Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt flått vaksine her?

bivirkninger?

Anonymkode: b91ab...5df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

som om jeg hadde slått meg litt på armen. Minimalt. 

Var ute og løp mindre enn 24 timer senere og fikk relativt sterke nakkesmerter og hodepine. 

det var det hele 

Anonymkode: 00455...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg også kunne ta den. Har flått til og med i gårdsrommet og hagen. Må sjekke hele kroppen hver dag.

Anonymkode: a5bf7...57a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle ønske jeg også kunne ta den.

hvofor skulle du ikke kunne det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvofor skulle du ikke kunne det? 

Det er en levende vaksine som jeg som får immunterapi (og skal få det resten av livet) derfor ikke kan ta. Smører meg istedenfor med en krem som insekter, deriblant flått, visstnok ikke liker.

Anonymkode: a5bf7...57a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

derfor ikke kan ta.

aha forstår. 

Men vet du hva - jeg vet ikke om det lønner seg egentlig - man får bare beskyttelse mot det ene men ikke mot det andre. Derfor må man likevel passe på at man ikke blir bitt. Kan ikke helt huske hva som er hva. Vet bare at det fremdeles er en risiko selv med vaksinen. 

AnonymBruker
Skrevet

Merket ingenting. Men vil du ta den nå er du bt ute for denne sesongen. Det er tre doser som skal tas og to av dem anbefales tatt før sesongen for å være beskyttet.

Anonymkode: 79cb7...fe2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

aha forstår. 

Men vet du hva - jeg vet ikke om det lønner seg egentlig - man får bare beskyttelse mot det ene men ikke mot det andre. Derfor må man likevel passe på at man ikke blir bitt. Kan ikke helt huske hva som er hva. Vet bare at det fremdeles er en risiko selv med vaksinen. 

Vaksinen beskytter mot tbe som smitter umiddelbart. Borrelia smitter etter 24-48 timer så der har msn mer tid på seg. 

Anonymkode: 79cb7...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...