Gå til innhold

Har dere tatt bilder av den avdøde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, kunne jeg ikke gjort. Broren min døde og jeg orket ikke se han død, bare kisten. Jeg vil huske han som han var da han levde. 

Anonymkode: 95da0...731

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg var på syning in fjor, vi måtte legge fra oss mob tlf før vi gikk inn. Ikke lov å ta bilder. Dette synes jeg var veldig bra. 
Fort at bildene blir sendt rundt. 
 

Anonymkode: b77e1...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg tok bilder på syning da min ektemann døde. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (8 timer siden):

Jeg tok bilder på syning da min ektemann døde. 

Har du sett på de i ettertid?

Ts

Anonymkode: 8125f...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sett på de i ettertid?

Ts

Anonymkode: 8125f...0ed

Ja, innimellom. For meg har det vært viktig både for å bearbeide det som skjedde, og minne meg sjøl om at han så fredelig ut. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg mistet min kjære far 16 Desember 2023 og jeg tok masse bilder av han når han hadde sovnet inn også den 20 Desember på syninga og jeg la ansiktsduken på og la selv på lokket  han var min siste pårørende han var 78 og  jeg 36 så de bildene har jeg sett mye på og de har hjulpet med en del men sorgen vil aldri slippe taket :rose::rose::rose:🕯️🕯️🕯️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri tatt bilde av avdøde nei. Men husker fortsatt at jeg så Oldefaren min da han var død, som 3 åring. Det var mitt første møte med døden. Har blitt fortalt i ettertid at jeg forholdt meg rolig, og jeg husker ikke det som noe traumatisk. Jeg tenkte vel bare at han lå og sov, sikkert, en evig søvn.

Anonymkode: 1ae2a...ed6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har gjort noe sånt, og ville heller aldri ha gjort det selv. For min egen del håper jeg virkelig ingen tar bilder etter min død, synes det er smakløst og sykt.

Folk med bilder av døde mennesker gir meg assosiasjoner til mennesker som ikke er helt åndsfriske.

Jeg har mistet begge foreldre, og min aller beste venninne, men jeg ønsker å minnes dem slik de var når de levde.

Anonymkode: c8a4b...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ingen som har gjort noe sånt, og ville heller aldri ha gjort det selv. For min egen del håper jeg virkelig ingen tar bilder etter min død, synes det er smakløst og sykt.

Folk med bilder av døde mennesker gir meg assosiasjoner til mennesker som ikke er helt åndsfriske.

Jeg har mistet begge foreldre, og min aller beste venninne, men jeg ønsker å minnes dem slik de var når de levde.

Anonymkode: c8a4b...cb9

Hvordan klarer du å skrive sånt som dette, om mennesker som har vært, og som kanskje fremdeles er i sorg og kanskje krise?? Ikke er helt åndsfriske??

Hvorfor i alle dager er det liksom du som sitter på fasiten??

Anonymkode: d89e5...f0c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ingen som har gjort noe sånt, og ville heller aldri ha gjort det selv. For min egen del håper jeg virkelig ingen tar bilder etter min død, synes det er smakløst og sykt.

Folk med bilder av døde mennesker gir meg assosiasjoner til mennesker som ikke er helt åndsfriske.

Jeg har mistet begge foreldre, og min aller beste venninne, men jeg ønsker å minnes dem slik de var når de levde.

Anonymkode: c8a4b...cb9

Så dine meninger er friske og andres syke? Ingen forståelse for at mennesker er ulike og sørger forskjellig? 
Jeg sprer ikke rundt bilder av mitt døde barn, men for meg er de bildene en viktig del av historien om hans liv. Sorgen tar mange veier uten at det er sykelig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bilder av faren min da han døde. Nesten alle i familien var lang av sted da han døde og det var bare jeg og et annet søsken. De andre spurte også om å få se bilde av han og fikk dette. I begravelsesboka var det også. Bilder av han, grava og alle hilsningene. Det er et fint minne etter faren min. Vi har en egen bok fra da han levde og ulike minner der. Ungene mine fikk også se bilder av han. Døden er en naturlig del av livet, og det som ligger igjen er kun et skall. De lever et bedre liv et annet sted pleier vi å si.

Anonymkode: bbe69...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke gjort det. Vil minnes dem slik de var mens de levde. 

Har mistet mannen min, foreldrene mine og besteforeldre. Vil huske dem slik de var i livet ikke den siste tiden preget av sykdom og etter at de døde. 

Har brukt lang tid på å slette bilder i hodet fra den siste tiden før døden inntraff. 

Dersom jeg skulle dø av kreft el håper jeg ingen tar bilder av meg på slutten eller etter at jeg er død. Husk meg som den jeg var mens jeg levde. Det skal jeg jammen snakke med barna mine om. 

Anonymkode: be2e1...acd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...