Gå til innhold

Forslag til kjøre/ferietur i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er blitt pensjonister, og er ferdig med sydenturer og ferier på kontinentet. Mye heller turer i eget land i fred og ro. Samtidig er vi ikke utprega nomadefolk heller, så bobil er uaktuelt. Men rett og slett turer over en 3-5 dager ad gangen. Nå bor vi i Østfold, så Møre-kysten og Helgeland er noe vi har tenkt på. Forslag til kjørerute, steder å besøke? Gode steder til overnatting til greie priser? Så kommer vi til å styre unna Juli og første del av August da "alle" skal ut å rulle, vi er ikke avhengig av tropevarme for å kose oss heller. Forslag?

Anonymkode: 217d6...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møre;

Geiranger- Trollstigen - Åndalsnes - Molde - Atlanterhavsvegen er en fin rute. Her kan man også legge til Ålesund først eller som en avstikker fra Molde. Lurt å ha minst et par dager for denne ruta. Campingen i Åndalsnes ligger fint til ved elva, og så er det en campingplass i Molde og en i Bud (nær Atlanterhavsvegen). Har ikke campet der selv, så vet ikke pris/standard da.

AnonymBruker
Skrevet
Aviale skrev (10 minutter siden):

Møre;

Geiranger- Trollstigen - Åndalsnes - Molde - Atlanterhavsvegen er en fin rute. Her kan man også legge til Ålesund først eller som en avstikker fra Molde. Lurt å ha minst et par dager for denne ruta. Campingen i Åndalsnes ligger fint til ved elva, og så er det en campingplass i Molde og en i Bud (nær Atlanterhavsvegen). Har ikke campet der selv, så vet ikke pris/standard da.

Tenkte mest på hotell i mellomklassen prismessig, de dyreste er ikke alltid de beste. Geiranger har vi vert, flott, men litt for mye turist/souvenir-butikker og ikke noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

Nesten pensjonister her, jeg er ufør og mannen har fått senil-uka. Vi reiser på ferie med campingvogn i begynnelsen av juni, å håper at det er ganske rolig da. Skolene har jo enda ikke ferie, så det er lov å håpe.

Vi skal bl.a innom Røros, fordi at jeg har sett fra Røros på Tv, samt at andre sier at det er så fint der. Så skal vi besøke familie nordpå, å på hjemveien så skal vi innom Sortland fordi at jeg ikke har vært der før. 

Ellers så tenker vi å ta det som det kommer, stoppe å campe for en natt eller flere hvis vi finner noen fine steder. 

Vi har ikke tenkt å bestige noen fjelltopper, det får andre ta seg av ;) 

Anonymkode: 638e1...72c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hardanger er veldig fint. Mange steder å se, fra Strandebarm, Jondal, Herand, Utne, Sørfjorden, Folgefonna, Rosendal osv. osv.

Sogn og Fjordane, Luster, Jølster, Solvorn, Lærdal, Balestrand osv. osv.

Møre og Romsdal som nevnes. Anbefaler Bud.

Anonymkode: 459b7...b63

AnonymBruker
Skrevet

Har dere vert i Hvaler-området?

Anonymkode: 25236...654

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har dere vert i Hvaler-området?

Anonymkode: 25236...654

ts her. Når jeg skriver at vi er fra Østfold er det kanskje selvfølge at vi har vert der? Ja, mange ganger! Var først og fremst fine steder å se på nord-vestlandet og Helgeland jeg var ute etter, + anbefalte steder til overnatting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...