Gå til innhold

Visste du at du skal holde fartsgrensen ved forbikjøring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe 100% av alle sjåfører har brutt 😅

Anonymkode: 58683...c5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja? Jeg har faktisk lappen og det lærte vi på kjøreskolen.

Anonymkode: ab56d...e5c

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvsagt skal man det. Holder bilen foran deg fartsgrensen, så er det ikke behov for å kjøre forbi.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt gjelder fartsgrensene

Anonymkode: 2b64c...995

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det lærer man på kjøreskolen. Det er også sunn fornuft. Og nei, ikke alle har brutt denne regelen.

Anonymkode: dca46...f3e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man skal også ikke være til «unødig hinder for øvrig trafikk». Som nært 100% av de forbikjørte har brutt. Vil du kjøre sakte er det greit, men følg med i speilet og bruk busslommer eller andre steder å svinge til siden.

Anonymkode: 9806a...682

• Liker 7
Skrevet

Joda, men noen ganger når alt ligger til rette for en grei forbikjøring...så trør vedkommende foran på gassen og vil ikke slippe en forbi. I noen sekunder før en skjønner at det er en slik en har foran seg, så kan det hende at man drar på litt for å komme forbi. Ikke meningen. Det bare skjedde....og så avbryter en og legger seg inn på plass igjen. Det har hendt meg! :opplyser: 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er tydelig at mange ikke bryr seg om det, spesielt når de fyker forbi meg når jeg ligger i 80 i 70-sona. De ligger fort i 90 da når de kjører forbi. Det er jo ganske ille synes jeg. 

Anonymkode: 7e565...3d4

• Liker 4
Skrevet

Ja, har ikke alle lært det på kjøreskolen?

Gjør jeg det selv? Nei. Jeg vil jo forbi innen rimelig tid. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle har lært det. Men veldig få praktiserer det 

Anonymkode: 169f2...e28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man skal også ikke være til «unødig hinder for øvrig trafikk». Som nært 100% av de forbikjørte har brutt. Vil du kjøre sakte er det greit, men følg med i speilet og bruk busslommer eller andre steder å svinge til siden.

Anonymkode: 9806a...682

Det er en fartsgrense, ikke et fartsmål.

Anonymkode: ab56d...e5c

• Liker 5
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er noe 100% av alle sjåfører har brutt 😅

Anonymkode: 58683...c5e

Ja så klart. Blir ikke noe mindre farlig å kjøre fort på strekningen om du bytter fil.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det driter jeg nok en lang marsj i enkelte ganger.

Anonymkode: 344d0...537

Gjest Blåmonster
Skrevet

Var gøy den ene gange jeg kjørte forbi en psykopat, han lå i 50 i 80 sonen, jeg hadde en lang klar vei så startet forbi kjøring , når jeg kom på siden hans snudde han hodet smilte som djevelen selv å gasset på kom så vidt forbi før en trailer kom kjørende imot. Stoler ikke på noen etter den hendelsen så nå ligger jeg heller bak og vi etablere kø. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men i praksis går det ikke. Da kunne man aldri kjørt forbi. Folk som kjører i 50 i 80-sona ligger garantert i 90 når forbikjøringsfeltet kommer 😡

Anonymkode: bbb6b...fc4

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg vet, men bryter det hver gang.

Skrevet

Ja, det lærte jeg på kjøreskolen. 

AnonymBruker
Skrevet

Såklart vet jeg det. Lærte jo det når jeg kjørte opp, men praksis er det nesten håpløst å holde fartsgrense ved forbikjøring fordi det tar så mye lengre tid. I et land med masse veier fulle av svinger er det nesten håpløst å finne et sted med en lang nok rett strekning hvor det går an. 

Anonymkode: eccde...086

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjørelæreren min mente det var tryggere å gasse litt ekstra på akkurat da for å komme seg fortere forbi. Men nå var jeg godt voksen, og hadde nok gitt inntrykk av å være en trygg og fornuftig sjåfør. Spørs om en bilkåt 18åring hadde fått samme beskjeden.

Anonymkode: e0047...cd6

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Selvsagt skal man det. Holder bilen foran deg fartsgrensen, så er det ikke behov for å kjøre forbi.

Forbikjøringen vil ta farlig lang tid på vestlandsveier om man skal kjøre forbi i fartsgrensen når den som man skal kjøre forbi, holder fart som er 10-15 km/t under fartsgrensen.

Anonymkode: 986fa...6e0

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...