Perine Skrevet 1. august Forfatter #1041 Skrevet 1. august Modni skrev (1 time siden): Rosehansker - litt dyre men gull verdt- tykt skinn som dekker til albuen og mykt i hendene så jeg kan håndtere redskap og hyssing ved oppbinding Det skulle jeg også gjerne hatt, har bare glemt at det finnes slikt å få kjøpt. Jeg har både roser og bjørnebærkratt som jeg skraper meg opp på langt oppover armene. Klønete er jeg også, så glemmer meg bort, så jeg ser ikke ut...
Perine Skrevet 1. august Forfatter #1042 Skrevet 1. august I dag ble søppeldunkene tømt, og to av dem fikk seg en vask med såpevann, mopp og vannslange. Nå står de med lokket nede og tørker ferdig. Det hadde vært gjæret hageavfall i matdunken, så den var ekkel, og restavfallsdunken luktet heller ikke godt. Jeg klippet hekk i forrige uke og uka før, og noe hadde blitt liggende en stund i en sekk frem til dunken ble ledig, da går prosessen fort. I neste uke blir den nok full igjen, for jeg må renske ut av et par krukker, bl.a. sukkererter og et par veggpotter med lobelia. De ser pjuske ut nå, så jeg tror jeg burde bytte innholdet. Det er faktisk over 2 måneder igjen av hagesesongen her. I dag er det sol og varmt, men i morgen skal det regne, så det er best å få unna litt i dag. 1
Perine Skrevet 2. august Forfatter #1043 Skrevet 2. august Jeg har ingen frukttrær eller bærbusker her hos meg,bortsett fra en bitteliten blåbærbusk. Vi prøvde det tidligere, men tomten er egentlig for liten og det ble for trangt. Jeg savner det likevel, både plommene, kirsebærene og ripsbuskene.. Nå har jeg funnet ut at jeg egentlig har et sted som det skulle gå greit med en busk, og har tenkt på solbær, for det er jo så sunt. Jeg er ikke noen syltetøyspiser, og heller ikke glad i kaker og søte desserter, men et eller annet må vel disse bærene kunne brukes til. Smoothie eller en slags fruktgrøt, is eller... Jeg ser at hagesenteret har noen Solbær - helse i hvert bær! - Hageland men de er skrekkelig dyre. Kanskje det blir billigere senere på høsten. Må prøve å undersøke om det er noen sorter som er bedre enn andre også, og om de bærer passe godt. Nei, jeg er ganske blank. Har dere noen råd til meg om solbær? 1
Modni Skrevet 2. august #1044 Skrevet 2. august Perine skrev (20 minutter siden): Jeg har ingen frukttrær eller bærbusker her hos meg,bortsett fra en bitteliten blåbærbusk. Vi prøvde det tidligere, men tomten er egentlig for liten og det ble for trangt. Jeg savner det likevel, både plommene, kirsebærene og ripsbuskene.. Nå har jeg funnet ut at jeg egentlig har et sted som det skulle gå greit med en busk, og har tenkt på solbær, for det er jo så sunt. Jeg er ikke noen syltetøyspiser, og heller ikke glad i kaker og søte desserter, men et eller annet må vel disse bærene kunne brukes til. Smoothie eller en slags fruktgrøt, is eller... Jeg ser at hagesenteret har noen Solbær - helse i hvert bær! - Hageland men de er skrekkelig dyre. Kanskje det blir billigere senere på høsten. Må prøve å undersøke om det er noen sorter som er bedre enn andre også, og om de bærer passe godt. Nei, jeg er ganske blank. Har dere noen råd til meg om solbær? Ta stiklinger? Verdt et forsøk om du har tilgang på en busk
Perine Skrevet 2. august Forfatter #1045 Skrevet 2. august Modni skrev (42 minutter siden): Ta stiklinger? Verdt et forsøk om du har tilgang på en busk Skulle ønske at jeg kjente noen... jeg er ikke sikker, kanskje
Lesehest1 Skrevet 3. august #1046 Skrevet 3. august Perine skrev (18 timer siden): Jeg har ingen frukttrær eller bærbusker her hos meg,bortsett fra en bitteliten blåbærbusk. Vi prøvde det tidligere, men tomten er egentlig for liten og det ble for trangt. Jeg savner det likevel, både plommene, kirsebærene og ripsbuskene.. Nå har jeg funnet ut at jeg egentlig har et sted som det skulle gå greit med en busk, og har tenkt på solbær, for det er jo så sunt. Jeg er ikke noen syltetøyspiser, og heller ikke glad i kaker og søte desserter, men et eller annet må vel disse bærene kunne brukes til. Smoothie eller en slags fruktgrøt, is eller... Jeg ser at hagesenteret har noen Solbær - helse i hvert bær! - Hageland men de er skrekkelig dyre. Kanskje det blir billigere senere på høsten. Må prøve å undersøke om det er noen sorter som er bedre enn andre også, og om de bærer passe godt. Nei, jeg er ganske blank. Har dere noen råd til meg om solbær? Jeg kjøpte en solbærbusk for to tre år siden, og nå kom det et par kopper bær. Jeg tenkte å lage litt litt syltetøy. 1
Lesehest1 Skrevet 3. august #1047 Skrevet 3. august I går fylte jeg opp hageavfallsdunken, og gravde opp noen små røtter ved hekken før det blir større trær. De planter seg selv der. Det er meldt regn i dag, og det blir godt. 1 1
Maia70 Skrevet 3. august #1048 Skrevet 3. august Har funnet et lager med bitte små poteter som jordrottene har tatt fra plantene mine og lagret Jeg prøvde å jage dem bort med lyd på mobilen nedi hullene deres, for jeg får dårlig samvittighet av å drepe dem. Men det hjalp jo ikke i det hele tatt, de er der fortsatt og graver. Så nå har jeg satt opp felle igjen, og kommer til å sette opp flere. Jeg har fått nok, vet rett og slett ikke noen annen måte å bli kvitt dem på. De har jo bosatt seg i kjøkkenhagen min. 2
Daisy-love Skrevet 3. august #1049 Skrevet 3. august (endret) Idag er jeg veldig fornøyd med meg selv Jeg har plantet 5 nye planter fra frø, så det blir spennende å følge de. Også ryddet litt i rundt grønnsakene jeg dyrker, og skal vannet, binde litt ekstra opp, og kaste litt senere idag. Måtte bare ha en matbit og en pause først. Er så spennende å dyrke fra frø 😍🤩🪴 Jo glemte helt her, jeg skal renske en del rips også etterpå for å fryse ned. Tenk at jeg glemte det 🤣🫣 Endret 3. august av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 3. august #1050 Skrevet 3. august Da var vi i august. Og bare en måned igjen av hagesesongen…😞 Når gjødsler dere plen for siste gang i sesongen? Anonymkode: 91e50...5fa
AnonymBruker Skrevet 3. august #1051 Skrevet 3. august I dag regnet det, så jeg tok en liten runde med saksa og drepte brunsnegler ✂️🐌 Anonymkode: 5b928...2a3
Twilight_Sparkle Skrevet 4. august #1052 Skrevet 4. august Jeg har plukka inn tre squash fra den ene pallekarmen. Gjelder å følge med før de blir for store, høysesong nå! 😅
Maia70 Skrevet 4. august #1054 Skrevet 4. august Jeg har plantet ut mer salat og luket litt. I går gjødslet jeg. Tok også opp en hvitløk som jeg ikke har satt, og som må ha kommet fra kjøkkenavfallet....lurer på om det var den konvensjonelle eller den økologiske fra butikken.... Den var kjempestor i alle fall, noe som var overraskende, for jeg kan ikke skjønne at den har ligget fra i fjor høst....mystisk.
AnonymBruker Skrevet 5. august #1055 Skrevet 5. august Prøvd å redde tomater og georginer fra å blåse i stykker 😱 Anonymkode: 8fed0...821 1
Perine Skrevet 5. august Forfatter #1056 Skrevet 5. august I dag var jeg bare en liten tur ute og plukket noen busktomater som var modne, og rettet opp en plante som hadde veltet i vinden. Det blåste ganske surt, men det så heldigvis ganske greit ut utenfor.
AnonymBruker Skrevet 6. august #1057 Skrevet 6. august I dag gjør jeg ingenting,kun sitter i inne i varmen og ser på regnet og hører på vinden. Anonymkode: 43c93...e62
Lesehest1 Skrevet 8. august #1058 Skrevet 8. august Nå skulle jeg se på blåbærbusken, og det var få bær igjen etter stormen. Første år med mange bær, og så blir det bare noen få å smake på. Men det er ikke noe å gjøre med det. Det ble plutselig mer høstlig, men det er enda mildt.
Fame Skrevet 8. august #1059 Skrevet 8. august I dag har jeg luket en del i blomsterbedet og bundet opp bringebærbuskene. I tillegg så jeg at det bodde sånn ca hundretusenmillioner maur i sitrontreet mitt så denne er byttet jord på, spylt rota med hard stråle til jeg ikke lenger kunne se egg og maur. Deretter fikk den ny jord og ny boplass på terrassen. Jeg lagde også en kanelbarriere rundt hele potta. Til slutt fikk den sitrusplantegjødsel. Tror den er fornøyd nå 1
skrue Skrevet 8. august #1060 Skrevet 8. august Brukt til på å støtte opp planter. De vokser og legger seg utover. Hjelper ikke at det har vært mye vind de siste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå