Gå til innhold

Hvor ofte skifter du håndkle etter dusj?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skister hver gang jeg dusjer. Når jeg har tørket meg henger jeg det opp til tørk, neste gang jeg dusjer bruker jeg det håndkleet til å stå på og så går det til vask.

Anonymkode: 26d85...733

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (9 timer siden):

Du lurer virkelig på hvorfor man bruker håndkleet bare en gang når man har mensen? 😆

Jeg pleier å vaske meg før jeg tørker meg, så ja? 

Anonymkode: 08d82...8ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det hjelper jo ingenting i et evt miljøperspektiv, da må jo mattene vaskes ofte i tillegg til håndkleet.

Dere er uhygieniske, by the way.

Anonymkode: abccf...975

Mattene brukes 1-2 uker. De ligger foran dusjen, på varmekabler. Man tråkker rett på de ut av dusjen, slik at vannet samles der i stedet for å renne utover og lage søl, og man slipper å slenge dusjhandkleet på gulvet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg pleier å vaske meg før jeg tørker meg, så ja? 

Men du forstår ikke at andre kan ha en annerledes mensstrøm enn deg selv?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (8 minutter siden):

Men du forstår ikke at andre kan ha en annerledes mensstrøm enn deg selv?

Og da velger du handkle i stedet for en ekstra tur innom dusjen? Det er bare ekkelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og da velger du handkle i stedet for en ekstra tur innom dusjen? Det er bare ekkelt. 

Oh, lenge leve uvitenheten!! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytter dusjhåndkleet en gang i uka. Håndvask-håndkleet skiftes ca hver tredje dag (for det bruker alle). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syv pluss ganger. Dvs jeg skifter hver helg. Dusjer hver dag, og noen dager blir det flere dusjer. Eget håndkle til håret..

Anonymkode: 425e2...e74

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da hadde jeg blitt stående i dusjen... nettopp derfor brukes håndkleet kun en gang når jeg har mensen.

Anonymkode: d9f82...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg blitt stående i dusjen... nettopp derfor brukes håndkleet kun en gang når jeg har mensen.

Anonymkode: d9f82...d5c

Thank you ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme håndkle i en uke omtrent. Er jo ren når jeg kommer ut av dusjen. Begrensa hvor skittent håndkle får blitt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skifter alle håndklær 1 gang i uka. Hvis alle i husstanden skulle brukt ett håndkle om dagen hver, hadde det blitt enorme mengder klesvask. Det er unødvendig.

Anonymkode: 5d19c...9fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt samme håndkle siden desember, jeg tørker meg jo ETTER jeg har dusjet, altså når jeg er ren, 

Anonymkode: 98387...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Avhengig hvor ofte jeg dusjer, så bruker jeg et håndkle hver 7-10 dag. Når jeg har mensen tørker jeg underlivet med dopapir. Og ja når jeg blør som mest så blør det langs bena hvis jeg ikke tørker meg med en gang, men aldri at jeg skulle ha vasket håndkle etter hver dusj fordi jeg må tørke mensen med håndkle. 

Er litt sjokkert faktisk hvor lite miljøvennlige folk er, OG fy fader så mye vask folk burde ha. La oss si dere er en familie på 5 og alle dusjer hver dag, blir jo 35 håndklær i uka! Og hva gjør dere på sydenturen? Har dere kofferten full med håndklær? 🤣 Er jo mange hotell nå for tiden som ikke skifter håndklær hver dag og bad og dusj hver dag, blir jo opp mot 70 håndklær da 😂 

Anonymkode: 7b481...854

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eh ja det vet jeg vel MEN tipper det er mer normalt å bruke håndkle 1-2 ganger kontra 10-14 dag som du gjør!!!!!!karen

Anonymkode: 2d318...dc8

Nei, de fleste gjør ikke det. Noen ytterst få med veldig god råd og uten tanke på miljøet kanskje. Eller folk som dusjer sjeldnere og derfor ikke blir helt kvitt all lukt? 

Selv sørger jeg for å være ren når jeg bruker håndkleet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er du en mann? Eller er du ei jente på tretten som tror alles kropper fungerer likt??

Det er ikke alle som slutter å blø i dusjen. Mange vil da ha blø på håndkleet, uansett hva de gjør! Hvem vet ikke dette her??

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mtp mensen, hvis man bruker tampong er det en ide å skifte den etter dusjen, da slipper man gjerne å få noe på håndduken 👍👍

Anonymkode: 5fc70...338

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mtp mensen, hvis man bruker tampong er det en ide å skifte den etter dusjen, da slipper man gjerne å få noe på håndduken 👍👍

Anonymkode: 5fc70...338

Eller så kan folk få velge det som passer dem selv best. Tamponger blir man frarådet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...