AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #21 Skrevet 26. mai 2024 Elsker hagen min. Den er fristed, rekreasjon og hobby. Uten den hadde livet mitt vært fattigere. Hater å sitte i parker med langt til kjøleskap, toalett og masse folk overalt. Vil jeg uten for tomtegrensen går jeg heller på fjellet, i skogen eller er på vannet. Har brydd meg om biologisk mangfold lenge før det ble allmennkunnskap og har en hage som tilgodeser mange andre enn mennesker 🐛🐜🦟🐦⬛ Anonymkode: fcc0d...8c3 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #22 Skrevet 26. mai 2024 Vi har ett mål tomt og har ikke plen. Har masse stauder, busker og trær i stedet. Har småfugler, pinnsvin, frosk og rådyr i hagen. Her en kveld kom det også en rev. Er ikke så glad i rådyrene, men vakre er de! Jeg sitter aldri rolig i hagen, men pusler med mitt. Heldigvis er den ganske vedlikeholdsfri. Dyrker grønnsaker og frukt og er nesten selvforsynt sensommer og høst. Anonymkode: dbb24...933 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #24 Skrevet 26. mai 2024 Det er mange fine beskrivelser av hvorfor folk er glad i hagen sin her. Kan ikke annet enn å slutte meg til! 🥰 Men jeg er enig med TS at det er fryktelig mye plen i norske hager. Selv har jeg unngått plen helt. Vil heller bruke plassen min på ting som gir meg glede. Anonymkode: e0549...48c 1 5
katties Skrevet 26. mai 2024 #25 Skrevet 26. mai 2024 Evner du ikke å se at noen faktisk LIKER hagearbeid, eller bare ha masse plass å gå på? Ha MULIGHETEN til å plante noe, sette opp et ekstra hus, eller ting til barna...?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #26 Skrevet 26. mai 2024 For meg er hagen selve livet Når jeg er i hagen får jeg energi og motivasjon, elsker å få jord på henda! Det er ren og skjær medisin og se ting vokse! På jobb blir jeg sliten med en gang nesten, i hagen kan jeg drive i mange timer uten å tenke på tid og sted. Anonymkode: f691e...28c 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #27 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Egentlig helt enig. hagen må ryddes, klippes gress, holdes fin hele tiden. Føler det er som du sier oppskrytt. Holder så lenge man kan ha en trampoline og 2-4 stoler der. Foreldrene mine mener man bør ha stor hage, parkering til 10 biler og masse sitteplasser ute og inne. Men 99% av tiden er det kun de to som er hjemme i den store Hagen. Anonymkode: ab91d...023 Men de liker det kanskje da Jeg elsker den store hagen vår, og liker at det er god plass til biler når vi har besøk. Vi er forskjellige, så å «gjøre narr»(i mangel av et bedre ord) av at dine foreldre er alene 99 prosent av tiden, synes jeg er respektløst av deg hvis de liker det sånn. Anonymkode: de02d...cfd 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #28 Skrevet 26. mai 2024 Her spiser jeg svært sjelden i hagen,da jeg rett og slett ikke gidder å bære mat og utstyr ned trappen og ut i hagen. Men koser meg ellers med den lille hagen vår. Men jeg bruker hagen svært lite nå som det er så varmt fordi jeg mangler skygge. Anonymkode: 5a279...dad
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #29 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså jeg sier selvsagt ikke neitakk til en liten hageflekk. Men hvis jeg noengang skal kjøpe et hus skal det være en liten hage. Man trenger ikke mer enn at det er plass til en trampoline, evt en badebalje. Den viktigste Hagen er grøntområder som parker og skog. Hvis man f eks bor på Bøler har man skogen som hage. Bor man på Smestad har man Frognerparken. Bor man på Bygdøy har man skogen og stranden. Store hager er bortkastet plass. Og de fleste med litt penger betaler noen for gjøre jobben. Hagearbeid er kjipt. Og gressplener har null verdi for naturen. De ødelegger naturen. Best å begrense seg litt. Hvis man derimot dyrker ting er det noe annet. Anonymkode: 84786...c59 Øh, oppskrytt? Det handler jo om interesse og heldigvis har ikke alle samme interesser. Det du ser på som kjip jobb er for meg rekreasjon og kos. I dag har jeg klipt hekk, klippet gress, flyttet stauder, laget nytt bed, lagt fine plenkanter på gamle bed, fjernet løvtann og kosta plattingen i hagen. Verdens beste dag for meg. Ingenting jeg heller vil enn å jobbe i hagen og se hvor vakkert det er. Anonymkode: 75930...8bf 2 1
spinner Skrevet 27. mai 2024 #30 Skrevet 27. mai 2024 Ikke kjempefan av hagearbeid, men egen hage er jo suveren garanti for avstand til nabobygg og vei.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #31 Skrevet 27. mai 2024 spinner skrev (2 timer siden): Ikke kjempefan av hagearbeid, men egen hage er jo suveren garanti for avstand til nabobygg og vei. Her deler jeg hekk med naboen da jeg bor i rekkehus. Anonymkode: 5a279...dad
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #32 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ord fra en som er for fattig til å eie en skikkelig hage. Anonymkode: 0b27f...39f Jeg er ikke TS, men jeg føler litt det samme. Vi har hage og vi bruker den overhode ikke. Vi bruker terrassen og det er det eneste. Hagen er bare mye jobb. Hører om lignende opplevelse fra mange. Så vi er forskjellige. Noen elsker det, mens andre ikke gjør det. Anonymkode: 4bc7e...79b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #33 Skrevet 27. mai 2024 Delvis enig. En velstriglet kjøpeplen pent rullet ut bak en rad thujabusker med den sedvanlige svarte plasten med bark oppå er ikke noe jeg er veldig begeistret for. Det er arbeidskrevende å vedlikeholde, ubrukelig for insektene og kjedelig å se på. En hage med pallekarmer og kompostbinge er drømmen, og det har jeg delvis oppnådd. Kompostbinge og pallekarmer er i boks, men store områder av hagen er dekket av sørpemyr og steinrøys, og vanskelig å få gjort noe med. Anonymkode: c713a...13b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #34 Skrevet 27. mai 2024 Hagearbeid er i alle fall oppskrytt Savner livet i leilighet Anonymkode: bd17d...81a
Fighter83 Skrevet 27. mai 2024 #35 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså jeg sier selvsagt ikke neitakk til en liten hageflekk. Men hvis jeg noengang skal kjøpe et hus skal det være en liten hage. Man trenger ikke mer enn at det er plass til en trampoline, evt en badebalje. Den viktigste Hagen er grøntområder som parker og skog. Hvis man f eks bor på Bøler har man skogen som hage. Bor man på Smestad har man Frognerparken. Bor man på Bygdøy har man skogen og stranden. Store hager er bortkastet plass. Og de fleste med litt penger betaler noen for gjøre jobben. Hagearbeid er kjipt. Og gressplener har null verdi for naturen. De ødelegger naturen. Best å begrense seg litt. Hvis man derimot dyrker ting er det noe annet. Anonymkode: 84786...c59 Jeg har lyst til å kose meg med å gå rundt naken i min hage, sole meg naken på plattingen o.l, plante noen epletrær mm i bakken, ha en bålpanne jeg kan brenne ved oppi også sitte å kose meg ved denne når jeg føler for det + kunne henge opp en hengekøye mellom 2 trær. Jeg har nok litt andre behov for hagen min enn deg tror jeg😅 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #36 Skrevet 27. mai 2024 Du virker som ei rar byjente som ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: 6f3cd...444 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #37 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): men igjen så handler det om interesse Nettopp ! Man må ha interesse for hage/hagearbeid og grønne fingre. For oss som ikke har det, blir hagen seende ut deretter. Blir bare en forbanna sur plikt. En blomsterkasse på balkongen er meer enn nok for meg. Legger heller tid og penger på andre ting. Anonymkode: 44e26...773 1
lillevill Skrevet 27. mai 2024 #38 Skrevet 27. mai 2024 Jeg har en liten hage her og elsker å plante. Det er innmari avslappende å sitte å se på hagen når jeg tar morgenkaffen min. Men andre liker andre ting. Feks nyhetene. Det handler om preferanser og interesser.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #39 Skrevet 27. mai 2024 Hage som i gressplen og busker er oppskrytt. Jeg kan ikke fordra hagearbeid, så i år skal plenen og buskene bort. Blomsterbedet får stå, frukttrærne og bærplantene skal "felles inn". Alt blir terrasse, og steinheller (eller lignende) til trampoline og basseng (bare noe billig oppblåsbare greier til ungene), og jeg tror også det blir der bær og frukttrær felles inn, men både det og terrasse går bra akkurat der. Trampolina skal sannsynligvis også felles ned, og når barna er store nok, så blir det nok enten en dam med fontene evt. "øylandskap" eller annet der, kanskje en passende fisk eller tre, eller vi lager et mer ordentlig basseng. Jeg er lei av å trimme busker, lei av å klippe plen. Jeg er lei av å trimme fruktrær og sånt også, men noe må man tåle for den luksusen det er å ha frukt og bær såpass tilgjengelig - og gratis. Blomsterbedene blir til dyrking av jordbær, mais (nei, ikke popcorngress), sukkererter og litt sånt, og så blir det blomsterkasser og potter til blomster. Anonymkode: 3ea3c...7a6
Rødstrupa Skrevet 27. mai 2024 #40 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg savner hage.Sitte på en varm veranda uten å ha mulighet til å holde på med blomster. Nei det er virkelig triste saker. Jeg savner hage🏡🏡 Anonymkode: 7e2c1...ed5 Skaff noe krukker du kan ha på gulv, i høyde/espalje så får du en liten frodig oase likevel🤗❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå