AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Skrevet 26. mai 2024 Har frikort, gjelder det hos privat psykolog også, eller bare ved innvilget psykolog via DPS? Har ikke råd til 1000 kr timen (ufør) Anonymkode: c520e...e56
Daisy-love Skrevet 26. mai 2024 #3 Skrevet 26. mai 2024 Må være psykolog som er offentlig godkjent og tildelt på riktig måte. Jeg kan ikke de nye reglene helt, men går du privat, så må du dessverre betale, og det er svindyrt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Skrevet 26. mai 2024 Daisy-love skrev (3 minutter siden): Må være psykolog som er offentlig godkjent og tildelt på riktig måte. Jeg kan ikke de nye reglene helt, men går du privat, så må du dessverre betale, og det er svindyrt. Jeg var ikke "syk" nok fikk jeg da jeg søkte via lege, og fikk da avslag fra DPS. Fikk beskjed av legen å bruke privat til 1000 kr timen. Ble usikker nå idag om frikortet gjelder, men tydeligvis ikke utifra jeg leser her. Så jeg får bare lide videre i stillhet Anonymkode: c520e...e56 2
Daisy-love Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var ikke "syk" nok fikk jeg da jeg søkte via lege, og fikk da avslag fra DPS. Fikk beskjed av legen å bruke privat til 1000 kr timen. Ble usikker nå idag om frikortet gjelder, men tydeligvis ikke utifra jeg leser her. Så jeg får bare lide videre i stillhet Anonymkode: c520e...e56 Utrolig trist det er sånn 💚 Har du prøvd kommunen? Kanskje du kan bruke noe tilbud der, eller få tildelt en psyk sykepleier? Det er gratis, og mer lavterskel. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var ikke "syk" nok fikk jeg da jeg søkte via lege, og fikk da avslag fra DPS. Fikk beskjed av legen å bruke privat til 1000 kr timen. Ble usikker nå idag om frikortet gjelder, men tydeligvis ikke utifra jeg leser her. Så jeg får bare lide videre i stillhet Anonymkode: c520e...e56 Frikort gjelder kun offentlige behandlere. Avtalespesialister er private med avtale med det offentlige. Du trenger henvisning for å få timer der. Kanskje du kan prøve å kontakte kommunen og se hvilke tilbud de har? Anonymkode: 9fa83...33a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg var ikke "syk" nok fikk jeg da jeg søkte via lege, og fikk da avslag fra DPS. «Alle» får avslag av dps. Send ny henvisning! Anonymkode: ed338...f7f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): «Alle» får avslag av dps. Send ny henvisning! Anonymkode: ed338...f7f Er mann, så det å be om hjelp sitter veldig langt inne. Og avvisning er veldig sårt når en først sliter. Er en grunn til at så mange menn tar livet sitt. De få som ber om hjelp risikerer å bli avvist på toppen av det hele Anonymkode: c520e...e56 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er mann, så det å be om hjelp sitter veldig langt inne. Og avvisning er veldig sårt når en først sliter. Er en grunn til at så mange menn tar livet sitt. De få som ber om hjelp risikerer å bli avvist på toppen av det hele Anonymkode: c520e...e56 Kommunen har og tilbud. Der trenger du ofte ikke henvisning. Hvis de ser at du har behov for mer hjelp kan de hjelpe med hva som bør vektlegges i henvisningen. Anonymkode: 9fa83...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå