil finne på noe den helgen siden du for en gangs skyld har barnefri så du tenker du vil reise alene eller kanskje gå ut eller annet som ikke passer helt overens med besøk av barn.

MEN om det er slik at venninnen din nylig er singel og sliter osv. så ville jeg forsøkt å finne en måte å hjelpe på eller være der for venninen min. Dette er jo litt frem i tid virker det som så ville avtalt en annen helg hun kunne komme til dere enten helgen før eller etter eller annen del av ferien (når noen av dine barn er hjemme)

Er det ikke mulig for henne å bytte helg med x-mannen siden hun har planer den helgen slik at dere kan reise? Eller barnet kan være hos besteforeldre? Kan jo være godt for henne å komme seg bort en tur. 

Anonymkode: 30b7b...e16

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde selvsagt valgt venninne i livskrise 

Dere vet jo ikke om venninnen er i "livskrise"... Eller om venninnen har andre rundt seg. Dette er snakk om en helgetur som utgår. Venninnen MÅ ikke være med TS disse dagene. Hun har nok sannsynligivs familie og andre venner.... 

Forstår godt at TS ikke ønsker å være med et barn en hel helg, når hun selv har "barnefri" og endelig kan gjøre noe for seg selv. Venninnen kan hun "trøste" alle andre dager! 

Anonymkode: d1447...ba9

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville sagt det rett ut. Jeg har ikke hatt en barnefri dag på 7 år og skulle jeg plutselig hatt mulighet for en hel helg så hadde jeg avlyst hva som helst for å få den sjeldne muligheten. Jeg hadde bare vært ærlig og foreslått en annen helg dere kan finne på noe.

Anonymkode: c3d92...240

Du har sikkert mulighet for "barnefri" helg senere.

Anonymkode: 92388...be5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...