AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Mote går jo litt i loop for oss kvinner. Hvorfor går den ikke i loop for mennene? F.eks denne 90tallsmoten..Den har jo ikke vært aktuell for gutter/menn? Anonymkode: fe1de...349
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Joda. Jeg bor rett ved en høyskole, og det er en hel haug med vide saggebukser og andre 2000tallsklær som har vandret forbi her. Og i sommer skal alle ha hvite, vide linbukser. Det gjelder både jenter og gutter har jeg observert. Men gutter har vel alltid hatt litt mindre tydelig motepress enn jentene? Mener å huske at guttene var litt mer subtile i moteutrykket sitt på 2000 tallet også. Anonymkode: 0d6bb...646 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Den gjør jo det for menn også. Her brukte vi høye sokker på 80-90 tallet, så har ankelsokker vært fasiten i mange år, og så var det faktisk mannen som først kom hjem og hadde kjøpt seg høye sportssokker igjen. Samme med solbriller. Og ikke minst sko, nå bruker han Adidas igjen, etter at de har vært lite i motebildet en del år. Anonymkode: 12dd7...739 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 Joda, den går i loop for gutter også. Menn, derimot, er nok litt mer motstandsdyktige mot mote enn kvinner, selv om man vil se svake sykliske endringer i snitt og styling der også. Men husk at mote først og fremst er for "kidsa", så du vil generelt ikke se voksne kvinner og menn følge moten som sådan. Anonymkode: b2859...45c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Jo, 90-tallet har vært like inn for menn. Baggy hettegensere og collegegensere, Adidas treningsjakker, store joggesko, sportssokker, alt dette, ja, selv midtskillen ser jeg jevnlig på yngre menn. Lurer på hvorfor jeg aldri ser USA sokker, så viktig del av moten på 90-tallet, og glemt nå? Eller er det ingen som produserer dem lengre? Eller lange tubesokker. De som rakk til knærne. Alle hadde Champion. En del Nike, men også Umbro, Adidas, Reebok, H20 og hva de het alle merkene. Ja, en ting til, vi brukte (nesten) alltid høyhalset under de baggy Umbro og Adidas genserne, eller en hettegenser under, det har jeg heller ikke sett. Kan egentlig ikke huske sist jeg så noen bruke Umbro? Er det borte? Noen av de kuleste 90-talls plaggene er tydeligvis ikke mer. Har sett noen få i Adidas kneppebukse, men det brukte jo «alle». Basketsko og Buffalo-sko er også borte. Selv om jeg så masse ungdommer i basketsko i Italia for noen uker siden. Der er de for øvrig ganske vesentlig mer 90-talls enn her, både guttene og jentene. Og de bruker masse vintage Adidas etc. så flere med eksakt samme gensere og treningsjakker som vi gikk med. Ble helt nostalgisk. Anonymkode: db6e9...5e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå