AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:10 #1241 Skrevet fredag kl. 17:10 Jeg har pakket inn sommerfuglbuskene mine og håper de overlever til neste sommer. Ryddet alle store Potter inn under tak og inn i garasjen med resten Anonymkode: 7902c...5a3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:20 #1242 Skrevet fredag kl. 17:20 AnonymBruker skrev (På 26.5.2024 den 19.09): Jeg har sådd frø og plantet KUN planter som er bra for pollinatorer og andre insekter. Skjønner ikke vitsen i å dyrke å plante noe annet. Utenom grønnsaker da. Anonymkode: 7376b...435 Ja ikke sant. Jeg skjønner heller ikke vitsen med å plante blomster som ikke er verdifulle for humler, bier og sommerfugler. Jeg har 1 mål som jeg holder på å fylle opp med bare pollinator blomster. Jeg har gransket vekster og blomster, i over 1 år, på mange sider rundt omkring på nett. Til våren sår jeg over 150 forskjellige blomster og stauder. Har allerede begynt i drivhuset samt de over ca 200 blomster som jeg allerede har plantet i fjor. Blir nok mange fler. Jeg håper mange fler kan velge riktige blomster så vi kan hjelpe humler og bier etc. Anonymkode: 7902c...5a3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:00 #1243 Skrevet fredag kl. 18:00 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja ikke sant. Jeg skjønner heller ikke vitsen med å plante blomster som ikke er verdifulle for humler, bier og sommerfugler. Jeg har 1 mål som jeg holder på å fylle opp med bare pollinator blomster. Jeg har gransket vekster og blomster, i over 1 år, på mange sider rundt omkring på nett. Til våren sår jeg over 150 forskjellige blomster og stauder. Har allerede begynt i drivhuset samt de over ca 200 blomster som jeg allerede har plantet i fjor. Blir nok mange fler. Jeg håper mange fler kan velge riktige blomster så vi kan hjelpe humler og bier etc. Anonymkode: 7902c...5a3 Jeg tenker det går an å finne en egen balanse. Jeg har selv plantet det meste i hagen min med et ønske om å hjelpe pollinatorer. Jeg har gått over til for det meste å dele og å få stauder fra naboer og venner. Jeg har også kjøpt blomsterengfrø, økologiske fra norske frøsorter/sankinger. Mitt mål tomt har gått fra å være nesten bare gressplen til blomstereng, busker, trær, bær, stauder, et økologisk epletre, urter, naturaliserende løkblomster, ... Jeg mater småfuglene året rundt med fuglematere i nærheten av trær slik det er anbefalt, selv om de spiser innsekter og sommerfugler. Jeg ble veldig lei meg da jeg leste at mange frø testet i Sverige er innsatt med gift som dreper innsekter (selv om de selges som bievennlige). Samtidig så ser jeg gevinsten i at man planter noe som også gir egen glede, uavhengig om plantene er kjent som pollinatorvennlige. Jeg tror at det å trives i egne omgivelser er en (helse)gevinst i seg selg, og vi må også ta vare på og ha omsorg for hverandre. Samtidig er jeg helt på linje i å håpe at flere velger planter som gjør godt for flere enn oss tobente, men jeg tror at det kan være en viktig inngangsport bare å begynne å få ting til å gro - selv om det velges for utseendets skyld i utgangspunktet? Anonymkode: 8983c...19b 1
Modni Skrevet fredag kl. 19:52 #1244 Skrevet fredag kl. 19:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har pakket inn sommerfuglbuskene mine og håper de overlever til neste sommer. Ryddet alle store Potter inn under tak og inn i garasjen med resten Anonymkode: 7902c...5a3 Pakket inn? Hvilken sone er du i? Sone 4- 5+ her og aldri tenkt på en gang ..
Mhmjadda Skrevet 21 timer siden #1245 Skrevet 21 timer siden Rydder hagestue og garasje. Hagestuen er kald, men stort sett frostfri, og der trives bladlusa godt 🫠🫠🫠 Skal også plante litt løk i potter. Den som ble igjen da snøen plutselig kom 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå