Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å komme videre sammen etter utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har vært utro. Jeg har mest lyst til å  bare glemme alt sammen og fortsette slik vi hadde det før han var utro. Hvor lang tid tar det før alt blir bra igjen - viss det noen gang blir det?

Anonymkode: 83e2d...948

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at man glemmer ikke, og ingenting blir som før.

Anonymkode: c0e66...d3a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har han noen forklaring på hvorfor det skjedde da?

Anonymkode: 3f25b...013

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok veldig individuelt, jeg tror mange prøver fordi de ønsker å få det til - men tillitsbruddet er så stort at man ikke blir helt ferdig med det.. Både Marna Haugen og Iselin Guttormsen prøvde, men det gikk jo ikke over tid.. kanskje høre på podkaster med dem? 

Lisa Tønne prøver også, og der funker det kanskje? Hun er i alle fall veldig åpen i podkasten, om det å komme seg videre. 

Anonymkode: c2113...aa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjæresten har vært utro. Jeg har mest lyst til å  bare glemme alt sammen og fortsette slik vi hadde det før han var utro. Hvor lang tid tar det før alt blir bra igjen - viss det noen gang blir det?

Man glemmer det aldri....Jeg har til dags dato ikke kommet over noen av mine Xers utroskap, selv om jeg har prøvd...

Man kan tilgi dog ikke glemme. Er ikke bitre på dem selv om. Når tilliten ble brutt så har jeg ikke hittil klart å stole på dem ihvertfall. Måtte ha gått i massiv terapi tror jeg da sammen. Muligens det kunne ha fungert. Usikker 🤔. Hadde vært åpen for det hvis det er en mann jeg elsker, og jeg skjønner at han elsker meg. Det er menneskelig å feile sånn sett. Håper selvfølgelig på å unngå det, og slippe det, for det gjør jo forferdelig vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lang tid tar det før alt blir bra igjen - viss det noen gang blir det?

Erfaringsmessig tar det flere år før det ikke gjør så vondt. Problemet er at den som har vært utro ikke holder ut «maset» eller å forklare, være tålmodig og tåle den andres smerte i årevis, og så ender det med at den som har blitt såret må holde kjeft og bite det i seg fordi «nå har det gått så lang tid»….

Så ender det med et sår som aldri går vekk. 

Anonymkode: fd691...fed

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har han noen forklaring på hvorfor det skjedde da?

Han skylder på at hun ikke lot han være i fred og så skjedde det bare - første gangen. Alle de andre gangene har jeg ikke fått noen forklaring på.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han skylder på at hun ikke lot han være i fred og så skjedde det bare - første gangen. Alle de andre gangene har jeg ikke fått noen forklaring på.

TS

Tar null ansvar selv, altså... og sikkert heller ingen tanker om hva han kan gjøre for å ikke havne i situasjoner som det igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar null ansvar selv, altså... og sikkert heller ingen tanker om hva han kan gjøre for å ikke havne i situasjoner som det igjen. 

Han har kutta all kontakt med henne og vil være sammen med meg resten av livet.

Det gjør bare så fryktelig vondt å møte på henne på butikken og bli minnet på at de har vært sammen.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Erfaringsmessig tar det flere år før det ikke gjør så vondt. Problemet er at den som har vært utro ikke holder ut «maset» eller å forklare, være tålmodig og tåle den andres smerte i årevis, og så ender det med at den som har blitt såret må holde kjeft og bite det i seg fordi «nå har det gått så lang tid»….

Så ender det med et sår som aldri går vekk. 

Anonymkode: fd691...fed

Men dere er fortsatt sammen?

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Aldri.

Erfaringsmessig kommer tilliten aldri tilbake. 

Enten lever man resten av livet uten tillit, eller så finner man noen som ikke vil bryte den. 

Lykke til. Håper du er unntaket fra regelen 🤞

Anonymkode: c5f15...0e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Aldri.

Erfaringsmessig kommer tilliten aldri tilbake. 

Enten lever man resten av livet uten tillit, eller så finner man noen som ikke vil bryte den. 

Lykke til. Håper du er unntaket fra regelen 🤞

Anonymkode: c5f15...0e4

Så alle som velger å bli er i bunn og grunn ulykkelige resten av livet?

AnonymBruker
Skrevet
On 5/27/2024 at 6:58 AM, AnonymBruker said:

Det er nok veldig individuelt, jeg tror mange prøver fordi de ønsker å få det til - men tillitsbruddet er så stort at man ikke blir helt ferdig med det.. Både Marna Haugen og Iselin Guttormsen prøvde, men det gikk jo ikke over tid.. kanskje høre på podkaster med dem? 

Lisa Tønne prøver også, og der funker det kanskje? Hun er i alle fall veldig åpen i podkasten, om det å komme seg videre. 

Anonymkode: c2113...aa7

Nå beholdt jo Iselin Guttormsen gubben helt til hun ble kjendis, fikk egen inntekt og fant seg noe bedre. Så frem til da var han jo grei nok å ha. Og i tillegg den usmakelige oppførselen hennes ved å plastre han i all offentlighet som en rikstaper er strengt tatt værre enn at han knullet noen. 

Anonymkode: 99ff0...b66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke min erfaring. Det er fullt mulig å tilgi og få det bra igjen sammen. Vært der selv, og vi har klart det og har det topp sammen. Men det krever innsats fra begge to. 

Dog tror jeg ikke alle får dette til. 

Anonymkode: 27652...cbd

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle ønske jeg kunne sagt til mitt yngre jeg: DROPP folk som er utro! Hvorfor i all verden skal man bruke masse tid, krefter og energi på å tilgi dem?! Jeg tror ikke et sekund på de som sier de er lykkeligere enn aldri før etter utroskap! Da er man enten bra naiv eller veldig redd for endring/å bli alene.

Tilliten er brutt, en gang for alle. Man kan aldri stole blindt på disse folkene, noen gang igjen! Vil du virkelig deg selv så vondt, når det finnes så mange bra og solide folk der ute?

Neida, man blir kanskje ikke ulykkelig for alltid. Men noe ER ødelagt, for alltid. Så lurer man seg selv til å tro at «det går bra». Du er verdt så mye mer enn en utro mann!

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er et sår der som ikke vil gro ja. Jeg angrer på at jeg tilga utroskap før vi hadde barn. Gang nr 2 seks år senere hadde vi barn og det var veldig mye vanskeligere å gå. Jeg tror de aller fleste som tilgir utroskap ser seg tilbake og angrer på at de tilga. Det finnes bedre der ute, det er bare så vanskelig å se i kjærlighetssorg og krise.

Anonymkode: 62b57...be8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er redd for å møte dama i hverdagen, eller vet du kommer til å møte henne på butikken blir det vanskelig å glemme det.

Man må fjerne seg fra alt som minner om utroskapen og også mannen, men du ønsker jo å fortsette livet med han, så da må du sette alle kluter til for å komme over det.

Anbefaler parterapi.

Jeg vet hva jeg snakker om da jeg har blitt bedratt to ganger.

Tror det blir vanskelig for deg og det tar mange år.

Anonymkode: 49abd...8ab

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...