Gå til innhold

Liker ikke folk fra Oslo og omegn Hedmark og Oppland?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sier fortsatt Hedmark og Oppland selv om det heter Innlandet nå. Jeg skjærer ikke alle over en kam, men jeg har oppgjennom snakket med en del folk fra Oslo og de har syntes jeg har rar dialekt (er fra et lite sted i Hedmark/ og de skjønte ikke at jeg orket og bo på i et så dritkjedelig sted. 

Hva synes dere Oslofolk her inne om Hedmark og Oppland?

Anonymkode: e594d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere Oslobeboer og folk er folk hvor de enn kommer fra. 
Heller de Oslofolkene du har snakket med som er sære  D4A73A88-D53D-404E-B848-C1DD87A2C922.gif.2d15659020b94eb892fd2e6739ca5103.gif

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ikke folk fra Hedmark og Oppland. Uslige og rare folk, er ikke rart at Innlandet er fylket med lavest gjennomsnittsinntekt.

Anonymkode: 9c4c9...8a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer også på hvordan folk kan trives på bittesmå steder. Det betyr ikke at jeg har noe i mot området som sådan. Jeg er glad i Helgelandskysten, men skjønner ikke hvordan folk kan bo der. Elsker Femundsmarka, men igjen, skjønner ikke hvordan man klarer å bo der.

Anonymkode: 0bf91...ca5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker ikke folk fra Hedmark og Oppland. Uslige og rare folk, er ikke rart at Innlandet er fylket med lavest gjennomsnittsinntekt.

Folk er forskjellige der akkurat som andre steder i landet. Og Dialekten og væremåten gjør ikke folk mindre intelligente.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En av årsakene til det er at de faktisk produserer maten du har på border, er der treverket og mye av materialer til å bygge din og andres bolig.

Innlandet er en jordbruk og skog fylke. Og da har en ofte lavere inntekt.

Men samtidig har vi og en av industrien som øker mest

Anonymkode: f5dc2...6d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer også på hvordan folk kan trives på bittesmå steder. Det betyr ikke at jeg har noe i mot området som sådan. Jeg er glad i Helgelandskysten, men skjønner ikke hvordan folk kan bo der. Elsker Femundsmarka, men igjen, skjønner ikke hvordan man klarer å bo der.

Anonymkode: 0bf91...ca5

Er fra et lite sted. Vokst opp i skogen omtrent, men verdens fineste sted synes jeg, men folk er jo forskjellige. Men er jo butikker i sentrum og man kan reise til nærmeste by eller tettsteder for å handle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er fra Oslo og liker folk fra hele Norge. Har selv familie fra Oppland, og har vært der mye i oppveksten.

Så må man jo huske på at mange av de som bor i Oslo faktisk kommer fra andre steder i landet. Det kan jo være de tar med seg "hatet" fra eget hjemsted og uttrykker dette. En på jobben hater nordlendinger, og er nordlending selv. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, man skal ikke skjære alle over en kam, og det finnes sikkert masse hyggelige oppegående folk fra innlandet. Hvis det er lov og generalisere litt, altså snakke ut fra egen erfaring, så er ikke folk fra innlandet mine favorittfolk nei. De røyker, harryhandler , « tror ikke på global oppvarming « og er forbanna på at de må betale bompenger i Oslo. De fra innlandet jeg innimellom må omgås er folk jeg ikke har noe til felles med. De snakker mye dritt om Oslo og da, og « kaffelattedrikkerne « ( må finne på nytt altså) og alle i Oslo er narkomane osv. 

Anonymkode: 1aed0...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk er forskjellige der akkurat som andre steder i landet. Og Dialekten og væremåten gjør ikke folk mindre intelligente.

Nettopp! Men du liker ikke folk fra Oslo og omegn. De er også forskjellige som andre steder i landet.

Innlegget ditt vitner ikke akkurat om høy intelligens.

Anonymkode: 7b4e1...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Halvparten av de som bor i Oslo er innflyttere. 

Anonymkode: 3ef46...624

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp! Men du liker ikke folk fra Oslo og omegn. De er også forskjellige som andre steder i landet.

Innlegget ditt vitner ikke akkurat om høy intelligens.

Anonymkode: 7b4e1...824

Joda, kjenner da folk derfra som jeg liker også. Men nå snakket jeg om de som hadde noe imot Hedmark og Oppland. Men jeg er nok ikke en person som misliker fok kun fordi de er fra Oslo foreksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, man skal ikke skjære alle over en kam, og det finnes sikkert masse hyggelige oppegående folk fra innlandet. Hvis det er lov og generalisere litt, altså snakke ut fra egen erfaring, så er ikke folk fra innlandet mine favorittfolk nei. De røyker, harryhandler , « tror ikke på global oppvarming « og er forbanna på at de må betale bompenger i Oslo. De fra innlandet jeg innimellom må omgås er folk jeg ikke har noe til felles med. De snakker mye dritt om Oslo og da, og « kaffelattedrikkerne « ( må finne på nytt altså) og alle i Oslo er narkomane osv. 

Anonymkode: 1aed0...75a

Harryhandler gjør jeg, men holder meg unna røyk og alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker på hvor det er, så vet derfor ikke om jeg liker dem. 

Anonymkode: 92043...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg sier fortsatt Hedmark og Oppland selv om det heter Innlandet nå. Jeg skjærer ikke alle over en kam, men jeg har oppgjennom snakket med en del folk fra Oslo og de har syntes jeg har rar dialekt (er fra et lite sted i Hedmark/ og de skjønte ikke at jeg orket og bo på i et så dritkjedelig sted. 

Hva synes dere Oslofolk her inne om Hedmark og Oppland?

Men kjære deg vi fra Oslo elsker folk fra Hedmark og Oppland, det er folk fra Rauma vi hater! 👀

Anonymkode: e089a...9f4

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oslofolk (de som er født og oppvokst der)  ser ned på alle folk utenfor ring 3, gammelt nytt.

Anonymkode: 309b9...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oslofolk (de som er født og oppvokst der)  ser ned på alle folk utenfor ring 3, gammelt nytt.

Anonymkode: 309b9...c0f

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (1 time siden):

Liker ikke oslofolk. Bor i hedmark

Skule til å si det. Det er vel mer omvendt. Folk i bygdene rundt hater Oslo, oslofolk tenker lite på de.

Anonymkode: 6d6c2...7a3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...