Gå til innhold

Finne kjæreste når man er lesbisk? Hvordan vet man at den andre parten også er interessert i kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går man frem for å finne kjæreste når man er lesbisk? Hvordan vet man at den andre parten også er interessert i kvinner?

En ting er jo å bruke dating app, da er man jo sikker på at den man møter også er interessert i kvinner. Men hva om man møtes på jobb eller gjennom en felles hobby? Hvordan vet man at den kvinnen man møter også er lesbisk/bifil og interessert i deg? Jeg synes det er vanskelig å skille på når andre kvinner bare er vennlige og ønsker vennskap og når de flørter og ønsker kjæresteforhol eller sex? Tror forøverig aldri at jeg har opplevd å bli flørtet med av en annen kvinne? 

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er lesbisk. Jeg trodde før jeg var bifil og var mest interessert i menn, men nå har det snudd og jeg ser for meg ett liv sammen med en kvinne. Men dette med dating skremmer meg veldig, spesielt det å forsøke å møte en annen kvinne IRL og spørre henne ut? Og gjøre det klart at man er interessert i forhold og ikke vennskap? 

Hvordan gjør dere andre lesbiske/bifile det? Har dere noen gode tips kansje?

Anonymkode: c6424...53e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du åpen for vennene dine at du er skeiv? Det kan gjøre det lettere for deg selv. 

Først og fremst bruker jeg kontaktnettverket mitt, spør venner om de kjenner noen som er singel eller kjennskap til skeive arrangementer. 
Fri, tror jeg har litt aktivitetsgrupper for skeive, hvor du har mulighet for å bygge deg et kontaktnettverk med andre skeive. 
Tinder er plassen jeg nå prøver lykken, men merker jeg synes ikke det er like lett heller. 😅
Ellers går jeg ut på skeive uteplasser og prøver å komme i prat med nye folk. 
Ellers er kommunikasjon nøkkelen. Vær åpen om hva man er ute etter og prøv deg frem. Har samtalen god flyt og du føler kjemien er der så må man bare hoppe i og spørre. 

Anonymkode: df910...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det letteste er dating på nett, gå ut på homo-utested, eller å være delvis i miljø der alle eller mange er skeive.

Anonymkode: a3535...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Dra på skeive utesteder eller prøv datingapper. Ellers, kom totalt ut av skapet slik at alle får vite det. Skummelt, men det øker sjansen for at du blir approached av en annen bifil/lesbisk kvinne, spesielt om du har en tradisjonell, feminin stil.

Anonymkode: dd95d...a95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan går man frem for å finne kjæreste når man er lesbisk? Hvordan vet man at den andre parten også er interessert i kvinner?

En ting er jo å bruke dating app, da er man jo sikker på at den man møter også er interessert i kvinner. Men hva om man møtes på jobb eller gjennom en felles hobby? Hvordan vet man at den kvinnen man møter også er lesbisk/bifil og interessert i deg? Jeg synes det er vanskelig å skille på når andre kvinner bare er vennlige og ønsker vennskap og når de flørter og ønsker kjæresteforhol eller sex? Tror forøverig aldri at jeg har opplevd å bli flørtet med av en annen kvinne? 

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er lesbisk. Jeg trodde før jeg var bifil og var mest interessert i menn, men nå har det snudd og jeg ser for meg ett liv sammen med en kvinne. Men dette med dating skremmer meg veldig, spesielt det å forsøke å møte en annen kvinne IRL og spørre henne ut? Og gjøre det klart at man er interessert i forhold og ikke vennskap? 

Hvordan gjør dere andre lesbiske/bifile det? Har dere noen gode tips kansje?

Anonymkode: c6424...53e

Spørsmål av ren nysgjerrighet: Hva fikk deg til å tro at du var mest interessert i menn? Hvilke følelser vekket de i deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmål av ren nysgjerrighet: Hva fikk deg til å tro at du var mest interessert i menn? Hvilke følelser vekket de i deg?

Ikke TS, men jeg var 20 da jeg skjønte jeg var lesbisk. Jeg beskriver det som å være hjernevasket. Da jeg var ung var det lite prat om å være homofil med mindre det var et stigma, og samfunnet et veldig heteronormativt. Jeg vokste opp med tanken at jeg var jente, jeg skulle få en guttekjæreste, og jeg skulle gifte meg og jeg skulle få barn. Selv når jeg kjente at jeg var tiltrukket av jenter og dyttet vekk de tankene (det skjedde flere ganger i oppveksten), så falt det meg ikke inn at jeg ikke var hetero. Jeg hadde aldri følelser for en gutt, men jeg tenkte på meg selv som hetero. Selv med alle de tegnene så trodde jeg at jeg var hetero. Det kan bare beskrives som hjernevasking. 

Anonymkode: 17f28...2c2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Apper og det å være åpen med venner er gode råd. Skeive utesteder har jeg brent meg på, mange «allierte» som synes det er gøy å gå på skeive utesteder, men som er hetro. Syntes det var kjipt å innse at jeg hadde danset med en hetro dame hele kvelden når jeg hadde alle intensjoner om å ta henne med hjem.

Ellers er det greit å øve på å flørte med andre kvinner, etterhvert vil du få bedre grep på skillet mellom vennskapelige komplimenter og flørting. Kan hende det er helt personlig for meg, men har merket meg at kvinner gjerne gir kompliment på at du lukter godt, at klær e kler deg godt, at du har pene øyne, hender, whatever, hvis de flørter.

En annen ting jeg gjorde for å signalisere at jeg er skeiv, var å konsekvent bruke «de» om kjønn, og «partner» om tidligere forhold, når det ikke passet å snakke direkte om legning (i jobbsammenheng for eksempel). De som er skeive plukket gjerne opp på ordbruken og skjønte at jeg ikke snakket om menn, mens de hetro ikke bet seg merke i det. 

Bor du i by ordner nok appene dette for deg, bor du i distriktet må du kanskje stå på litt for signalisering selv.

Anonymkode: 7b93a...3b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...