AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #21 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som @Bombasi sa, så tror jeg at for at flere skal lykkes med å finne en god livspartner hvor begge har det godt, så må vi tilbake til mer jordnære verdier. Å behandle andre slik man selv ønsker å bli behandlet er en begynnelse, og for de fleste vil det innebære å vise bl.a. ekte respekt og omtanke og interesse for andre. Anonymkode: 3e74e...998 Jeg googlet også henne og satt i flere timer i går og leste hennes bloggposter. Fant masse nyttig med tanke på den jeg er og hvilke type menn jeg tiltrekker meg på datingsidene. Ja og jeg betalte 49 kroner for å lese de som ikke er tilgjenngelig til alle. Shoot me. Du ser noen som prøver å utnytte single og synes hun virker falsk og whatever. Jeg ser noen som prøver å finne løsninger i en verden som er blitt enormt kaotisk og hvor man må ta i bruk drastiske og ikke helt politiske korrekte metoder for å ikke få enda flere traumatiske opplevelser i datingarenaen. Hvorfor er du ikke like engasjert på å få tatt datingsidene som lar slike mennesker gå fritt og kose seg på sidene deres? Kanskje er du en av disse og dermed går til angrep fordi hun hjelper single slippe å komme i kontakt med slike som deg? Du hadde garantert taklet en avvisning eller utsettelse av date dårlig tenker jeg. Tror jeg er inne på noe nå. Anonymkode: 33589...c0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #22 Del Skrevet 27. mai 2024 Irak skrev (26 minutter siden): Synes dette er helt hårreisende rett og slett. Det finnes mange andre måter enn dette, for å finne ut av det på! Kunne aldri gjort noe sånt! En person som liker deg har satt av tid til deg av en grunn! Respektløst rett og slett tenker jeg. Hadde jeg avlyst en date så er det fordi jeg er syk, og ikke vil smitte den andre. Eller hvis jeg er fullstendig utslitt... Så hadde jeg jo selvfølgelig opplyst om grunnen. Liker ikke at andre tviler på meg som person. Si at du skal på date. Personen du skal på date med sender en melding 30 min før daten og forteller at noe uforutsett har skjedd og personen må utsette daten. Hvordan reagerer du? Anonymkode: 33589...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. mai 2024 #23 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si at du skal på date. Personen du skal på date med sender en melding 30 min før daten og forteller at noe uforutsett har skjedd og personen må utsette daten. Hvordan reagerer du? Anonymkode: 33589...c0c Ja da tenker jeg at personen har en god grunn for å avlyse. Er jo det man håper på. 30 min før daten er jo veldig kjedelig da. Da lurer jo jeg på om det har skjedd noe fælt kan du si....Så da er jeg vel mest opptatt av å høre om det går bra egentlig. Hadde det skjedd gjentatte ganger så hadde jeg ikke likt det. Da hadde jeg begynt å lure.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #24 Del Skrevet 27. mai 2024 Irak skrev (22 minutter siden): Ja da tenker jeg at personen har en god grunn for å avlyse. Er jo det man håper på. 30 min før daten er jo veldig kjedelig da. Da lurer jo jeg på om det har skjedd noe fælt kan du si....Så da er jeg vel mest opptatt av å høre om det går bra egentlig. Hadde det skjedd gjentatte ganger så hadde jeg ikke likt det. Da hadde jeg begynt å lure.... Ja og det forteller at du er et skikkelig bra menneske og tenker slik som mennesker bør tenke. Det er nettopp en slik reaksjon man bør ha. Men jeg har opplevd når jeg har gjort det tidligere at personen klikker i vinkel og forteller meg hvor forferdelig jeg er som menneske, fordi jeg avlyste på så kort tid. Altså ingen hensyn til mine følelser eller empati med tanke på shit, hva har skjedd, hvordan er det med deg. Altså jeg er helt enig i at det er dritt å starte en relasjon med en løgn for å finne ut hvordan noen er, og jeg kommer ikke til å gjøre dette bevisst for å manipulere eller være dust, men neste gang jeg faktisk kjenner at jeg ikke orker å gå på den daten, eller noe uforutsett skjer så kommer jeg ikke til å presse meg selv på en date for å være snill mot den andre, men jeg kommer til å avlyse for å ta hensyn til meg selv, men også for å se hvordan den andre reagerer. Jeg tror heller ikke at denne eksperten mente at alle skal begynne å manipulere, men la frem ett eksempel på når man ser hvordan noen virkelig er med tanke på empati. Anonymkode: 33589...c0c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #25 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Si at du skal på date. Personen du skal på date med sender en melding 30 min før daten og forteller at noe uforutsett har skjedd og personen må utsette daten. Hvordan reagerer du? Anonymkode: 33589...c0c Jeg var på vei til en date, underveis kom en melding at hun var i bursdagsselskap til en venninne og følte hun måtte være der i stedet. Var en rar avlysning og få, men siden det var snakk om en første date så stakk det ikke så dypt. Litt småskuffet dro jeg hjem igjen og tok en fjelltur i stedet. Hørte ingenting fra henne, og følte heller ikke jeg trengte å ta kontakt. Etter en mnd slettet jeg henne som match, og siden virker det som at hun stadig sletter Tinder. For hun liker meg stadig vekk. Om hun, rent hypotetisk har tatt i bruk denne strategien som forespeiles her. Hva har hun i så fall funnet ut av? Anonymkode: 17dee...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. mai 2024 #26 Del Skrevet 27. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja og det forteller at du er et skikkelig bra menneske og tenker slik som mennesker bør tenke. Det er nettopp en slik reaksjon man bør ha. Men jeg har opplevd når jeg har gjort det tidligere at personen klikker i vinkel og forteller meg hvor forferdelig jeg er som menneske, fordi jeg avlyste på så kort tid. Altså ingen hensyn til mine følelser eller empati med tanke på shit, hva har skjedd, hvordan er det med deg. Altså jeg er helt enig i at det er dritt å starte en relasjon med en løgn for å finne ut hvordan noen er, og jeg kommer ikke til å gjøre dette bevisst for å manipulere eller være dust, men neste gang jeg faktisk kjenner at jeg ikke orker å gå på den daten, eller noe uforutsett skjer så kommer jeg ikke til å presse meg selv på en date for å være snill mot den andre, men jeg kommer til å avlyse for å ta hensyn til meg selv, men også for å se hvordan den andre reagerer. Jeg tror heller ikke at denne eksperten mente at alle skal begynne å manipulere, men la frem ett eksempel på når man ser hvordan noen virkelig er med tanke på empati. Anonymkode: 33589...c0c Liker ikke sånn derre mindtricks som jeg kaller det. Det finnes mange andre måter å finne ut av om et menneske har empati på... Hadde heller gitt de en case, eller et scenario og spurt om så mange løsningsforslag som mulig....Da hadde det i tillegg vært grunnlag for å bli en interessant diskusjon, noe som gir mulighet for samarbeid i mine øyne. Hadde jeg likt personens utstråling, refleksjoner og tanker så hadde det nok blitt en date nr to. Bare for å gi et eksempel på hvordan jeg ville løst det, men jeg synes dating i det store og det hele er skummelt. Så jeg dater ikke for å bli kjent, nettopp pga at jeg redd for andres reaksjoner. Har opplevd nok på den fronten der kjenner jeg. Endret 27. mai 2024 av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #27 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg fikk en avlysning av en date mens jeg lagde middagen jeg skulle servere henne. Tror dette var date nr 3. Synes begrunnelsen virket lite troverdig (følte seg dårlig) men jeg valgte å tro på henne og ønsket god bedring. Meningen var middag hos meg for å dra videre et sted etterpå, så det var ikke så "heavy" hjemmedate. Jeg ble egentlig ganske skuffet, for det virket som hun tok veldig lett på det og ga ikke uttrykk for noe "sorry" eller noe, siden jeg drev og forberedte. Hun var frisk dagen etter. Jeg merket det var begynnelsen på slutten. Vi holdt kontakten en stund, men jeg syntes hun var uberegnelig, push/pull eller hva det kalles. Så jeg mistet interessen. Etter hvert var det mest hun som tok kontakt og jeg som responderte vennlig. Siden hun ikke kom på banen ordentlig for ny date så fadet det ut. Jeg er sikkert narcisist. 🙄 Anonymkode: 31be5...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjonkelrolf Skrevet 28. mai 2024 #28 Del Skrevet 28. mai 2024 Spør du meg lukter dette shit-testing lang vei. Altså, én ting er at man må avlyse fordi man faktisk har en god grunn, det er selvsagt helt legitimt å avlyse hvis det faktisk dukker opp noe uforutsett. Men budskapet til denne såkalte "eksperten" var å avlyse kun for å fremprovosere en eventuell reaksjon hos motparten. Det er noe helt annet. For min del, hvis ei jeg skal date avlyser, så tar jeg det ganske rolig, viser forståelse og gjør ikke noe nummer ut av det. Også lar jeg det være opp til henne å ta initiativ til evt. å ta det igjen senere. Hvis hun følger opp, helt topp. Hvis hun ikke gjør det, da tenker jeg det var like greit at det ikke ble noe uansett. Og for å si det sånn, de man virkelig bør unngå går selvfølgelig ikke på et sånt "triks" som det denne "datingeksperten tar til orde for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #29 Del Skrevet 28. mai 2024 Har hørt noen gjøre dette fordi de opplevde en veldig ubehagelig person en gang de måtte avlyse daten. Absolutt fallgruver ved å gjøre det, men om det er tinder eller lignende så er det jo så mye rart der ute også. Hva har det å si om du mister noen på veien fordi de er usikker eller aggressive om de du ender opp med å møte er milde, åpne mennesker som forstår at ting kan komme i veien. Ikke at noen skal godta å bestandig bli uprioritert, men innenfor rimelighetens grenser av hva en kan forvente av livet. Anonymkode: e8717...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #30 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 11.39): Jeg fikk en avlysning av en date mens jeg lagde middagen jeg skulle servere henne. Tror dette var date nr 3. Synes begrunnelsen virket lite troverdig (følte seg dårlig) men jeg valgte å tro på henne og ønsket god bedring. Meningen var middag hos meg for å dra videre et sted etterpå, så det var ikke så "heavy" hjemmedate. Jeg ble egentlig ganske skuffet, for det virket som hun tok veldig lett på det og ga ikke uttrykk for noe "sorry" eller noe, siden jeg drev og forberedte. Hun var frisk dagen etter. Jeg merket det var begynnelsen på slutten. Vi holdt kontakten en stund, men jeg syntes hun var uberegnelig, push/pull eller hva det kalles. Så jeg mistet interessen. Etter hvert var det mest hun som tok kontakt og jeg som responderte vennlig. Siden hun ikke kom på banen ordentlig for ny date så fadet det ut. Jeg er sikkert narcisist. 🙄 Anonymkode: 31be5...86f Nei, men dere passer heller ikke sammen. Om noen virkelig gjør er jo ikke noe såpass smått nok til å skile dem. Vi må huske at masse av datingen nå til dags ikke er bygget på attraksjon i den graden at det kan utvikle seg noe, men tilgjengelighet. Anonymkode: e8717...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå