Gå til innhold

Hvordan hadde dere stilt dere til at mannen/partner ønsker å kjøre til Ukraina med nødhjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har fått spørsmål om han kan tenke seg å være med å kjøre noen biler med utstyr til Ukraina, og han lurer på hva jeg tenker/syns om det. Og om jeg ikke vil det, så lar han være. 

Jeg kjenner jeg er litt delt, for jeg blir fort stresset og får endel katastrofetanker, men samtidig er jo det mange som kjører slike turer, og det går jo stort sett greit? Samtidig vil jeg ikke legge for mye føringer for han, og han er en type som fint kan hoppe på slike ting da han liker å bidra der han kan. Og jeg vil ikke nekte han dette om han virkelig vil, så til syvende og sist blir det opp til han.

Hva hadde dere tenkt om det var deres partner som skulle gjøre noe slikt?

Anonymkode: 803f5...502

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt.

Anonymkode: 68776...e4f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de skulle kjøre til grensen, eller bare rett over grensen til et område av landet som er noenlunde sikkert, så hadde jeg støttet ham i å reise.

Anonymkode: 237ab...3aa

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For en helt! Det hadde jeg tenkt. 💛💙

Anonymkode: d6282...7df

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stolt og redd. Tror jeg hadde spurt om jeg kunne bli med. Verre å sitte hjemme og vente. :) 

Anonymkode: 89b96...e5f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde vært stolt. 

Det er ikkje som han hadde verva seg som soldat

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Helt uaktuelt.

Har du lyst til å fortelle hvorfor det hadde vært uaktuelt for deg😊 For jeg er litt der selv, men samtidig vil jeg ikke nekte han om han virkelig ønsker dette..

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Om de skulle kjøre til grensen, eller bare rett over grensen til et område av landet som er noenlunde sikkert, så hadde jeg støttet ham i å reise.

Anonymkode: 237ab...3aa

De skal kjøre ca 3 timer inn i landet. Jeg kommer til å støtte han, samtidig vet han hvordan jeg er. Så jeg skal prøve å dempe meg, og heller prøve å støtte han, uten at jeg skal krisemaksimere🙈 For som sagt så vil jeg ikke nekte han, men samtidig er jeg ikke kjempefan av det..

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

For en helt! Det hadde jeg tenkt. 💛💙

Anonymkode: d6282...7df

Og det tenker jeg også at han er, han tenker alltid på andre før seg selv❤️

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Stolt og redd. Tror jeg hadde spurt om jeg kunne bli med. Verre å sitte hjemme og vente. :) 

Anonymkode: 89b96...e5f

Jeg vurderte å bli med om det blir aktuelt, men jeg kan ikke pga helsen. Det hadde blitt altfor langt og for mange timer i bil.

Men jeg er stolt av han, jeg kjenner ingen som er som han, han er alltid opptatt av andre, hjelpe andre osv❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (4 minutter siden):

Hadde vært stolt. 

Det er ikkje som han hadde verva seg som soldat

Det er sant, han skal jo ikke i krigen🙏 Og jeg er stolt av han, han er en fantastisk mann som alltid stiller opp for andre, og liker å gjøre en forskjell❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er modig, men samtidig så må jeg inrømme at jeg hadde valgt partneren min forran verden, og nektet han å dra. Spesielt siden du sier de skal inn i landet. Vet det er egoistisk. Hadde blitt med om han hadde tenkt det, for da har han måtte risikert å miste meg om han syns jeg burde risikert å stå uten han i livet. 

Anonymkode: fc815...72c

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært stolt. Det farligste er vel kjøreturen frem og tilbake. Han skal jo ikke til frontlinjen. Statsledere fra hele verden har jo besøkt Kiev etter at krigen brøt ut.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært stolt om han ville og kunne bidra. 

Anonymkode: b02ab...0e8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Ukraina da? Det er jo ikke krigshandlinger i hele Ukraina. 

Jeg hadde latt ham reise hvis han ville, men synes samtidig at folkene som gjør sånne ting framstår ganske hjernevasket. 

Anonymkode: 1faa8...662

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt uaktuelt.

Herrregud altså ....  🙄      Det er nødhjelp det er snakk om, ikke guttetur.

Anonymkode: 5b985...e0e

• Liker 9
Skrevet

En bra mann hadde jeg tenkt

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er krig bare i et lite område i Ukraina. De skal ikke kjøre inn i fronten. Jeg synes det er fantastisk at det er folk som bidrar, både med innsamling i forkant og frakt nedover. Min mann er dessverre ikke typen, men jeg kjenner folk som har vært involvert. Supert. Jeg forstår egentlig ikke spørsmålet engang. La nå mannen få gjøre en innsats. Det er jo ikke heisatur de skal på. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde latt ham reise hvis han ville, men synes samtidig at folkene som gjør sånne ting framstår ganske hjernevasket. 

Anonymkode: 1faa8...662

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor du mener at folk som vil hjelpe er hjernevasket. Det var et merkelig utsagn, synes jeg. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Min mann har gjort det. Kjørte inn i Ukraina. Dette var noe han ønsket å gjøre. Og jeg bestemmer ikke over han. Så han dro. Kjempe opplevelse for han. Han ble så takknemlig for det livet vi har. Så ar mødre med ungene var på flukt. Flyalarm som gikk. Husene som var bomba. Han har kunna tankt seg å gjøre mer sier han. Men det han kjenner på er alle ukrainerne som er her i landet. Alle mannfolkene som er unge og sterke som er her isteden for å kjempe. Så han tenker hvorfor skal jeg dra dit og kjempe når dem ikke gidder selv. 

Anonymkode: f9474...349

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg syntes var helt topp! Jeg kunne godt tenke meg å være med på å plukke opp flyktninger i Middelhavet, og hadde blitt særdeles skuffet om min partner skulle være imot det. (Nei, det er ikke krig på havet, jeg vet det - men jeg mente poenget med å stille opp frivillig for å hjelpe andre ;)).

Anonymkode: b4697...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle mannfolkene som er unge og sterke som er her isteden for å kjempe. Så han tenker hvorfor skal jeg dra dit og kjempe når dem ikke gidder selv.

Er det så mange av de da ?   Har knapt nok sett en eneste.

Anonymkode: 5b985...e0e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men det han kjenner på er alle ukrainerne som er her i landet. Alle mannfolkene som er unge og sterke som er her isteden for å kjempe. Så han tenker hvorfor skal jeg dra dit og kjempe når dem ikke gidder selv. 

Anonymkode: f9474...349

Kan i og for seg se den siden. Men nå er det vesentlig stor forskjell på å kjøre nødhjelp og å være soldat ved frontlinjen. Ikke sikkert jeg hadde "giddet" det heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...