Gå til innhold

Hva har du gjort i hagen i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plukka inn jordbær. 

Anonymkode: a313f...776

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sneket meg ut og vannet det aller viktigste som bærbuskene. Det er vanningsforbud med vannslange her,så jeg brukte en liten vannkanne.

Anonymkode: 43c93...e62

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært ram på vanninga de siste dagene da jeg forventer at vanningsforbudet kommer hit også. Har dynka hekken og busker og prydtrær grundig.

Anonymkode: 8fed0...821

Skrevet

Jeg har tissa 3 plasser og vannet potetene. 

Anonymkode: 8025b...801

Skrevet

Pyntedammen har fått nytt vann. Det er litt jobb rundt det så tar ca to timer fra start til slutt. Tar det noen ganger i sesongen, enten fordi vannet er blitt for grumsete og/eller fordi jeg ser mygglarver. I år har det vært lite mygg etter en tørr april og mai, men oppdaget mange larver i begynnelsen av juni. Da ble det vannbytte på dagen. Denne gangen var vannet kun grumset. 

For å bli kvitt mygglaver er det viktig at hele dammen tørkes helt opp. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vannet i drivhuset. Jeg ser disse dagene det er besøk så gror det til her og der. Så det blir litt ugress og greiner å ta om noen dager. Dagliljene blomstrer, og i morgen er de visne. Det er nå flere knopper enn i fjor. Jeg visste ikke at det var daglilje da jeg kjøpte den for noen få år siden. 

Skrevet
skrue skrev (8 minutter siden):

Pyntedammen har fått nytt vann. Det er litt jobb rundt det så tar ca to timer fra start til slutt. Tar det noen ganger i sesongen, enten fordi vannet er blitt for grumsete og/eller fordi jeg ser mygglarver. I år har det vært lite mygg etter en tørr april og mai, men oppdaget mange larver i begynnelsen av juni. Da ble det vannbytte på dagen. Denne gangen var vannet kun grumset. 

For å bli kvitt mygglaver er det viktig at hele dammen tørkes helt opp. 

Hvor stor er dammen?😊 Høres fint ut!

Skrevet (endret)

I dag er det overskyet og ligger på 22-23 grader. Det var virkelig deilig, for jeg har ikke turt å gjøre noe særlig mens det har vært rundt 30 grader og stekende sol.  Så i dag har jeg klippet en av hekkene.   Jeg var også ute med det nye hageredskapet mitt og klippet inntil og rundt hekken og litt rundtomkring. Den er utrolig praktisk.

Det er meldt regn fra når som helst, og skal også komme en del i løpet av uka, så da må man bare få gjort unna hva man kan rekke  mellom for varmt og for vått 😊

Litt senere i dag/kveld:

Å, for en deilig dag. Det striregner og er passe temperatur + jeg har kjøpt mer garn..  Altså. Man skal ikke klage når man endelig får en flott og solvarm sommer, men kjekt med en bitteliten pause, for nå hadde jeg nesten "kokt" litt for lenge :) 

Endret av Perine
Skrevet

I går klipte jeg gresset, veldig stolt over meg selv, første gangen i hele mitt liv. Vi har nesten en mål med plen, så det var litt å klippe. Er 33 år gammel 🙈 En gang må jo være den første. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Lesehest1 skrev (57 minutter siden):

Hvor stor er dammen?😊 Høres fint ut!

Ikke store greiene. Kanskje 0.75 kvadratmeter og rundt 25 cm dyp. Men nok til at fugler bruker den hele tiden. 

Endret av skrue
  • Liker 1
Skrevet
skrue skrev (3 timer siden):

Ikke store greiene. Kanskje 0.75 kvadratmeter og rundt 25 cm dyp. Men nok til at fugler bruker den hele tiden. 

Det er jo flott!😃 

Skrevet

Vedlikehold i år. Ikke noe nytt.

I går stusset jeg vekk dødt på rosen. 
Ellers vanner jeg med slange på morgenen og kvelden. 

Peonene har ikke knopper en gang. Oppgitt. Tror ikke det blir noe i år. 

Flyttet oliventrærne i mer sol.

Høytrykksspylte det som skal males og beises. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått huset for meg selv. Håper på å få klippet litt av plenen og noen avblomstrete roser m.m. Trolig blir det et glass vin i sola og så utsetter jeg alt som burde vært gjort 😂

Var i 2.etg og vannet pelargoniaen. Første gang jeg har overvintret, og den leverer over all forventning.

image.thumb.jpeg.498bc3029d49300dabcf4046e5eeab17.jpeg

For 2 år siden fikk jeg frø til edderkoppblomst. I fjor så ble det ingen blomster, men det ser lovende ut i år. Veldig glad for det, for jeg hadde ikke mer frø, og de er veldig fine - synes jeg.

image.thumb.jpeg.e069fb4f0b3c2d3afed8ed05acb4ecf4.jpeg

Anonymkode: 8983c...19b

AnonymBruker
Skrevet

Pelargoniaen datt i gulvet i vår, så da ble det et par avleggere også. Det gikk bedre enn forventet (jeg prøvde å ta avlegger sist høst som ikke ble noe av).

image.thumb.jpeg.27f7b34595e87035b9cdd1bc912f3dcc.jpeg

Anonymkode: 8983c...19b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...