Gå til innhold

Kan jeg klage på støy fra en restarant??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er ei 25 år gammel jente som har flyttet inn til et kollektiv på Majorstuen i Oslo. Bygninga i seg selv er ganske gammel og dermed er det lett å bli påvirket av støy som kommer inn til bakgården vår. Alle vinduene vår er rettet mot denne båkgården som vi da deler med en restarant som bråker ekstremt mye både i hverdagene og i helgene. Alle i kollektivet har blitt vekket alle tider i døgnet fra kl 05:00 til kl 01:00. Dette er ekstremt irriterende og jeg blir da usikker på hvordan jeg skal håndere situasjonen. Det er en restarant og selvølgelig må de få lov til å gjøre sitt, jeg bare synst ikke det skal være nødvendig å bråke sååååå mye i generelle stille tiden for Oslo. Jeg håper det er noen som har noe råd for meg her da jeg begynner å bli veldig lei. 

Tusen takk på forhånd! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
vanjayp skrev (44 minutter siden):

Hei dere!

Jeg er ei 25 år gammel jente som har flyttet inn til et kollektiv på Majorstuen i Oslo. Bygninga i seg selv er ganske gammel og dermed er det lett å bli påvirket av støy som kommer inn til bakgården vår. Alle vinduene vår er rettet mot denne båkgården som vi da deler med en restarant som bråker ekstremt mye både i hverdagene og i helgene. Alle i kollektivet har blitt vekket alle tider i døgnet fra kl 05:00 til kl 01:00. Dette er ekstremt irriterende og jeg blir da usikker på hvordan jeg skal håndere situasjonen. Det er en restarant og selvølgelig må de få lov til å gjøre sitt, jeg bare synst ikke det skal være nødvendig å bråke sååååå mye i generelle stille tiden for Oslo. Jeg håper det er noen som har noe råd for meg her da jeg begynner å bli veldig lei. 

Tusen takk på forhånd! 

Restaurant (beklager, men måtte bare korrigere 🤭)

Anonymkode: 08bbb...1c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken støy er det? Fra gjester? Uteservering? Personalet?

Anonymkode: 891f9...fee

Skrevet (endret)

Det er mer det de frakter inn til restauranten og ansattene som snakker høyt.  Gjestene er ikke et problem men er mer at de ruller sånn metal vogner som bråker veldig. 

Endret av vanjayp
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken støy er det? Fra gjester? Uteservering? Personalet?

Anonymkode: 891f9...fee

4 minutter siden, vanjayp said:

Det er mer det de frakter inn til restauranten og ansattene som snakker høyt.  Gjestene er ikke et problem men er mer at de ruller sånn metal vogner som bråker veldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken restaurant er det som har åpent midt på natta og ruller rundt med metallvogner kl 04?

Anonymkode: 0732f...f2a

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken restaurant er det som har åpent midt på natta og ruller rundt med metallvogner kl 04?

Det står at de er kun åpen fra 15-23 men jeg tror de også leverer lunsj til selskaper osv og dermed begynner ganske tidlig... men synst ikke de trenger å begynne SÅ tidlig kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får snakke med dem da. 

Er jo ingen grunn til at de skal ut med varer eller noe midt på natta, så mest sannsynlig kan de endre litt på rutiner. Eller så må du flytte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...