Lucille Skrevet 15. oktober #341 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den var flott. Ser de selger en stor og dyr i vedlikeholdsfri krukke hos plantespesialisten. Det står at den er hardfør til H5, så jeg vil anta at den kan overleve i en stor krukke hos deg? (Tror du bor i en mildere sone?) https://www.plantespesialisten.no/products/vingebeinved-compactus-flerstammet-skjermform Anonymkode: 8983c...19b Hva i all verden? er det et ferdig utvokst tuntre???!!!! Fantastisk!! Men det var ett rett under på salg til litt over 500 kroner. Det var mer min prisklasse. Hvem er det jeg tror jeg lurer? Jeg kommer jo til å kjøpe det..... 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #342 Del Skrevet 15. oktober Raka løv i går kveld og igjen i morges, etter 20 min så ser det ut som om jeg ikke har gjort noe.😬😭 Drittlei jeg!!!😩 Anonymkode: b3a54...bd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #343 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Raka løv i går kveld og igjen i morges, etter 20 min så ser det ut som om jeg ikke har gjort noe.😬😭 Drittlei jeg!!!😩 Anonymkode: b3a54...bd2 På plenen bruker vi den gamle manuelle gressklipperen så lenge det ikke er helt umulig gjørmete å kjøre den. Fuktig løv går som regel fint. Setter på høyeste innstilling, klipper bladene i filler og lar dem ligge som jordforbedring. Helt borte til våren. 🍂 Anonymkode: 8aa86...b01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #344 Del Skrevet 15. oktober Har siste dagene endelig fått flyttet restene av en gammel kompost som har ligget «glemt» bakerst i hagen. Måtte det for å komme til noen trær som skal felles så snart vi orker. Nå er jeg velsignet med store mengder nydelig kompostjord som jeg har fordelt ut over kjøkkenhagen og under busker 🥰. Og ikke minst nå kan jeg starte planleggingen av hva området med komposten og trærne skal brukes til 😃. Må bli noen busker for å dekke for innsyn. Har fått litt lyst på hasselnøtter etter å ha sett på Det gode bondeliv på NRK. Skal kose meg i tenkeboksen hele vinteren. Anonymkode: 8aa86...b01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #345 Del Skrevet 15. oktober Jeg gikk på en hagesentersmell forrige dagen, og har dermed pådratt meg et par problemer som må plantes. Men det er vanskelig når det blir så tidlig mørkt 😭 ..men jeg elsker gode kjøp, og skal nok helst innom et senter i løpet av helga også. Sånn tilfelle det skulle være noe mer der som frister 😁 I dag har jeg fortsatt høstryddinga. ikke raking, det kommer nok snart, men rydding inn av saker og ting. Har et par busker jeg lurer på om bør pakkes inn også. Og noen trær i krukker som er nye av året. Tror jeg skal dra de inn under tak. Men der vil de ikke isoleres av snø - om det skulle komme snø. Usikker på hva som er lurest 🤔 Anonymkode: 8fed0...821 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #346 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): På plenen bruker vi den gamle manuelle gressklipperen så lenge det ikke er helt umulig gjørmete å kjøre den. Fuktig løv går som regel fint. Setter på høyeste innstilling, klipper bladene i filler og lar dem ligge som jordforbedring. Helt borte til våren. 🍂 Anonymkode: 8aa86...b01 Det har ikke jeg da😬 Anonymkode: b3a54...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #347 Del Skrevet 16. oktober Jeg har akkurat betalt for en pakke med diverse krokus, villtulipaner og snøklokker fra hageglede. Så planen neste uke er klar 😂 Anonymkode: 8983c...19b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #348 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 22.23): Jeg gikk på en hagesentersmell forrige dagen, og har dermed pådratt meg et par problemer som må plantes. Men det er vanskelig når det blir så tidlig mørkt 😭 ..men jeg elsker gode kjøp, og skal nok helst innom et senter i løpet av helga også. Sånn tilfelle det skulle være noe mer der som frister 😁 I dag har jeg fortsatt høstryddinga. ikke raking, det kommer nok snart, men rydding inn av saker og ting. Har et par busker jeg lurer på om bør pakkes inn også. Og noen trær i krukker som er nye av året. Tror jeg skal dra de inn under tak. Men der vil de ikke isoleres av snø - om det skulle komme snø. Usikker på hva som er lurest 🤔 Anonymkode: 8fed0...821 Tenker det er veldig avhengig av hvordan vinteren blir, og det vet jo ingen av oss enda 😂. Kanskje beskytte med jute/fiberduk under taket? Og så være obs på de kommer til å trenge vann tidligere enn krukker som ikke står under tak. Anonymkode: 8aa86...b01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 21. oktober #349 Del Skrevet 21. oktober (endret) 🌬️Gruer meg til å se hva som er igjen av veksthuset etter en natt med forferdelig ødeleggende vind. Dett er festet med kroker og tau, men det har revet seg løs. Tenker det er filler igjen av plasten, glidelåsene er splittet, og ale er vel på halv tolv…🫣😟Rasert kvisthaug må nok rakes sammen igjen. 🦺❗️💯 Endret 28. oktober av Wonders 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 21. oktober #350 Del Skrevet 21. oktober Måkt vekk en kubikk med elgmøkk som en eller en anna tafatt elgfaen har lagt tur seg mens jeg var borte i 20 min nå i sta. Klarte jo å tråkke i det i mørket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 21. oktober #351 Del Skrevet 21. oktober Jeg har kastet alle blomkarsene, nå hadde de gjort sitt for i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 21. oktober Forfatter #352 Del Skrevet 21. oktober Wonders skrev (18 timer siden): 🌬️Gruer meg til å se hva som er igjen av veksthuset etter en natt med forferdelig ødeleggende vind. Dett er festet med kroker og tau, men det har revet seg løs. Tenker det er filmer igjen av plasten, glidelåsene er splittet, og ale er vel på halv tolv…🫣😟Rasert kvisthaug må nok rakes sammen igjen. 🦺❗️💯 Å stakkars deg.. håper ikke det var så ille som du fryktet 💙 værmeldingen for vestlandet og oppover, så skummel ut i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #353 Del Skrevet 22. oktober Ingenting i dag så lenge stormen Ashley herjer. Jeg får se om jeg får ta meg en tur ut på torsdag når vinden løyer. Anonymkode: 43c93...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #354 Del Skrevet 22. oktober I dag er planen å sette de siste løkene. Jeg ser at jeg muligens gikk litt amok med bestilling av hvitløk, trenger man virkelig 8 forskjellige i en villahage med begrenset plass? Jeg håper nesten at rådyrene rydder opp litt. I år har de fullstendig renset bedene mine for vårløk og rødbeter, og jeg burde sannsynligvis få litt kjøtt av de lokale jegerne for å ha smaksatt årets fangst😅 Jeg skal også gjøre klar stauder som skal overvintre i potter og kanskje dra på gartneriet og kjøpe noen meter hekk på tilbud. Jeg har leiebil, så jeg er litt usikker på om jeg tar sjansen😂 Anonymkode: 2c6f3...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #355 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): I dag er planen å sette de siste løkene. Jeg ser at jeg muligens gikk litt amok med bestilling av hvitløk, trenger man virkelig 8 forskjellige i en villahage med begrenset plass? Jeg håper nesten at rådyrene rydder opp litt. I år har de fullstendig renset bedene mine for vårløk og rødbeter, og jeg burde sannsynligvis få litt kjøtt av de lokale jegerne for å ha smaksatt årets fangst😅 Jeg skal også gjøre klar stauder som skal overvintre i potter og kanskje dra på gartneriet og kjøpe noen meter hekk på tilbud. Jeg har leiebil, så jeg er litt usikker på om jeg tar sjansen😂 Anonymkode: 2c6f3...9be Presenning er tingen! Når jeg tenker meg om burde jeg ha en liggende permanent i bilen min. Har fremdeles litt stauder og løk som burde i jord, og løv som skulle vært blandet ned i krukker og spredd over bed. Jaja, det får bli når det blir. Lurer veldig på hva jeg skal gjøre med noen juleroser jeg kjøpte nettopp. Ut i hagen som staude nå? Overvintre i hagestua og plante ut til våren? De er sikkert så rotsnurra at jeg må flise dem opp med saks for at de skal ha noen sjangs til å etablere seg. Anonymkode: 48a80...ebb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #356 Del Skrevet 24. oktober Her har jeg fått snøklokker og høstkrokus i jorda i dag. Jeg har også gravd opp litt gress mellom en svarthyll og en syrin. Der skal jeg sette løk i morgen. Botaniske tulipaner og krokus. Kaprifolen overrasker med en avskjedsblomst. Jeg trodde den hadde gjort sitt i år. Anonymkode: 8983c...19b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. oktober #357 Del Skrevet 24. oktober Brukt en sånn løvblåser for å fjerne masse blader, men det ene treet har ikke felt sine blader så det blir en runde til eller to 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #358 Del Skrevet 24. oktober Peanut skrev (18 minutter siden): Brukt en sånn løvblåser for å fjerne masse blader, men det ene treet har ikke felt sine blader så det blir en runde til eller to 😬 Her fiksen Ashley det, men de fleste trærne mine har masse blader fremdeles. Prydkirsebærene har knapt mistet et eneste blad enda, og gleder oss med fantastiske farger😍 Ellers har jeg tratt krukker med flerårige vekster under tak, med unntak av noen som var altfor store. Jeg har fått satt de siste løkene og hengt opp fuglematen, så nå kan vinteren komme. Anonymkode: 2c6f3...9be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 24. oktober #359 Del Skrevet 24. oktober Jeg har planta flere typer tulipaner div høstløk, og stauder. Plantasjen hadde tilbud på høstløk, og så fant jeg et helt brett med stauder til bare 100 kr et annet sted. Tidligere denne måneden kjøpte jeg ti forskjellige typer roser på salg på plantasjen til 20 kr stk!! og har plantet disse. I rosa,gult,rødt, hvitt osv ! Pluss et kirsebær tre på 70% salg..!!.. Utrolig jeg fikk plass til alt. og er veldig spent på hvordan det vil se ut til våren.. ( adhd og tar litt av på høstsalget men i år tok jeg ordentlig av altså. ) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 24. oktober #360 Del Skrevet 24. oktober Og så har jeg skrubba plattingen og dekket over i hagen med bark da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå