Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg ny smartklokke hos power for noen uker siden. Jeg ønsker å bytte denne, da hovedgrunnen til at jeg kjøpte den ikke funker som jeg trodde. Det står på siden deres at "100% garanti, åpen kjøp i 60 dager" ikke gjelder for smartklokker. Er dette en helt låst greie? 

Anonymkode: 70764...a16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har angrerett i 14 dager etter loven. Har det gått over 14 dager?

Skrevet
Fountaine skrev (3 minutter siden):

Ikke hvis den er kjøpt i butikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (25 minutter siden):

Nei det er gått litt over 1 uke. Men den er kjøpt i butikk, og da gjelder vel ikke angre retten 🤔

• Nyttig 1
Skrevet
Fountaine skrev (35 minutter siden):

Man har ikke lovpålagt angrerett på kjøp i butikk, dvs normalt utsalgssted.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte meg ny smartklokke hos power for noen uker siden. Jeg ønsker å bytte denne, da hovedgrunnen til at jeg kjøpte den ikke funker som jeg trodde. Det står på siden deres at "100% garanti, åpen kjøp i 60 dager" ikke gjelder for smartklokker. Er dette en helt låst greie? 

Har selger eller produsent oppgitt uriktige opplysninger eller gitt deg et inntrykk som ikke stemmer så kan dette være en mangel og du kan heve kjøpet.

Spørsmålet da blir hva som er galt, hva du ble fortalt og hvor viktig dette er for deg. Det vil og bli et spørsmål om hva du kan dokumentere. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bytte klokke fordi du har hatt den mot kroppen. Samme gjelder feks fotbad.

Anonymkode: 5585f...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smartklokker, øreplugger ol. får man kun bytte om de er i forseglet pose 

Anonymkode: 14ee4...b34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (52 minutter siden):

Du er alle butikkers favorittkunde, den som påstår ting som ikke stemmer og prøver å overbevise andre om det samme.

Anonymkode: c3040...0d4

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (29 minutter siden):

Har selger eller produsent oppgitt uriktige opplysninger eller gitt deg et inntrykk som ikke stemmer så kan dette være en mangel og du kan heve kjøpet.

Spørsmålet da blir hva som er galt, hva du ble fortalt og hvor viktig dette er for deg. Det vil og bli et spørsmål om hva du kan dokumentere. 

Det står at klokka tar kroppsmål. Jeg trodde dette innebar vekt. Men vakta må man vist legge inn manuelt, også måler klokka fett %, muskelmasse kroppsvann og BMI. Men hvis jeg likevel må på vekta, er hele poenget med klokka borte. Da kan jeg likesågjerne bruke vekta jeg har, som måler akuratt det samme. Klokka ble kjøpt som en erstatter til vekta 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står at klokka tar kroppsmål. Jeg trodde dette innebar vekt. Men vakta må man vist legge inn manuelt, også måler klokka fett %, muskelmasse kroppsvann og BMI. Men hvis jeg likevel må på vekta, er hele poenget med klokka borte. Da kan jeg likesågjerne bruke vekta jeg har, som måler akuratt det samme. Klokka ble kjøpt som en erstatter til vekta 

Hvordan i huleste skal en klokke du har på håndleddet kunne veie deg?

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Atte huh? 🤣

Anonymkode: 5585f...0e4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (1 time siden):

For noen uker siden står det i HI... ;)

Anonymkode: 2c554...f64

AnonymBruker
Skrevet

Kroppsmål har da aldri vært det samme som vekt 

Anonymkode: 14ee4...b34

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

På samme måte som den måler høyden til personen som har klokka på armen... Og skostørrelse

• Liker 1
Skrevet

Du er alle butikkers favorittkunde, den som påstår ting som ikke stemmer og prøver å overbevise andre om det samme.

🖕

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som den veier fett, muskel og vann % tenkte jeg da 🤔🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På samme måte som den veier fett, muskel og vann % tenkte jeg da 🤔🤷‍♀️

Altså kun et estimat?

Anonymkode: 25b9c...713

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså kun et estimat?

Anonymkode: 25b9c...713

Poenget er at den gjør ikke det jeg trodde den skulle gjøre, og da er poenget med klokka borte. Det sto mellom 2 klokker og valget falt på denne fordi det sto at den målte kroppen. For da kunne jeg slippe å bruke vekta. Men nå må jeg bruke vekta i tillegg. Klokka og vekta oppgir dessuten forskjellige mål på muskler, fett og vann

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget er at den gjør ikke det jeg trodde den skulle gjøre, og da er poenget med klokka borte. Det sto mellom 2 klokker og valget falt på denne fordi det sto at den målte kroppen. For da kunne jeg slippe å bruke vekta. Men nå må jeg bruke vekta i tillegg. Klokka og vekta oppgir dessuten forskjellige mål på muskler, fett og vann

Men klokka trenger ikke inn i kroppen din eller har stråler som spaserer igjennom deg og gjør utregninger. Den er en liten datamaskin som estimerer ut ifra opplysningene du har lagt inn og aktivitetene du gjør. Du får ikke fakta, kun en beregning.

Det at den ikke gjør det du trodde den skulle gjøre er ikke en feil, det er kun dårlig research. Denne å du ta på egen kappe og heller selg klokka videre selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...