Perine Skrevet søndag kl. 13:37 Forfatter #1181 Skrevet søndag kl. 13:37 I dag tømte og fjernet jeg de tre siste krukkene jeg hadde med sommerblomster på trappa. Frosten hadde tatt knekken på solknappene og petuniaen. De har stått så fint og lyst opp i flere måneder, og det ser forferdelig trist ut der nå. Jeg må ta en skrubbevask av trappa og få satt opp noe pynt, ett eller annet smått der ute ved siden av dørmatta. Kanskje en lykt. Jeg har ikke lyst på mer lyng, for jeg har allerede mange rundt omkring. Jeg orket ikke å bære krukkene inn i garasjen i dag, bare gravde ut av dem og satte dem opp-ned på plenen... Jeg har roser langs den ene veggen. Disse er helt forgrodd og mange er kjempehøye nå, og de er fortsatt fulle av blomster, inkl. mye visnet og fortsatt knopper. Lurte på om jeg skulle rett og slett kappe dem ned med hekksaksa nå. Får se til uka. Dagene er kortere og neste helg skal vi stille klokka.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:25 #1182 Skrevet mandag kl. 15:25 Modni skrev (På 19.10.2025 den 9.06): Jeg lar jorskokken stå til våren- så snart telen har gått- da har jeg noe ferskt fra hagen - før alt annet kommer og den lagrer best der er min erfaring - hvordan lagrer du din? og takk for at du nevnte krukkene- de fleste er tømt men det står igjen et par jeg må huske tømme så ikke frosten tar dem- samt vanntønnene- de ca må tømmes og snus før vinteren Jeg har neppe store mengder, og ser for meg at det ligger i kjøleskapet til vi spiser det opp. Det vil si: jeg aner egentlig ikke hvor mye som eventuelt befinner seg under de plantene 😆 Ca 5 planter i en halv pallekarm. Anonymkode: 8fed0...821
Modni Skrevet tirsdag kl. 06:07 #1183 Skrevet tirsdag kl. 06:07 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har neppe store mengder, og ser for meg at det ligger i kjøleskapet til vi spiser det opp. Det vil si: jeg aner egentlig ikke hvor mye som eventuelt befinner seg under de plantene 😆 Ca 5 planter i en halv pallekarm. Anonymkode: 8fed0...821 Oooo- gled deg! Starter med noe sånt her for mange år siden- de sprer seg så her er det MYE! 🤣🤣 har ikke plass i mitt kjøleskap - men godt da! Og kjekk mat til våren også
Lesehest1 Skrevet 18 timer siden #1184 Skrevet 18 timer siden Jeg kjøpte noen pakker til med blomsterløk, så jeg håper jeg finner plass til de.😁
Amantha Skrevet 16 timer siden #1185 Skrevet 16 timer siden Jeg hengte opp noe fra Felleskjøpet og noe kjøpt på Extra av fuglemat og før og etter bildet her så var det 30 småfugler her 🥰 Her er det bare en hakkespett som forsyner seg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå