Gå til innhold

Øvelseskjøring med noen som muligens har tatt narkotika samme uka!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal øvelseskjøre med en nevø. Han har innrømmet og prøvd diverse narkotiske stoffer, men at han ikkr bruker noe. Ryktene sier at han feks røyker hasj ganske ofte.
Har kjørt med han et par ganger, har sett an å han ser ikke ut til å ha tatt noe da. MEN om det skulle skje at vi kom i en ulykke etc og han skal testes, hva er konsekvensene for meg når jeg er uviten!? og han evt har sagt han er nykter før turen?? Kan jo ikke akuratt kjøpe masse narkotester og teste han hver tur heller. Det er kun jeg som kan øvelseskjøre med han, foreldrene har ikke lappen, og det er ikke annen familie som har hatt lappen lenge nok.

Anonymkode: 303f1...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du mistenker rus, og øvelseskjører med han, så kan du bli dømt for ruskjøring.

Du er ansvarlig for å sørge for at personen du overlater bilen til er edru/nykter. Dersom dere blir stoppet og politet mistenker rus, så vil de kunne ta beslag i ditt førerkort, du regnes også som fører i en slik situasjon.

Anonymkode: f4fd7...e9c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger jo ikke å øvelseskjøre med ham hvis han stadig driver å ruser seg. Da skal han uansett ikke ha lappen. 

Og du kan jo ikke si at du er uviten når du vet om det. 

Anonymkode: 8f50b...20b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...