AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Skrevet 26. mai 2024 Jeg var i et par år sammen med noe jeg vil kalle svært ustabil eks. Forholdet var usunt og skadelig på så mange måter, og jeg skal prøve å formulere meg kort. Greia er at jeg sliter ofte daglig enda, det er straks et år siden det ble slutt og jeg har ikke sett ham siden. Mye diagnoser, han "stakk" flere ganger, silent treatment, eller det stikk motsatte i form av raseri og trusler. La etterhvert merke til sinnsstemning og var ofte redd/paranoid lenge før noe faktisk skjedde. For hans del er det litt historikk i det også, selv om han sjelden snakket om fortid så hadde han få/ingen nære relasjoner, ingen barndomsvenner f eks. Jeg kom meg ut, og har vært i terapi, ommøblert snart hele hverdagen for å komme meg ovenpå og distrahere meg igjen, men helt ærlig vil jeg ikke si det går så bra som det kanskje burde. Jeg skjønner at jeg trolig ble syk av dette, men ønsker å høre om andre har vært i lignende situasjon og hvordan det går på sikt. Jeg blir for eksempel ekstremt lei meg av å se hvordan han oppfører seg blant andre folk, nesten litt stille og beskjeden, overdrevent ydmyk og hyggelig. Føler meg ekstra "umulig" bare av den grunn, skal sies at det fikk jeg tydelig beskjed om ganske ofte, så merker det preger alle mine relasjoner nå i ettertid, er mye redd. Noen som har opplevd lignende/og hvordan gikk deg med deg/dere på sikt? Jeg er i tvil om at slike mennesker forandrer seg stort skal sies, men jeg tenker jo litt på det. Jeg er 33 forresten.:) Anonymkode: fbd1a...d18
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #2 Skrevet 26. mai 2024 Kjenner meg igjen. Da jeg så han i jobben sin tenkte jeg: wow, han har faktisk evnen til å være koselig. Lol. Har også opplevd litt andre sure ting i ettertid, men etter jeg fikk barn er jeg helt allergisk mot problem-mennesker. Anonymkode: a4b5f...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå