AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Del Skrevet 26. mai 2024 jeg tror kanskje jeg lider av seksuell represjon eller fortrengning eller hva enn uttrykket for sexual repression er på norsk. men å erkjenne det er jo meningsløst i seg selv. Hvordan kommer man seg ut av sånt? noen som har erfaringer? Anonymkode: 3621d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 26. mai 2024 #2 Del Skrevet 26. mai 2024 Seksuell represjon er et begrep som ikke finnes på norsk. Dette er nok mer en psykisk ting enn en seksuell. KG-synsing er neppe nyttig. Og du beskriver ikke hva din situasjon er heller. Oppfølgingen vil jo være individuelt tilpasset. Snakk med fastlegen din først og ta det derfra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Del Skrevet 26. mai 2024 Hunmedham skrev (18 minutter siden): Seksuell represjon er et begrep som ikke finnes på norsk. Dette er nok mer en psykisk ting enn en seksuell. KG-synsing er neppe nyttig. Og du beskriver ikke hva din situasjon er heller. Oppfølgingen vil jo være individuelt tilpasset. Snakk med fastlegen din først og ta det derfra. jeg har et svært anstrengt nærmest fiendtlig forhold til sex og det er ikke lett for meg å snakke om og det er ikke noe jeg er komfortabel med å snakke med min fastlege, som er av det motsatte kjønn(!) om, eller for den saks skyld noe jeg hadde vært komfortabel å snakke med noen med samme kjønn om heller, det hadde blitt verre faktisk. det er jo ikke et problem i dagliglivet men det blir et irritasjonsmoment i og med at også jeg har behov av det slaget og skulle jo på ett tidspunkt ha likt å ha kjæreste og oppleve sex men det er vanskelig å inngå i når man ikke kan demonstrere begjær Anonymkode: 3621d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 26. mai 2024 #4 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): jeg har et svært anstrengt nærmest fiendtlig forhold til sex og det er ikke lett for meg å snakke om og det er ikke noe jeg er komfortabel med å snakke med min fastlege, som er av det motsatte kjønn(!) om, eller for den saks skyld noe jeg hadde vært komfortabel å snakke med noen med samme kjønn om heller, det hadde blitt verre faktisk. Anonymkode: 3621d...6bd KG er bortimot det verste stedet å bruke som rådgiver for psykiske lidelser, spesielt relatert til sex. Finn deg en annen fastlege, da - hvis du mener noe med dette. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): det er jo ikke et problem i dagliglivet men det blir et irritasjonsmoment Bestem deg. Har du et problem du vil komme deg ut av, som du skrev, eller er det bare et "irritasjonsmoment"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. mai 2024 #5 Del Skrevet 26. mai 2024 Forstår det er vanskelig å snake med leger eller terapeuter om dette, men jeg tror det er det eneste som hjelper. Du trenger hjelp av noen til å rydde i tanker og følelser slik at det blir lettere for deg å forholde seg til. Dette er ikke noe KG kan hjelpe med, man får som regel 5 dårlige svar for hvert ok svar på slike temaer desvere. Så oppsøk noen som er gode på slike ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Del Skrevet 26. mai 2024 Pippi Lotta skrev (58 minutter siden): Forstår det er vanskelig å snake med leger eller terapeuter om dette, men jeg tror det er det eneste som hjelper. Du trenger hjelp av noen til å rydde i tanker og følelser slik at det blir lettere for deg å forholde seg til. Dette er ikke noe KG kan hjelpe med, man får som regel 5 dårlige svar for hvert ok svar på slike temaer desvere. Så oppsøk noen som er gode på slike ting! Hunmedham skrev (1 time siden): KG er bortimot det verste stedet å bruke som rådgiver for psykiske lidelser, spesielt relatert til sex. Finn deg en annen fastlege, da - hvis du mener noe med dette. Bestem deg. Har du et problem du vil komme deg ut av, som du skrev, eller er det bare et "irritasjonsmoment"? Det kan jo ikke være så uvanlig. Freud hevdet jo at det var kilden til så og si alle problemene i samfunnet. Det må være noen på kg som har erfaring med å ikke kunne gi uttrykk for seksualiteten sin som har kommet seg igjennom det og blitt mer frislupne, mye bedre å lese noen anekdoter fra dem enn å pine meg igjennom en slik bekjennelse ovenfor den hyggelige fastlegen min som jeg har et godt og normalt forhold til som jeg ikke vil besudle med denslags prat. Anonymkode: 3621d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. mai 2024 #7 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jo ikke være så uvanlig. Freud hevdet jo at det var kilden til så og si alle problemene i samfunnet. Det må være noen på kg som har erfaring med å ikke kunne gi uttrykk for seksualiteten sin som har kommet seg igjennom det og blitt mer frislupne, mye bedre å lese noen anekdoter fra dem enn å pine meg igjennom en slik bekjennelse ovenfor den hyggelige fastlegen min som jeg har et godt og normalt forhold til som jeg ikke vil besudle med denslags prat. Anonymkode: 3621d...6bd Om det er kilden til så og si alle problemer i samfunnet, så er det vel mer komplisert en at du kan fikse det med et par anekdoter. Jeg tror ikke du kan fikse det med en bekjennelse ovenfor legen din heller men det er en start. Ser du selv ironien i at du ønsker å lære å utrykke deg seksuelt, men ønsker å gjøre det uten å utryke noe til noen (selv ikke ovenfor profesjonele)? Forstår som sakt det er vanskelig, men jeg tror du må øve deg på å uttrykke deg, dele og forholde deg til dine følelser. Det kan du ikke gjøre allene, men heldigvis finnes det profesjonele og flinke menesker som ønsker å hjelpe nettopp menesker som deg. Det er ikke å besudle og la de gjøre jobben sinn. Jeg vet det kan være skummelt og be om hjelp, men jeg har gjort det selv og angrer ikke på det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Del Skrevet 26. mai 2024 jeg undertrykker seksualiteten også til daglig. Men kan kjenne på den når jeg har drukket litt alkohol Anonymkode: 4fb10...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå