AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Del Skrevet 26. mai 2024 Har mye blødninger og menssmerter etter innsett av hormonspiral grunnet celleforandringer. Var ferdig med overgangsalder og mensen for over 10 år siden. Fikk Cyklkapron for å prøve å stoppe blødningene, og i den forbindelse så lurer jeg på om jeg skal fortsette med tabelettene til esken på 30 er slutt hvis blødningene stopper, eller om jeg kan stoppe med de hvis blødningene stopper. Jeg vet selvsagt at blødninger og mensmurring er en vanlig bivirkning etter innsett av spiral, men fikk forklart av legen at det var vanlig med småblødninger og spotting. Jeg har blødd store mengder og har hatt sterke menssmerter konstant i snart 3 uker. På pakningen så står det: Mot blødninger, 1g (2 tabletter) inntil 3 ganger daglig. Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #2 Del Skrevet 26. mai 2024 Du kan ta de av og på ettersom det trengs. Gikk på de selv en periode, og da brukte jeg dem kun de verste dagene eller hvis jeg skulle ut Anonymkode: dbbbd...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Del Skrevet 26. mai 2024 Jeg bruker Cyklo på de dagene jeg har behov for det. Dvs som regel dag 1-4 av mensen. Funker fjell! Har reddet meg mange ganger hvis jeg skal noe spesielt/sosialt, som jeg hadde meldt avbud til før jeg begynte med Cyklo. Litt trist å tenke på at jeg måtte bli godt voksen før jeg hørte om disse tablettene🙄 Anonymkode: a5c54...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Del Skrevet 26. mai 2024 Du kan stoppe når blødningen er redusert, det r ikke ‘en kur’ som tas ferdig. Gjenopptas blødning i stor grad, så tar du tbl igjen. Anonymkode: 5ccd8...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Del Skrevet 26. mai 2024 Takk for alle svar Tok/ tar dere de flere ganger om dagen, å virker de ganske fort? Ts Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Del Skrevet 26. mai 2024 De virker veldig fort. Tas tre ganger om dagen, to stk hver gang. Brukes bare ved behov. Anonymkode: 3086c...b0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Del Skrevet 27. mai 2024 Hei igjen Nå vet ikke jeg hva dere mener med at de virker fort, men igår tok jeg de første tablettene, og fortsatte med de som foreskrevet. Opplevde mindre blødninger etter første dose på morgenen. Utover dagen så tiltok blødningene. Idag har jeg hatt store blødninger og menssmerter. Er på dag 2 med tabletter. Jeg er kanskje utålmodig, men begynner å bli rimelig lei store blødninger og sterke menssmerter. Hva mener dere med at de virker fort? 1 dag, 3 dager eller 5 dager? Eller kan det rett og slett hende at jeg ikke får ønsket effekt av de? Ts Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Del Skrevet 27. mai 2024 Med rask virkning mener jeg 30 minutter. Det er en grunn til at man må ta dem tre ganger daglig, da de ikke virker så lenge av gangen. Hvilken dose og hvor ofte har legen foreskrevet til deg? Ei venninne av meg sier også at det ikke hjalp på henne. Anonymkode: 3086c...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #9 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken dose og hvor ofte har legen foreskrevet til deg? Ei venninne av meg sier også at det ikke hjalp på henne. Anonymkode: 3086c...b0e Never mind, ser det står i HI. Anonymkode: 3086c...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #10 Del Skrevet 27. mai 2024 Virket ikke på meg. Prøvde mange ganger. Anonymkode: 61fdd...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #11 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med rask virkning mener jeg 30 minutter. Det er en grunn til at man må ta dem tre ganger daglig, da de ikke virker så lenge av gangen. Hvilken dose og hvor ofte har legen foreskrevet til deg? Ei venninne av meg sier også at det ikke hjalp på henne. Anonymkode: 3086c...b0e Da burde jeg hatt effekt allerede i går da Det er jo så kjedelig siden jeg blør mye og konstant, har gjort det i 3 uker nå AnonymBruker skrev (1 time siden): Virket ikke på meg. Prøvde mange ganger. Anonymkode: 61fdd...b77 Så kjedelig Har du prøvd andre produkter - hvis det finnes? Ts Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #12 Del Skrevet 27. mai 2024 I starten tok jeg to tabletter tre ganger om dagen, men etter en periode måtte jeg opp på 3 tabletter tre ganger om dagen. Tok noen dager å stoppe det, men reduserte så jeg ikke holdt på å blø ihjel. Nå har jeg brent slimhinnene,så nå ser det ut til at jeg slipper å bruke de fremover 🤞 Anonymkode: 03acc...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #13 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I starten tok jeg to tabletter tre ganger om dagen, men etter en periode måtte jeg opp på 3 tabletter tre ganger om dagen. Tok noen dager å stoppe det, men reduserte så jeg ikke holdt på å blø ihjel. Nå har jeg brent slimhinnene,så nå ser det ut til at jeg slipper å bruke de fremover 🤞 Anonymkode: 03acc...c83 Denne setningen her skjønte jeg ikke helt For meningen er vel å stoppe blødningene? Uansett, deilig å slippe de lenger Jeg hadde håpet at livmoren ble fjernet for jeg har jo ikke behov for den lenger, men neida, de satte inn en spiral, å etter det så har jeg blødd og hatt sterke menssmerter Ts Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #14 Del Skrevet 27. mai 2024 Blødningene stoppes ikke helt, men reduseres betraktelig. Anonymkode: 3086c...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #15 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blødningene stoppes ikke helt, men reduseres betraktelig. Anonymkode: 3086c...b0e Bare det å få redusert blødningene betraktelig hadde vært til stor hjelp for meg siden jeg blør ganske mye nå Men det beste hadde vært om blødningene stoppet helt. Er nesten så jeg skulle bedt om å få smertestillende og bind på blå resept, for dette er ganske kostbart for meg. Men det er sikkert ikke mulig å få Må bruke nattbind for å ikke blø igjennom 😮 Ts Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #16 Del Skrevet 28. mai 2024 Du må kontakte legen som satte den inn og fortelle hva som skjer. Dette høres ikke bra ut. Og begynn på jerntilskudd asap, de sterkeste tablettene. Anonymkode: 3086c...b0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #17 Del Skrevet 28. mai 2024 Utrolig at vi kan presses til å sette ting inn med mye komplikasjoner når det finnes andre løsninger- særlig for en som er ferdig med overgangsalder og har null nytte av en spiral 😡 Jeg fikk heller ikke god effekt av cyklokapron dessverre. Men jeg prøvde aldri å ta mer enn det som sto på da. Blødningene ble kanskje litt reduserte, men likevel langvarige/ konstante. Håper du får mer effekt etterhvert. Anonymkode: d5e81...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må kontakte legen som satte den inn og fortelle hva som skjer. Dette høres ikke bra ut. Og begynn på jerntilskudd asap, de sterkeste tablettene. Anonymkode: 3086c...b0e Jeg kontaktet sykehuset og fikk en time for kontroll, å de mener at blødningene skyldes spiralen, å at det vil gå over etterhvert. Jeg er redd for at jeg er av de som blør i månedsvis Prøver å unngå jerntilskudd, å har foreløpig gode jern verdier. Men jeg er obs på at jeg kan få jernmangel AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utrolig at vi kan presses til å sette ting inn med mye komplikasjoner når det finnes andre løsninger- særlig for en som er ferdig med overgangsalder og har null nytte av en spiral 😡 Jeg fikk heller ikke god effekt av cyklokapron dessverre. Men jeg prøvde aldri å ta mer enn det som sto på da. Blødningene ble kanskje litt reduserte, men likevel langvarige/ konstante. Håper du får mer effekt etterhvert. Anonymkode: d5e81...11c Enig, jeg skjønte ikke poenget med å få satt inn spiral, men de mente at det ikke var nødvendig å fjerne livmoren 😮 Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Del Skrevet 28. mai 2024 Hvorfor unngå jerntilskudd? Går du tom tar det måneder å bygge opp, og formen din blir elendig…0 Anonymkode: 3086c...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #20 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor unngå jerntilskudd? Går du tom tar det måneder å bygge opp, og formen din blir elendig…0 Anonymkode: 3086c...b0e For ev. bivirkninger. Vi reiser på ferie neste uke, å jeg synes at jeg har mer enn nok med blødninger og menssmerter om jeg ikke skulle få problemer med magen med diare, forstoppelse osv, i tillegg Vi skal på campingferie, så doen i vognen blir brukt en del, å det er ikke noe særlig med diare der. Ts Anonymkode: 795b9...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå