Gå til innhold

Nav og henvist til DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har akkurat begynt på AAP og på DPS for første gang i mitt liv. Jeg synes NAV pusher mye på meg for å få meg i jobbaktivitet, selv om jeg nå prøver å fokusere på DPS behandlingen. Mitt spørsmål er da som følger. Kan NAV ta kontakt med DPS og høre hvordan behandlingen går, hvor ofte jeg er der osv? Jeg vet jo at man skal ha jevnlig kontakt med NAV, men hvor detaljert må de vite det?

Anonymkode: e842a...6c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De må vite så mye at de har mulighet for å vurdere om du kan delta i arbeidsrettet tiltak parallellt med behandlingen.

Anonymkode: cb3c9...1be

AnonymBruker
Skrevet

Få legen eller dps til å sende noe til nav om behovet og omfanget av behandlingen. 

Anonymkode: 222ef...e45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De må vite så mye at de har mulighet for å vurdere om du kan delta i arbeidsrettet tiltak parallellt med behandlingen.

Anonymkode: cb3c9...1be

Ok, skjønner. Men hvordan får de denne infoen? Kan de kreve den fra dps eller er det jeg som må fortelle om hva vi jobber med osv? 

Jeg er helt ny på dette, og det kjennes litt sårt å måtte være så åpen med NAV.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok, skjønner. Men hvordan får de denne infoen? Kan de kreve den fra dps eller er det jeg som må fortelle om hva vi jobber med osv? 

Jeg er helt ny på dette, og det kjennes litt sårt å måtte være så åpen med NAV.

Nav kan bestille en erklæring fra dps og fra fastlege. Det er en fast takst nav betaler de for å skive erklæringer så hverken lege eller dps vil skrive slike erklæringer uten at det er bestilt pga de ikke jobber gratis for nav.

Anonymkode: 1327b...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...