AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Vi er blitt pensjonister, og er ferdig med sydenturer og ferier på kontinentet. Mye heller turer i eget land i fred og ro. Samtidig er vi ikke utprega nomadefolk heller, så bobil er uaktuelt. Men rett og slett turer over en 3-5 dager ad gangen. Nå bor vi i Østfold, så Møre-kysten og Helgeland er noe vi har tenkt på. Forslag til kjørerute, steder å besøke? Gode steder til overnatting til greie priser? Så kommer vi til å styre unna Juli og første del av August da "alle" skal ut å rulle, vi er ikke avhengig av tropevarme for å kose oss heller. Forslag? Anonymkode: 217d6...30f
Aviale Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Møre; Geiranger- Trollstigen - Åndalsnes - Molde - Atlanterhavsvegen er en fin rute. Her kan man også legge til Ålesund først eller som en avstikker fra Molde. Lurt å ha minst et par dager for denne ruta. Campingen i Åndalsnes ligger fint til ved elva, og så er det en campingplass i Molde og en i Bud (nær Atlanterhavsvegen). Har ikke campet der selv, så vet ikke pris/standard da.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Aviale skrev (10 minutter siden): Møre; Geiranger- Trollstigen - Åndalsnes - Molde - Atlanterhavsvegen er en fin rute. Her kan man også legge til Ålesund først eller som en avstikker fra Molde. Lurt å ha minst et par dager for denne ruta. Campingen i Åndalsnes ligger fint til ved elva, og så er det en campingplass i Molde og en i Bud (nær Atlanterhavsvegen). Har ikke campet der selv, så vet ikke pris/standard da. Tenkte mest på hotell i mellomklassen prismessig, de dyreste er ikke alltid de beste. Geiranger har vi vert, flott, men litt for mye turist/souvenir-butikker og ikke noe mer. Anonymkode: 217d6...30f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 Nesten pensjonister her, jeg er ufør og mannen har fått senil-uka. Vi reiser på ferie med campingvogn i begynnelsen av juni, å håper at det er ganske rolig da. Skolene har jo enda ikke ferie, så det er lov å håpe. Vi skal bl.a innom Røros, fordi at jeg har sett fra Røros på Tv, samt at andre sier at det er så fint der. Så skal vi besøke familie nordpå, å på hjemveien så skal vi innom Sortland fordi at jeg ikke har vært der før. Ellers så tenker vi å ta det som det kommer, stoppe å campe for en natt eller flere hvis vi finner noen fine steder. Vi har ikke tenkt å bestige noen fjelltopper, det får andre ta seg av Anonymkode: 638e1...72c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Hardanger er veldig fint. Mange steder å se, fra Strandebarm, Jondal, Herand, Utne, Sørfjorden, Folgefonna, Rosendal osv. osv. Sogn og Fjordane, Luster, Jølster, Solvorn, Lærdal, Balestrand osv. osv. Møre og Romsdal som nevnes. Anbefaler Bud. Anonymkode: 459b7...b63
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Har dere vert i Hvaler-området? Anonymkode: 25236...654
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har dere vert i Hvaler-området? Anonymkode: 25236...654 ts her. Når jeg skriver at vi er fra Østfold er det kanskje selvfølge at vi har vert der? Ja, mange ganger! Var først og fremst fine steder å se på nord-vestlandet og Helgeland jeg var ute etter, + anbefalte steder til overnatting. Anonymkode: 217d6...30f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå