AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Skrevet 26. mai 2024 Hei! Jeg er gravid i uke 9, som er veldig tidlig, men akkurat nå har jeg veldig mye plager. Blant annet får jeg ikke i meg mat fordi alt fyker opp igjen, i tillegg sover jeg omtrent ikke så jeg er konstant trøtt og sliten, jeg har også ryggplager fra før av som er forsterket kraftig nå. Siden jeg ikke får i meg næring blir jeg ofte svimmel og har flere ganger svimet av pga utmattelse pga lite næring/søvn. Jeg var til legen på torsdag og hun sykemeldte meg 50%, men jeg har ikke levert inn sykemeldingen enda. Jeg er så redd for å si det til arbeidsgiver siden det er så tidlig, i tillegg er den andre kollegaen min også sykemeldt noe som gjør at vi er for få folk på jobb så det er allerede krise… jeg vet ikke om jeg skal fortelle sjefen min at jeg er gravid eller hva jeg skal gjøre… til dere som ble sykemeldt så tidlig hva gjorde dere? Anonymkode: 39b55...2b3
mommyaka Skrevet 26. mai 2024 #2 Skrevet 26. mai 2024 Sykemeldt deg.. Du må ta vare på deg og baby...jobben må bare finne løsninger. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Skrevet 26. mai 2024 Det er jo ikke din feil at kollegaen din tilfeldigvis er sykmeldt nå. Ikke la det påvirke deg, det er arbeidsgivers ansvar Anonymkode: 44a8f...10a 1
katties Skrevet 26. mai 2024 #4 Skrevet 26. mai 2024 (endret) Arbeidsgiver trenger ikke vite HVORFOR du er sykemeldt: du kan si at du sover dårlig og svimer av hvis de spør, kanskje? Altså: de før vite AT du har noen helseproblemer, men det står ikke hva det dreier seg om i sykemeldinger. Endret 26. mai 2024 av katties 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 Jeg har vært hjemme i en uke nå og er i uke 8. Jeg sa jeg var gravid i uke 5 fordi jeg ble kvalm allerede i uke 4, mtp tilrettelegging. Anonymkode: 40a05...c86
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 Det var forresten sjefen som overtalte meg til å be om full sykemelding hos legen fordi jeg så veldig dårlig ut på jobb. Anonymkode: 40a05...c86
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 mommyaka skrev (11 minutter siden): Sykemeldt deg.. Du må ta vare på deg og baby...jobben må bare finne løsninger. Det er legen som sykemelder, ikke pasienten. Anonymkode: 3afce...570 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er legen som sykemelder, ikke pasienten. Anonymkode: 3afce...570 Jeg regner med TS vet at hun må til lege for å bli sykemeldt, tror du ikke? Så når noen skriver "sykemeld deg" mener de at man må gå til legen for å be om dette. Anonymkode: 40a05...c86
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #9 Skrevet 27. mai 2024 Jeg tenker du skulle vært mer sykmeldt når du faktisk svimer av. På tide å ta deg selv og baby på alvor! Ble selv 50 % sykmeldt i uke 13. Skulle blitt det før, men ville ikke si noe på jobb da jeg var ny der. Klarte ikke jobbe mer enn 60 % resten av svangerskapet pga mange ulike plager, og enda var jeg utslitt. Men man skal jobbe mange år etter permisjon, et svangerskap er en kort del av det. Anonymkode: a4945...ed3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå