Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan skolen virkelig forlange at vi blir med på denne turen? Det et ca 3 timer kjøring fra her jeg bor og vi skal gå fjelltur i 6-7 timer for å bli kjent. Helt ærlig har jeg ingen interesse av dette på et masterstudie. Jeg har også en datter som foreløpig ammes i søvn og om natta. Er det grunnlag for å slippe?

Ikke har jeg vært vekk fra datteren min lenger enn et par timer heller..

Anonymkode: 3d204...4a9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt mail om det og sagt hva jeg synes. 

Anonymkode: f562c...ab0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes masse ulike studier så hvorfor har du søkt deg til noe med et opplegg du ikke liker? Kanskje du bør gi opplegget en sjanse, det er der av en grunn.

Anonymkode: 20613...6dd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes masse ulike studier så hvorfor har du søkt deg til noe med et opplegg du ikke liker? Kanskje du bør gi opplegget en sjanse, det er der av en grunn.

Anonymkode: 20613...6dd

? Hvordan skulle jeg vite at de har en bli kjent dag med overnatting

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Fjelltur? Spesielt. Utelukker jo feks en del med nedsatt bevegelighet osv. Men står det at den er obligatorisk?

Anonymkode: b1fce...500

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fjelltur? Spesielt. Utelukker jo feks en del med nedsatt bevegelighet osv. Men står det at den er obligatorisk?

Anonymkode: b1fce...500

"Overnattingsturen regnes som en del av den obligatoriske undervisningen, og pleier å være en veldig hyggelig opplevelse.  "

AnonymBruker
Skrevet

hadde mailet studiekonsulentene for emnet. omsorg for små barn gjør nok at du kanskje slipper denne turen. når det er sagt at det nok mer enn dette som er obligatorisk ila studiet, så det kan være du kommer i situasjoner der du må delta og ikke kan la være også.

Anonymkode: 21c92...8ad

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hadde mailet studiekonsulentene for emnet. omsorg for små barn gjør nok at du kanskje slipper denne turen. når det er sagt at det nok mer enn dette som er obligatorisk ila studiet, så det kan være du kommer i situasjoner der du må delta og ikke kan la være også.

Anonymkode: 21c92...8ad

Helt greit det, men jeg synes ikke noe om obligatorisk overnatting

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Send en mail der du søker om fritak pga omsorg for et lite barn som fremdeles ammes. 

Det blir garantert innvilget, noe annet ville vært veldig merkelig.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (2 minutter siden):

Send en mail der du søker om fritak pga omsorg for et lite barn som fremdeles ammes. 

Det blir garantert innvilget, noe annet ville vært veldig merkelig.

Tror nesten jeg må det. Det er en stund til turen, men hun er fortsatt bare 9 måneder da og ammes fremdeles. Tar foreløpig ikke flaske

• Liker 3
Skrevet

Er denne turen på noen måte relevant for det du studerer? Skjønner det dersom det handler om f.eks. idrett, friluftsliv eller kanskje tilogmed pedagogikk eller noe ledelses-greier. Men om du tar master i noe helt urelatert som matematikk er det skikkelig sært

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror nesten jeg må det. Det er en stund til turen, men hun er fortsatt bare 9 måneder da og ammes fremdeles. Tar foreløpig ikke flaske

Du forklarer situasjonen og sier du desverre ikke kan delta denne gangen. Høflig og saklig. Er ikke noe å søke om engang, bare gi beskjed om at du uteblir. 

Når de lager slike opplegg er det rimelig å forvente at endel personer - f.eks småbarnsforeldre,  ikke kan bli med.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lill3My skrev (7 minutter siden):

Er denne turen på noen måte relevant for det du studerer? Skjønner det dersom det handler om f.eks. idrett, friluftsliv eller kanskje tilogmed pedagogikk eller noe ledelses-greier. Men om du tar master i noe helt urelatert som matematikk er det skikkelig sært

Master i anestesisykepleie.  Så nei, det vil jeg ikke si

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

"Overnattingsturen regnes som en del av den obligatoriske undervisningen, og pleier å være en veldig hyggelig opplevelse.  "

Svaret ditt har du her. 

Obligatorisk: 

ETYMOLOGI 

via tysk obligatorisch; etter senlatin obligatorius 'bindende, forpliktende'; jf. obligat (adjektiv); jf. suffikset -isk

Rart en masterstudent ikke forstår hva betydningen av dette ordet. 

Anonymkode: 8b987...7f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi og hadde det. De som ikke var med skrev en ekstra oppgave.

Anonymkode: d4d96...c96

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svaret ditt har du her. 

Obligatorisk: 

ETYMOLOGI 

via tysk obligatorisch; etter senlatin obligatorius 'bindende, forpliktende'; jf. obligat (adjektiv); jf. suffikset -isk

Rart en masterstudent ikke forstår hva betydningen av dette ordet. 

Jeg vet du prøver å være smart, men du feiler dessverre stort. 

Nei. De kan ikke forvente at studenter blir med på overnatting.  

Anonymkode: 64e1e...7d2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi og hadde det. De som ikke var med skrev en ekstra oppgave.

Anonymkode: d4d96...c96

Om hva? Hvordan være sosial? Oppgaven må stå i stil med det man går glipp av, så med mindre dere hadde skoleopplegg er dette sinnsykt sært. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å sende mail og spørre om fritak, ikke verre enn det

Anonymkode: a7f64...0d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet du prøver å være smart, men du feiler dessverre stort. 

Nei. De kan ikke forvente at studenter blir med på overnatting.  

Hvilken regel/lov/regel sier at de ikke kan det når det er obligatorisk. 

Kan de som tar et internasjonalt studie, f.eks. språk/kultur/historie også nekte å bli med på studietur ? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt søkt om fri på bakgrunn av amming. Jeg har studert i voksen alder og har unnskyldt meg fra en del av de ekstra «gøyale» aktivitetene. Fikk god kontakt med en håndfull studenter som har blitt venner, men hadde ikke behov for å «bli kjent» med hele kullet på slike aktiviteter. 

Anonymkode: 1435c...dbd

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...