AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Del Skrevet 26. mai 2024 Er det noen her inne som bruker art mode på the frame tv? Er dere fornøyd? Ser det ut som et bilde, altså er det noenlunde troverdig? Flytter inn i ny leilighet nå, og på grunn av vinduer, bokhylle og åpen kjøkkenløsning , har jeg kun en vegg til bilder. Har endel kunst som jeg har samlet, og har lyst å lage en bildevegg. Men tv må plasseres på den veggen også. .. lurer derfor på om the frame vil være et bra alternativ alternativ. Anonymkode: 482c8...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg er ikke fornøyd men har en gammel modell fra ca 2018-19 tror jeg. Kanskje de har blitt bedre nå, men jeg bruker aldri den modusen for det ser jo bare ut som en tv.. Anonymkode: 8bd60...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Del Skrevet 27. mai 2024 Det er det jeg frykter...for om det bare ser ut som en tv-skjerm med bilde på, er det i grunnen finere å bare ha tv. Anonymkode: 482c8...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg synes det ser ut som tv dessverre. Bildet er "for lyst" til å se ekte ut. Anonymkode: a0f54...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg synes det ser ganske bra ut, du kan også justere på lyset og kalibere TV for at det blir best mulig. Men jeg tenker jo på det som bare en TV med et pausebilde da, og klarer ikke helt se på det som noe annet selv. Den henger jo og i ensom majestet over en TV-benk, i TV-høyde, og er ganske stor.. Men en kompis som var over, utbrøt OI! da jeg slo den på, han trodde det var et bilde, han. Om man ikke tenker over det, så blir man vel lurt. Henger du den på en bildevegg, og gjerne også om den passer med det andre i størrelsen og henger i samme høyde, tror jeg den kan gli inn og bli usynlig, i all fall for de som ikke står og glor. Ikke sånn jeg ville hengt en TV da, men det bestemmer du jo selv. Jeg synes uansett den ser bedre ut enn et stort svart plastboks på veggen på veggen, det gir farge og dybde til rommet og det er gøy å bytte litt kunst etter årstider og humør. Anonymkode: 4c9f4...035 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Del Skrevet 27. mai 2024 Takk for svar! Jeg ser ikke veldig mye på tv, så kommer til å kjøpe max 43". Med tanke på hvordan veggen er så ser jeg for meg en integrering med passende ramme og et motiv. At det ikke blir som ekte kunst forstår jeg, men det må bli pent. Om ikke er det bedre å ha den sorte flaten, tenker jeg. Anonymkode: 482c8...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Del Skrevet 27. mai 2024 Vi har en the frame 55" kjøpt i 2019 tror jeg. Jeg bruker bildemodusen jevnlig, både når jeg er hjemme alene og har besøk. På riktig tidspunkt på dagen i forhold til lys utenfra ser det helt ut som et bilde. Har også hatt flere gjester som har spurt "Har dere ikke tv?". Men i annet lys ser man at det ikke er et ekte bilde om man ser etter. Ting jeg opplever at hjelper på illusjonen er å ha et foto i stedet for maleri som motiv, å bruke passepartout funksjonen, å være nøye med innstillingene, å lage det rundt tv'en mer som en dekorativ vegg enn bare en setup hvor hjernen forventer at det skal henge en tv, å ikke ha for stor skjerm. Det at vi har "kun" 55" hjelper litt på at det ser naturlig ut som bilde i forhold til om det var 75". Har også andre store bilder på andre vegger, det passer inn i helheten liksom. Jeg er veldig fornøyd hvertfall. Selvom man ser at det er en tv så oppleves det mye hyggeligere ennn en stor sort flate. Og kvaliteten på bildet er bedre enn bare et foto på vanlig tv. Anonymkode: 7114e...0cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Del Skrevet 27. mai 2024 Tusen takk for utfyllende svar 🙂 Anonymkode: 482c8...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. mai 2024 #9 Del Skrevet 27. mai 2024 2023-modellen har forbedret seg betraktelig siden de kom tilbake i 2018. Overflaten er mattere, og baklyset er mer kontrollert. Med riktig plassering kan man nok lure majoriteten som er på besøk. Man kan jo droppe TV-benk da. Ingen grunn til å ha et slikt stort monster under tv'n. Hva skal man ha under der? TV'n kommer med de apper man trenger, og TV-boksen fra f.eks Telenor (T-we boks2) er ikke den spesielt stor, så den kan jo oppbevares i et lite skap i nærheten. Jeg er ikke sikker på om man trenger å ha den koblet til tv'n engang, jeg har bare en AppleTV koblet til tv'n, og den har T-we-app 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. mai 2024 #10 Del Skrevet 27. mai 2024 newman01 skrev (4 minutter siden): 2023-modellen har forbedret seg betraktelig siden de kom tilbake i 2018. Overflaten er mattere, og baklyset er mer kontrollert. Med riktig plassering kan man nok lure majoriteten som er på besøk. Man kan jo droppe TV-benk da. Ingen grunn til å ha et slikt stort monster under tv'n. Hva skal man ha under der? TV'n kommer med de apper man trenger, og TV-boksen fra f.eks Telenor (T-we boks2) er ikke den spesielt stor, så den kan jo oppbevares i et lite skap i nærheten. Jeg er ikke sikker på om man trenger å ha den koblet til tv'n engang, jeg har bare en AppleTV koblet til tv'n, og den har T-we-app The Frame kommer da med en stor, svart boks som alt kobles til. Det går kun én tynn kabel fra denne boksen og til TVen, poenget er da at man skal slippe å koble alt mulig direkte til TVen og få kabelsalat. Så man trenger et skap å gjemme denne boksen i. Vi har den i en vegghengt TV-benk, sammen med Blu-ray spiller, Apple-TV, surround receiver, senterhøyttaler og en subwoofer. Høyttalerne (2 foran og 2 bak) er innfelt i veggen og frontene har samme farge som veggen så de synes knapt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. mai 2024 #11 Del Skrevet 27. mai 2024 2 minutter siden, -jk- said: The Frame kommer da med en stor, svart boks som alt kobles til. Det går kun én tynn kabel fra denne boksen og til TVen, poenget er da at man skal slippe å koble alt mulig direkte til TVen og få kabelsalat. Så man trenger et skap å gjemme denne boksen i. Vi har den i en vegghengt TV-benk, sammen med Blu-ray spiller, Apple-TV, surround receiver, senterhøyttaler og en subwoofer. Høyttalerne (2 foran og 2 bak) er innfelt i veggen og frontene har samme farge som veggen så de synes knapt. Den kommer med en stor boks ja... Ja, da må man ha noe å gjemme den i. Samsung fokuserer ikke så mye på den boksen i reklamen sin. Man kan såvidt se boksen i siste bildet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #12 Del Skrevet 27. mai 2024 Et litt beslektet spørsmål: vi kjøpte the frame i fjor, nettopp for å kunne skape illusjonen av bilde på veggen. Ble derfor veldig skuffet da vi så at man må abonnere på bilder for å kunne vise noe annet enn et medfølgende beige kunstverk…! Er det evt noen som har funnet noen annen løsning på dette, eller har dere bare akseptert å betale i dyre dommer for å kunne vise fine bilder på TV’en? 🤔 Anonymkode: 935ec...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #13 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg har sett at man kan kjøpe bilder på f eks Etsy. Men om det funker vet jeg ikke. Anonymkode: 482c8...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #14 Del Skrevet 27. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Et litt beslektet spørsmål: vi kjøpte the frame i fjor, nettopp for å kunne skape illusjonen av bilde på veggen. Ble derfor veldig skuffet da vi så at man må abonnere på bilder for å kunne vise noe annet enn et medfølgende beige kunstverk…! Er det evt noen som har funnet noen annen løsning på dette, eller har dere bare akseptert å betale i dyre dommer for å kunne vise fine bilder på TV’en? 🤔 Anonymkode: 935ec...eb3 Vi fant et bilde i gratisutvalget som passet, så har bare brukt det. Man kan bruke private bilder da, så om man laster ned et bilde av god kvalitet og som passer i str så vil man kunne få noe mer tilpasset. Den over nevner kjøp på etsy, og det høres jo aktuelt ut. Bedre å kjøpe ett bilde enn å abbonere. Anonymkode: 7114e...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. mai 2024 #15 Del Skrevet 27. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Et litt beslektet spørsmål: vi kjøpte the frame i fjor, nettopp for å kunne skape illusjonen av bilde på veggen. Ble derfor veldig skuffet da vi så at man må abonnere på bilder for å kunne vise noe annet enn et medfølgende beige kunstverk…! Er det evt noen som har funnet noen annen løsning på dette, eller har dere bare akseptert å betale i dyre dommer for å kunne vise fine bilder på TV’en? 🤔 Anonymkode: 935ec...eb3 Download Free Samsung Frame TV Arts - Download Free Frame TV Arts (theframetv.com) Her kan du finne et solid utvalg, gratis Og som alltid: Google er et fantastisk sted. samsung frame pictures free - Google-søk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #16 Del Skrevet 27. mai 2024 Vi har en 55 tommer og er veldig fornøyd. Viktig å justere lyset i artmode så det ser bra ut. Bruker også en funksjon som heter musikkvegg (?) mye, koblet opp mot Spotify. Anonymkode: 07932...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå