Gå til innhold

Psykolog og frikort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har frikort, gjelder det hos privat psykolog også, eller bare ved innvilget psykolog via DPS? Har ikke råd til 1000 kr timen (ufør) 

Anonymkode: c520e...e56

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Gjelder ikke privat

Skrevet

Må være psykolog som er offentlig godkjent og tildelt på riktig måte. Jeg kan ikke de nye reglene helt, men går du privat, så må du dessverre betale, og det er svindyrt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Må være psykolog som er offentlig godkjent og tildelt på riktig måte. Jeg kan ikke de nye reglene helt, men går du privat, så må du dessverre betale, og det er svindyrt. 

Jeg var ikke "syk" nok fikk jeg da jeg søkte via lege, og fikk da avslag fra DPS. Fikk beskjed av legen å bruke privat til 1000 kr timen. Ble usikker nå idag om frikortet gjelder, men tydeligvis ikke utifra jeg leser her. Så jeg får bare lide videre i stillhet 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var ikke "syk" nok fikk jeg da jeg søkte via lege, og fikk da avslag fra DPS. Fikk beskjed av legen å bruke privat til 1000 kr timen. Ble usikker nå idag om frikortet gjelder, men tydeligvis ikke utifra jeg leser her. Så jeg får bare lide videre i stillhet 

Utrolig trist det er sånn 💚 Har du prøvd kommunen? Kanskje du kan bruke noe tilbud der, eller få tildelt en psyk sykepleier? Det er gratis, og mer lavterskel. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Frikort gjelder kun offentlige behandlere. Avtalespesialister er private med avtale med det offentlige. Du trenger henvisning for å få timer der. Kanskje du kan prøve å kontakte kommunen og se hvilke tilbud de har?

Anonymkode: 9fa83...33a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg var ikke "syk" nok fikk jeg da jeg søkte via lege, og fikk da avslag fra DPS.

«Alle» får avslag av dps. Send ny henvisning!

Anonymkode: ed338...f7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

«Alle» får avslag av dps. Send ny henvisning!

Anonymkode: ed338...f7f

Er mann, så det å be om hjelp sitter veldig langt inne. Og avvisning er veldig sårt når en først sliter. Er en grunn til at så mange menn tar livet sitt. De få som ber om hjelp risikerer å bli avvist på toppen av det hele 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er mann, så det å be om hjelp sitter veldig langt inne. Og avvisning er veldig sårt når en først sliter. Er en grunn til at så mange menn tar livet sitt. De få som ber om hjelp risikerer å bli avvist på toppen av det hele 

Kommunen har og tilbud. Der trenger du ofte ikke henvisning. Hvis de ser at du har behov for mer hjelp kan de hjelpe med hva som bør vektlegges i henvisningen.

Anonymkode: 9fa83...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...