Gå til innhold

Rimeligere med TORO poser eller bake fra bunnen av?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gjelder vafler, boller, eple-/sjokoladekake?

Hva tror dere?

Skal lage til mange og lurer på om det er penger å spare ved å lage deigen/røre fra bunnen av.

Endret av Ny Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må regne ut hvor mye det vil koste og kjøpe posene samt det du må tilsette, og så hvor mye det vil koste å kjøpe ingrediensene du trenger for å bake alt fra bunnen av.

Anonymkode: 059a0...275

AnonymBruker
Skrevet

Fra bunnen er billigst.

Anonymkode: 1676d...d5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det er billigst fra bunnen, hvertfall om du har noen basisingredienser fra før som typ bakepulver, kardemomme, smør.

Anonymkode: 83e87...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Toro var billigst for muffins, sjokoladekake og glasur sist jeg kjøpte. Hadde kun kakepynt og muffinsformer fra før. 

Anonymkode: 4bf69...fc1

Skrevet

Det finnes billigere lettvinte løsninger enn Toro.

Toro bollemix koster 38 kroner, som gir 12 boller (3,-/bolle). Møllerens har en melblanding for boller, koster 26 kr og gir 20 boller (må tilsette 1 pk gjær ca 5 kroner) (1,50/bolle). 

Begge må tilsettes smør i ca lik mengde pr bolle, så det har jeg utelatt fra regnestykket.

Selvsagt ulik pris fra butikk til butikk, men likevel.

Skrevet

Fra bunnen er i utgangspunktet billigst, men da betinger det jo at du faktisk bruker opp alt du kjøper (innen rimelig tid). Hvis du ikke baker så mye, vil det ta veldig lang tid å bruke opp ingrediensene. 

Så hvis du har lite penger her og nå, og kun skal bake en gang, er det bare å gå for pose, for du kommer til å betale mye mindre for den ene posen enn om du kjøper alle ingrediensene du trenger for å bake.

• Liker 4
Skrevet

Kostnaden blir jo ganske dyr om du kjøper inn en 4pk med 2,5kg mel, 5pk med gjær, flere pakker sukker, bakepulver, kardemomme, vaniljesukker, melis, kanel osv. bare for å steke opp én runde med pannekaker og vafler. 

Men om man har planer om å drive med litt matlaging over tid er det definitivt billigere å kjøpe inn stort kvanta og bake fra bunnen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vil tro det er billigst fra bunnen, hvertfall om du har noen basisingredienser fra før som typ bakepulver, kardemomme, smør.

Anonymkode: 83e87...5e8

Pleier du få slike ting gratis...?

Anonymkode: 7f554...ba0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Påstår at det smaker også bedre når du lager det fra bunn av!

Schmuhu

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Pleier du få slike ting gratis...?

Anonymkode: 7f554...ba0

Jeg pleier ikke å kjøpe en ny boks med kardemomme hver gang jeg baker og kaster det som er til overs. 

I skuffen min har jeg buljong, fond, eddik, mel, frø, tørrgjær, en haug med krydder og urter. Ting som er kjøpt inn på et tidligere tidspunkt, men som kan brukes senere. 

Føles så bortkastet å kaste en 2,5kg-pakke mel hver gang jeg lager brun saus....  

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...