Gå til innhold

Antall bord utanom middagsborda...?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, eg lurer rett og slett på kor mange bord eg skal sy dukar til... Veit kor mange bord vi skal ha til middagen, men er usikker på kor mange bord vi bør rekne med å bruke til koldtbordet og gåvebordet (og kanskje vi treng eit bord til velkomstdrinkane også?). Vi skal ha koldtbord til 60 personar, kor mange bord bør vi rekne med til maten? Borda er 120x90cm. Kor mange bord bør vi ha til gåvebordet? Vil det halde med eitt?

Endret av veslo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare sånn løst ut fra hodet mitt når jeg tenker på min brors bryllup... Tror de hadde 4 bord til maten, men med en eller annen løsning slik at det ble bygget litt oppover.

De hadde 2 bord til gavene og 1 bord til velkomstdrinker.

Skal du ha samme duker til kaffen etterpå? Kanskje du må ha noen i reserve i tilfelle de har blitt sølt på... Evt bare brikker i samme stoff dersom bordene er pene.

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Takk for tips...

Kan høre med koldtbord-dama ang. antall bord ja.

Skal ha samme dukane til kaffe-borda også tenkte vi, nokon i reserve kan nok vere greit å ha ja, det har eg faktisk ikkje tenkt på.

Takk skal de ha! :)

Skrevet

Det holder nok ikke med 1 bord til gavebord nei...

du får nok ikke bare gaver fra gjestene - men også naboer av dere, av foreldrene deres, av slekt som ikke er i bryllupet etc.

Vi hadde 3 bord på 180 - og det var for lite.... vi var 45 i bryllupet...

men sats på 3 bord du tror nå jeg

Skrevet

Jeg ville ha brukt 4 bord til koldtbordet, på tvers. Huff, vansskelig å forklare... Jeg mener at du setter bordene inntil hverandre med langsidene mot hverandre, og kortsiden ut. Slik at bordet blir 360 cm langt og 120 cm bredt. For å bygge opp (koldbordet ser mye mer svulmende og fristende ut dersom maten står i ulike høyder!!): bruk 1 eller 2 tomme bruskasser oppå bordet (etter at du har lagt på duker), og legg en duk over kassene. Du kan også bruke dyptallerkner eller små esker e.l. for å lage ulik høyde på de ulike fatene på bordet. Det kan være fint hvis fatene står litt på skrå, altså at du bare bygger dem opp i bakkant. Viktig at bordet ikke ser tomt og stusselig ut. Pynt innimellom fatene med f.eks. frukt som appelsiner, hel ananas, hele meloner osv.

Lag heller for mange duker enn for få! Minst 3 bord til gavebordet. Husk også duker til evt kaffebord, kakebuffet osv. Det blir veldig fort søl etter maten på selve buffeten, så dersom dere skal rydde inn maten og sette kakene på samme bordet, må du regne med å skifte i allefall noen av dukene. Det går også an å sy småduker (evt servietter i samme stoff) og legge over de verste flekkene før du setter ut kakene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...