AnonymBruker Skrevet 4. mai #701 Skrevet 4. mai Vært inne og sett på at det snødde. Anonymkode: 43c93...e62
AnonymBruker Skrevet 4. mai #702 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vært inne og sett på at det snødde. Anonymkode: 43c93...e62 Samme her. Prøvde meg ut i de sekundene det var opphold, men fy så surt det var. La meg på sofaen med en tekopp og ei tegneblokk for å lage planer istedenfor 👌 Anonymkode: 48a80...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #703 Skrevet 4. mai Fjernet påskeliljene, de var ferdig blomstret, april har vært skjeldent varm. Vanligvis har jeg dem til over 17.mai, så nå må jeg ut og handle. Luket litt. Sett til at alt som er plantet ut de siste dagene trives. Anonymkode: 6a3c9...eda 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #704 Skrevet 4. mai Jeg har vært og kjøpt et Filippa epletre, 80 liter økologisk jord og 40 liter økologisk kompostjord. Usikker på om jeg orker å plante i dag, men det skulle gå bra å vente noen dager. Er så spent på om jeg får det til. Jeg er heldig som har en nabo med flere epletrær, så da kunne jeg kjøpe bare et 😊 Anonymkode: 8983c...19b 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #706 Skrevet 5. mai Venta på bedre vær så jeg får gjort mer. Anonymkode: a313f...776
AnonymBruker Skrevet 6. mai #707 Skrevet 6. mai Vannet, samt nyti synet av alt som blomstrer og insektene som koser seg med nektar 🤩 Anonymkode: 8fed0...821
skrue Skrevet 7. mai #708 Skrevet 7. mai Har noen små drivhus på pallekarmer. I løpet av sommeren starter jeg nye jordbærplanter av avleggere og sent på høsten settes alt i pallekarmene for overvintring. Siden det er glass over kommer plantene i gang mye raskere enn det de ellers ville ha gjort på våren og i går flyttet jeg de siste plantene, noen blomstrer allerede, til jordbærbedene slik at pallekarmene blir klare for chili som jeg har der på sommeren (for tidlig å sette ut chili ennå). Det er veldig lett å lage egne jordbærplanter av avleggere og selv synes jeg det blir vel dyrt å kjøpe nye når man trenger mange. I år var det ca 40 planter som er brukt til å bytte ut gamle. En plante varer 2-3 år før den bør byttes. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #709 Skrevet 7. mai Jeg har vel ikke akkurat bitt i gresset, men jeg har startet plenklipp - til tross for "no mow may". Gressklipperen slet litt med hvor langt det har blitt noen steder. Skal herde litt på noe av det jeg har sådd i dag, og vurderer enda mer å kjøpe drivhus til pallekarmer etter å ha lest @skrue sin kommentar. Har to ubrukte pallekarmer i garasjen, men jeg er usikker på om jeg klarer å få rette vinkler så jeg kan plassere et oppå. @skrue har du bare lokk, eller drivhus med sider? Jeg har sett på begge deler uten å klare å bestemme meg. Epletreet Filippa er i bakken (skjedde i går), og hun har fått mye god jord rundt seg. Krysser fingre for at hun trives. Anonymkode: 8983c...19b
Dyp pust Skrevet 7. mai #710 Skrevet 7. mai Nå er alle georginene i jorda, og to av de jeg satte ut for først har begynt å spire, to er antageligvis døde så jeg har allerede bytta dem ut med nye. Jeg har hage på Vestlandet og det blåser så fælt for tida at jeg syns synd på plantene. Jeg tror ikke chili ute vil fungere her? Noen som har erfaring med det? Salatene som står i den firkanta boksen jeg fikk forslag om for en stund siden kommer veldig fint! Siden kassa er ganske stor har jeg ikke fylt opp jord så høyt så plantene er beskytta av kanten på boksen. Litt tidlig å si selvfølgelig, men det spørs om ikke den vil bli årets innkjøp.
Krinoline Skrevet 7. mai #711 Skrevet 7. mai Har begynt tilvenning til utelivet for georginene, så himla tungt å bære inn og ut at utetimene blir i lengste laget, antakelig. Tar dem inn på kvelden. Så har jeg trimmet gresskanter og planlagt innkjøp til stort nytt surjordsbed.
skrue Skrevet 7. mai #712 Skrevet 7. mai (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vel ikke akkurat bitt i gresset, men jeg har startet plenklipp - til tross for "no mow may". Gressklipperen slet litt med hvor langt det har blitt noen steder. Skal herde litt på noe av det jeg har sådd i dag, og vurderer enda mer å kjøpe drivhus til pallekarmer etter å ha lest @skrue sin kommentar. Har to ubrukte pallekarmer i garasjen, men jeg er usikker på om jeg klarer å få rette vinkler så jeg kan plassere et oppå. @skrue har du bare lokk, eller drivhus med sider? Jeg har sett på begge deler uten å klare å bestemme meg. Epletreet Filippa er i bakken (skjedde i går), og hun har fått mye god jord rundt seg. Krysser fingre for at hun trives. Anonymkode: 8983c...19b Jeg har drivhus i klassisk stil. Formet som et hus med glass på alle sider og i toppen. Ikke verden stødigste konstruksjon, men drivhus er ikke akkurat alltid kjent for å være det. Jeg tar av takene på vinteren og lagrer i garasje. Der ser altså ut som dette https://www.bauhaus.no/veksthus-for-scene-krage-ekskl-glass-aluminium-120cm Kan legge til at mine pallekarmer står på et sted i hagen der det ikke er mye jord under så jeg bruker to karmer i høyden. Endret 7. mai av skrue
Ms. Steele Skrevet 7. mai #713 Skrevet 7. mai I dag har jeg sådd blomsterfrø av kornblomst og ringblomst som jeg har fått fra WWF.
Perine Skrevet 7. mai Forfatter #714 Skrevet 7. mai (endret) Det ble lite utejobbing i dag, men løvetannen lyser jo gult og flott opp i det lange, grønne gresset, som venter på gresslipperen. Jeg tok bilde av den ene rhododendroen min da jeg gikk forbi i dag. Endret 7. mai av Perine 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #715 Skrevet 7. mai skrue skrev (3 timer siden): Jeg har drivhus i klassisk stil. Formet som et hus med glass på alle sider og i toppen. Ikke verden stødigste konstruksjon, men drivhus er ikke akkurat alltid kjent for å være det. Jeg tar av takene på vinteren og lagrer i garasje. Der ser altså ut som dette https://www.bauhaus.no/veksthus-for-scene-krage-ekskl-glass-aluminium-120cm Kan legge til at mine pallekarmer står på et sted i hagen der det ikke er mye jord under så jeg bruker to karmer i høyden. Takk for at du deler/informerer. Jeg har sett på et lignende hos jemogfix. Jeg har satt 3 karmer i høyden på grus bak garasjen med litt urter, løk og jordskokk i , men jeg har også 2 karmer jeg ikke har tatt i bruk ennå i garasjen. Da kanskje jeg ender med et lignende drivhus på toppen. Jeg har plass i garasjen til å sette toppen inn om vinteren 👍 Anonymkode: 8983c...19b
Dyp pust Skrevet 8. mai #716 Skrevet 8. mai Jeg må bare vise hvordan den ser ut, den firkanta boksen min 😊 Her er det rødbeter, salat, reddik og spinat. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #718 Skrevet 8. mai Hentet klappkasser på Rema etter at noen nevnte det som en mulighet på ei Facebookgruppe. Så mye lettere for å flytte planter rundt! En liten snartur på et hagesenter for å få tak i ei julerose ble til litt mer, så det begynner å bli snaut med plass! Anonymkode: 48a80...ebb 2
Amossa Skrevet 9. mai #719 Skrevet 9. mai Har ikke gjort noe i hagen i år, jeg.... Og nå drar jeg på 1 mnd ferie til varmere strøk, så ugresset får virkelig frie tøyler framover. Svigerdatter skal passe inneplanter, så i dag har jeg plantet priklinger i større potter. Har over 30 pelargonier og tårer inne, og mange frøplanter som ikke er blitt så store enda. Her er det enda fare for nattefrost, så ingen av de små blomsterbarna skal ut før jeg kommer tilbake. Men da setter jeg i gang for fullt! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #720 Skrevet 10. mai Heiv ut 84 Pelargoniar tidligere i uka - satser på siste nattefrost er over, de tåler uansett en minusgrad eller to ei enkel natt, alle tomatene ut i drivhus i dag mange rett i jord resten pottes om litt etter litt fremover. Vurderer plante ut georiginene og bønnene i dag eller i morgen, får se hva jeg orker- uka har vært lang med litt for mye jobbing Anonymkode: ab0e7...4e2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå