Gå til innhold

Myndigheter vil stramme inn på smertestillende, men tilbyr ingen annen hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som tar sterke smertestillende som det har vært så mye om i mediene den siste tiden. 

Jeg fikk tilbud om behandling for hjelp til smertene, men hadde ikke full effekt av denne ved test og fikk det derfor ikke innvilget, men legen der ville ta meg av all smertestillende allikevel. Resultatet av det ville da blitt sengeliggende og rullestolbruker. 

Jeg forstår at sterke smertestillende ikke er bra over lang tid. Men da må jo vi som også har behov for den for å fungere i hverdagen få tilbud om tilsvarende hjelp i annen form?

Heldigvis i mitt tilfelle har jeg en god fastlege som jeg har hatt i over 25 år sammenhengende og som forstår meg og som ikke tar meg av disse før jeg får annen hjelp.

Og jeg blir nå videre utredet for eventuellt nye operasjoner som forhåpentligvis kan gi meg bedre smertelindring. Men hvis jeg får avslag på dette også vet jeg rett og slett ikke hva jeg kommer til å gjøre.

Det kommer jo også frem i artiklene og mediene at annen hjelp må til for å få slutt på opoid "epidemien" som noen kaller den. 

Anonymkode: 2aaa0...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...